koentje
05-07-2012 om 09:16
Mr
In hoeverre heeft school de plicht om mr leden op de hoogte te stellen van allerlei zaken op school? Bijv. geschorste leerlingen? En nu bijv., komt mijn zoon met het verhaal dat er deze week iedere dag wel politie op school komt en dat er dan steeds gesprekken zijn....???

skik
05-07-2012 om 09:24
Infoplicht
Ik denk dat school alle informatie moet geven die aansluit op de bevoegdheden van de MR. Als er een goede relatie tussen directie en MR kan het zijn dat er veel meer informatie gegeven wordt. Maar over individuen (een geschorste leerling) hoort het nooit te gaan, die info mag school sowieso nooit zomaar delen. Wel kan het aanleiding zijn tot het aanpassen of ontwikkelen van beleid, waar de mr dan wat over te zeggen heeft, maar dan gaat het over het grote geheel, niet over individuen.
skik

Risje
05-07-2012 om 17:04
Koentje (ot)
He Koentje,
Even nieuwsgierig: ben je verder wel tevreden over de school van je zoon ?
Onze zoon start er namelijk komend schooljaar.
Gr. Risje

koentje
06-07-2012 om 03:21
Uuuh risje...
wie is u eigenlijk? En waarom denk je te weten waar mijn zoon op school zit?

Risje
06-07-2012 om 07:55
Koentje
Kan me voorstellen dat je verbaasd bent maar om dan zo fel te reageren.
Waarom ik denk te weten op welke school jouw zoon zit ?
Dat is niet zo moeilijk op te maken uit eerdere postings.Aangezien ik in hetzelfde schuitje zat mbt schoolkeuze en uit dezelfde regio kom en ik mij jouw postings van vorig jaar kom herinneren.
Maar goed, ik begrijp dat jij er niet echt op zit te wachten, jammer.

koentje
07-07-2012 om 04:25
Risje,
volgens mij is dit niet fel maar wel verbaasd. En, nee ik zit er niet op te wachten dat ik herkenbaar wordt voor iemand. Dat is toch niet zo gek?
Maar wat de school betreft: knijp maar in je handjes!! Al staat er wel een rommelig schooljaar te wachten nu!

Celine
07-07-2012 om 10:42
(ot) herkenbaarheid...tip
Koentje, ik snap wel dat je liever niet herkend wordt. Misschien Risje vragen naar (bijv.) 2 en 4e letter van de stad, plaats of het dorp waar jouw school staat. Als dat klopt, misschien je nickname wijzigen? Doe ik ook regelmatig .

Risje
07-07-2012 om 22:30
Bedankt koentje en herkenbaarheid
Ik wil best de 2e en 4e letter van de plaats noemen, maar maakt dat het niet nog meer herkenbaar dan ?
Bedankt voor de info Koentje, had dat gevoel al bij de school maar wel leuk om het bevestigd te zien.
Het rommelige hangt samen met de verbouwing vermoed ik.... ( zo is toch wel duidelijk dat we het over dezelfde school hebben )

koentje
11-07-2012 om 14:57
Hhhmmm
Yer right........... ik bezin me op een nieuwe nick voor het volgende schooljaar!! ☺☺☺