esta
25-06-2010 om 14:35
Moet ik dit betalen?
Boeken zijn gratis.. maar school laat gelijk allerlei andere bedragen innen door Van Dijk.
Zo ben ik blijkbaar een bedrag verschuldigd van 64 euro voor:
Infomatievoorziening via infothuis en internet over roosterwijzigingen, cijfers en absenties; informatie- en ouderavonden; premies voor aanvullende ongevallen- en wa-verzekering; contributies en abonnementen; videobewaking in het kader van de veiligheid; ict-voorzieningen in de mediatheek en /of computerlokalen; toegang elektronische leeromgeving; digitale schoolpas; huur locker en shirt lo.
Dit zijn toch allemaal zaken die gewoon onder de lumpsum bekostiging van school vallen? Geld betalen voor het bijhouden van cijfers en absenties? Geld betalen voor ouderavonden? Geld voor een T-shirt voor gym (er liggen er hier voldoende in de kast.. als school zonodig een speciaal shirt wil kunnen ze dat toch zelf betalen?). Maar ja met een net nieuwe school de strijd aan gaan? Daar heb ik eigenlijk ook weinig zin in..
(overigens is het totaal bedrag meer dan 400 euro, maar daar zit ook borg in voor de schoolboeken, en borg voor de laptop, en brugklaskamp).
Yta Chalne
25-06-2010 om 14:41
Wow
Wat een bizarre lijst! Zijn de bedragen uitgesplitst? Dan kun je betalen wat je wel reeel lijkt. Hier betaal ik alleen de kluishuur (dan kunnen de boeken veilig op school blijven) van jouw lijst. De rest lijkt me idd onder de gebruikelijke voorzieningen vallen.
Puck
25-06-2010 om 14:50
Hier iets meer op die lijst
oudste gaat na de zomervakantie op school en ik kreeg gisteren ook de lijst met wat ik moet betalen en weet ook niet wat ik er mee moet. Hier gaat het om 60 euro en daarin zitten o.a. verplichte excursies, kluishuur, ict-gebruik en nog wat dingen. Ik vraag me eigenlijk ook af hoe dat nu zit.
esta
25-06-2010 om 14:55
Nog een aardige..
Ook nog 13 euro voor 'medegebruik' woordenboeken, atlassen, gereedschap voor handenarbeid en tekenen.
Is vrijwillig, maar bij niet betalen moet je alles altijd zelf bij je hebben.
Zie dochter al op weg gaan naar school met een zaag en een hamer, en natuurlijk de bosatlas. (naast wat er verder al in haar tas moet).
Bintje
25-06-2010 om 15:23
Gym
Op school van dochter is een schooltenue verplicht dwz broek en t-shirt, beiden foeilelijk en niet geheel gratis. Deze dienen aangeschaft te worden bij de lokale sportshop. Aangezien er maar 1 verkoopadres is, kun je het niet elders goedkoper krijgen.
Voor de kluisjes dient een borg betaald te worden die je aan het einde van de schoolperiode terugkrijgt en een klein bedrag per jaar.
Verder is er nog een bijdrage verplicht voor proefwerkpapier, Kopietjes, materialen voor de crea-vakken etc. In de bovenbouw komen er nog andere bedragen bij maar die weet ik nu even niet.
Voor ict, bewaking etc betalen we (nog, zou ik bijna zeggen als ik dit zo lees) niets.
Bastet
25-06-2010 om 16:20
Hmmmm
Ik betaal excursies,kluishuur,boeken,that's it.
Shirt moet effen wit zijn voor gym,en broek zwart,beiden zonder opdruk,mag je zelf kopen,leve Zeeman..
Bastet
Astrid
26-06-2010 om 11:59
Hier niet zo veel
Zoon gaat naar de 2e. Hier alleen een bijdrage voor 2-talig onderwijs (€ 425,= p/jaar) en de ouderbijdrage (paar tientjes). Volgens mij geen kluishuur. Ze hebben wel een kluisje. Speciale gymkleding hebben ze ook niet. Ik heb hier de boeken al besteld en daar kwam niks bij. Volgens mij hoef ik nu niks te betalen. Misschien alleen de verzendkosten. Vorig jaar wel een borg betaald voor de boeken, maar die krijg ik pas terug na het diploma.