Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-07-2012 om 18:37
Vandaag vroeg een medemoeder mij of het gebruikelijk was een bloem of ander cadeautje mee te nemen voor je kind naar de musicalavond. Moeder is allochtoon en heeft één kind en twijfelde wat gebruikelijk is. Dus ik vol overtuiging: 'Nee joh, dat heb ik nog nooit gezien. Ook nooit gedaan bij oudste kinderen.'
Begon ik toch ineens te twijfelen. Ik ben dus zo'n onattent iemand die daar niet aan denkt en ook niet ziet dat de halve klas overladen is met bloemen door de ouders. Hmmm. Nu ben ik persoonlijk niet alsnog van plan om iets mee te nemen voor mijn groep-8-er, maar heb ik nu wel het juiste advies gegeven aan de moeder? Wat is bij jullie gebruikelijk?
16-07-2012 om 19:59
Hier wel
Hier krijgen de meeste kinderen wel een bloem(etje) van de ouders/familie. Voor mijn eigen kind had ik ook niks meegenomen, maar mijn schoonmoeder en moeder wel. Ik heb geen idee of alle kinderen iets kregen, dat uitdelen gebeurde namelijk helemaal achteraf toen het centrale deel al voorbij was.
16-07-2012 om 20:02
Niet
Is bij ons niet de gewoonte. Niet op deze school en niet op de vorige school. Maar misschien bij jullie? Dat weet ik niet. Vraag het aan andere ouders.
16-07-2012 om 21:14
Enkelen
Ik had niets voor mijn zoon meegenomen, maar er waren wel ouders met een bloemetje. Ik ben attent op andere momenten.
17-07-2012 om 04:38
Van school
Hier kregen alle kinderen een zonnebloem van de juf
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
19-07-2012 om 09:22
Dùssss...
Wat hebben we geleerd afgelopen woensdagavond? Ken uw kind. Van alle ouders en kinderen was er maar één die huilde, de onze...
En punt twee, enkele ouders hadden een cadeautje mee of een snoepketting (echt waar), maar ik moest er ernstig voor rondspeuren. Ze hebben het blijkbaar heel discreet na de musical gegeven.