Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
rianne

rianne

07-01-2009 om 22:53

Mishandeling op school

Mijn kind (10 jaar) is op school op de grond geduwd en vervolgens heeft een klasgenoot hem bewust in zijn gezicht geschopt met als gevolg een flink blauw oog. De school behandelt het als een incidentje, niet groter dan een schop tegen de schenen of wat dan ook; wil niet met de ouders praten en heeft een houding van'wat weten niet precies hoe het is gegaan: zand erover'.
Voor mij voelt het als een vrij ernstig incident. Ik zou hierover graag met de ouders van dat klasgenootje praten, het liefst met iemand van school erbij. (de ouders van dit kind hebben zelf geen contact met ons gezocht).
Overdrijf ik en is het misschien het beste om gewoon over te gaan tot de orde van de dag, of is dit wel iets waar de school een actieve rol in zou moeten spelen? Of waar wij als ouders op een of andere manier meer werk van moeten maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

08-01-2009 om 00:44

Serieus nemen

Hoi,

Nee, ik vind dit geen vergrijp om als incidentje te laten behandelen ! Ik zou het wel met school blijven bespreken, dus niet rechtstreeks naar de ouders zelf. Laat school er maar tussen blijven zitten, zij zijn verantwoordelijk geweest op dat moment, een kind moet veilig op school zijn en er had dus meer toezicht moeten zijn.
Hier op school is ook eens iets soortgelijks gebeurd, toen is de dader voor een dag (of twee, weet ik niet meer) geschorst en is er een brief uitgegaan naar alle ouders, het werd heel serieus genomen hier. Ook de ouders van de dader zijn toen op school wezen praten met de ouders van het slachtoffer.

Maxime

Zelf contact zoeken

Hier begin dit schooljaar ook zo iets gehad. Zoon werd ook belaagd door een jongen uit de klas, niet de eerste keer. Zo genaamd een geintje jaja, maar we hebben we een halve dag op de EHBO doorgebracht. School heeft jongen wel heel duidelijk aangepakt, maar nam ook geen contact op met de ouders. Daarover was ik zo boos, ik zou het ook willen weten als mijn kinderen zoiets doen/veroorzaken. Ik kende de moeder wel, dus heb haar gebeld. Ik heb geen verwijten gemaakt, maar wilde wel dat hun op de hoogte waren. Ik snap ook wel dat haar zoon dat thuis niet uit zichzelf is gaan zeggen.

Zij heeft dus thuis ook met hem gepraat en ik moet zeggen dat heeft zeker wel bijgedragen. En ook voor mijn zoons gevoel en voor mezelf ook.

Ik snap de houding van onze en ook vaak andere scholen niet. Kinderen komen veel te gemakkelijk weg met zulk gedrag. Ik vind dat ook bij het incident wat jij beschrijft wel contact met de ouders moet worden opgenomen. Ik vraag me wel eens af, wanneer nemen ze dan contact op met ouders, moet het dan eerst helemaal fout gaan, jou zoon in in zijn gezicht getrapt, dat is toch niet normaal.

Ik zou dus als school er verder niks mee wil doen, zelf bellen. Zorg dat je rustig blijft en praat vanuit jou ik-gevoel.

Veel sterkte en ook voor je zoon, groetjes Pinkelot

reina

reina

09-01-2009 om 10:09

Rianne

Je overdrijft niet. Ga naar school terug en geef aan dat je wilt dat er serieuzer op gereageerd gaat worden. Bij ons wordt een leerling die zoiets doet onmiddelijk geschorst, er wordt contact opgenomen met de ouders en de leerling mag na de schorsing pas terugkomen na een gesprek met ouders en leerling. Anders kun je aangifte doen van mishandeling. Zoiets mag niet worden afgedaan als incidentje, het is meer dan dat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.