Tineke
25-06-2012 om 11:45
Morgen afstuderen pabo
Ja,ja, het gaat dan echt gebeuren. Morgenochtend heb ik mijn eindgesprek, waarin ik mijn scripties moet verdedigen. En dan ben ik dus, als ik dat een beetje redelijk doe, afgestudeerd! Pff...toch wel spannend hoor.
En ik heb dus geen idee in welke rubriek dit past, maar omdat ik ouder ben, en dit alles met school te maken heeft, nou ja, daarom.

Gerdina
25-06-2012 om 12:47
Spannend kaatje
Maar ik heb het volste vertrouwen dat je het tot een goed einde brengt. Heel veel succes morgen!

skik
25-06-2012 om 15:36
Helemaal niet spannend
Wel succes gewenst morgen, maar ik denk niet dat je het nodig hebt, jij hebt het allang in de vingers, met je tienen en je wijze woorden hier. En dat weten ze op jouw pabo ook vast allang!
skik

Vera*
25-06-2012 om 16:09
Ook
Eigenlijk denk ik hetzelfde als Skik, die presentatie moet een eitje zijn na al die super cijfers!
Veel succes morgen.

Tonny
25-06-2012 om 16:17
mooie dag!
Super gedaan Kaatje, gefeliciteerd. Dat komt goed morgen. Geweldig!
En wat ga je na de zomervakantie doen, ik las over bijzondere initiatieven toch?

Tineke
25-06-2012 om 18:28
Onderwerpen!
Oe wat leuk, zoveel reacties en zoveel vertrouwen Ik moet het nog zien...
Tirza, ik moest dus vier eindscripties maken, plus een portfolio. Onderwerpen: 1. spelontwikkeling(gewoon en bij kinderen met handicap/stoornis)/ 2. omgaan met moeilijk verstaanbaar gedrag/ 3. werken aan lesdoelen in het zmlk-onderwijs/ en de leukste: 4. leren door zoveel mogelijk zintuigen te prikkelen (met als praktisch project: slang in de klas). Bij alles zoveel mogelijk theorie, gekoppeld aan zoveel mogelijk verschillende praktijkervaringen en dan vooral veel visie. En daarover word ik morgen dus aan de tand gevoeld.
Tot morgen, dan kom ik hier wel de uitslag vertellen.

Rafelkap
25-06-2012 om 19:31
Wauw
O wauw Kaatje! Mijn zoontje mag na de vakantie naar het zmlk en ik hoop zulke enthousiaste juffen als jij te ontmoeten in de komende jaren. Jammer dat je zo ver uit de route ligt..
Geloof in jezelf, het komt vast goed!

elsje78
25-06-2012 om 20:22
Nog ter geruststelling
Ik was ook bloednerveus, toen mijn presentatie erop zat vertelde de examinator dat je op het verdedigen niet kon zakken! (of je moest het wel heel bont maken)
Succes!!!

Genista
25-06-2012 om 22:19
Lieve kaatje
Weet, dat morgen hier in elk geval een heel gezin met je meeleeft en heel hard zit te hopen dat je het helemaal gaat redden. Ons vertrouwen is jouw vangnet morgen, je parachute, maar ik ben er ook van overtuigd dat je het gewoon helemaal zonder dat vangnet zelf redt.

Tineke
26-06-2012 om 16:08
Geslaagd
Afgestudeerd, en nu ben ik dan echt bevoegd leerkracht! Juf.
Het gesprek bestond uit twee onderdelen, de coach van mijn stageschool stelde kritische vragen, praktijkgericht. Daarna de docent van de opleiding, vooral over pedagogische/ onderwijskundige visie. Gemiddelde eindcijfer een 8,4.
De blijdschap moet nog komen . Het was ook wat saai thuiskomen, zo alleen. Over uurtje komen de kinderen, dan wordt het vast wat leuker.

Rafelkap
26-06-2012 om 17:02
Vieren!
Dat moet gevierd worden, Kaatje! Heel veel geluk met deze nieuwe carrierestap, een hele grote stap voorwaarts!

Genista
26-06-2012 om 17:08
Geen onderwerp
De vlaggen hangen uit! Van harte gefeliciteerd Kaatje, met deze kroon op je harde werken.

skik
26-06-2012 om 19:41
Kaatje!
Gefeliciteerd! En volgens mij is een 8,4 een ontzettend hoog eindcijfer, goed gedaan zeg. Je gaat er vast wat moois mee doen!
skik

Tineke
26-06-2012 om 21:02
Dankjulliewel!
Heerlijk, de feeststemming zit er inmiddels goed in. Alle felicitaties helpen goed daarbij!
En ja, natuurlijk ga ik leuke dingen doen met mijn diploma. Maar ik twijfel of ik dat zomaar hier neer kan zetten. Het kan dan op reclame lijken, en weinig integer. En dat wil ik niet, terwijl wat ik ga doen te leuk is om geheim te houden.
xxx

Genista
26-06-2012 om 21:12
Kaatje (o.t. maar toch niet): uitjuichen
Volgens mij is er een mailtje van mij, van een paar weken geleden, in jouw spambox beland. Want ik vind het ook zo geweldig, die plannen van jou. Echt wel uitjuichen, al is het maar tegen een paar (mail)vriendinnen!

Tineke
28-06-2012 om 08:55
Dank allen!
Ik kan nog niet helemaal bevatten dat het echt waar is, en dan kruip ik weer achter de computer om te werken aan verslagen en scripties maar nee, alles is gedaan en het enige wat ik nog moet doen is de diploma-aanvraag bij de examencommissie.
Genista, ik ga even zoeken in mijn postvakken naar jouw mail, ik heb so wie so de laatste weken weinig meegekregen van buitenwereld, wat was het hard werken!
Jippie jee, ik kan weer verder...!

Tirza G.
28-06-2012 om 21:58
Heeeeee
Dat benne toch wel de krenten in de pap. Een geslaagde Kaatje! Meid, het is je zó gegund!!!!!!
Tirza