Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-03-2010 om 14:43
Mijn zoon wil in Nederland studeren maar nu zagen wij dat de (internationale) scholen in Nederland het MYP doen in plaats van IGSCE wat ze voorheen deden. Kan iemand mij vertellen wat de reden hiervoor is? en heeft iemand ervaring met MYP onderwijs?
Hij volgt nu GCSE onderwijs in het buitenland maar hij wil zijn IB in Nederland doen in principe.
Iemand ervaring of tips?
22-03-2010 om 19:29
Het MYP is het middle school programma van het IBO, dat ook het IB regelt en het bereid voor op het IB, voor het MYP heb je ook nog het PYP.
Beide curricula zijn opgesteld volgens dezelfde ideeen als het IB, en om die reden richten steeds meer internationale scholen zich in de voorgaande jaren op PYP en MYP.
Mijn kinderen zitten op een PYP school, ik ben er niet laaiend enthousiast over, eerlijk gezegd.
Maar er zijn in Nederland ook meerdere gewone scholengemeenschappen die het IB aanbieden (o.a. het Alfrink in Zoetermeer), op Wikipedia staat de hele lijst van scholen in Nederland die het IB aanbieden, misschien daar eens kijken?