Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Niet nagekeken pluswerk

Dochter in groep 3 is nogal snel. Naast gecompact gewoon werk krijgt ze officieel pluswerk. Beide wordt nagekeken. Omdat ze dan nog veel tijd over heeft mag ze lezen of extra vellen met sommen maken. Die extra vellen worden niet nagekeken. Dat doen wij thuis dan maar (wat wel eens tot discussies leidt).
Moet ik er iets van zeggen? Hoe erg is het als de rest wel wordt nagekeken? Ze doet haar werkjes met plezier.
Loes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Je kind doet het goed op school en heeft er plezier in. Ik zou mij echt niet druk maken over niet nagekeken extra werk. En ik zou al helemaal niet thuis extra schoolwerk nakijken en daar met mijn kind van 6 over discusseren. Er zijn vast wel leukere dingen die je thuis samen kunt doen.

Emmawee

Emmawee

31-03-2012 om 13:09

Wat wil ze zelf?

Wil ze weten of ze het goed heeft gedaan? Wil ze dit van jou horen? Van de juf? Wil ze zelf nakijken?
Ik zou vragen wat zij wil en kijken of je haar dit zelf kunt laten regelen.
Groeten, Maw.

Loes3

Loes3

01-04-2012 om 19:17 Topicstarter

Niet erg

Ze vindt het zelf helemaal niet erg. Ik vraag me alleen af of het niet slecht is dat ze foutjes maakt die niet gecorriggerd worden, zo leer je denk ik niet nauwkeurig werken. Ze maakt veel minder fouten maakt in het officiële werk, misschien pakt ze het pragmatisch aan.
Loes

Emmawee

Emmawee

01-04-2012 om 20:50

Neuh dat lijkt me niet

Volgens mij is het niet erg om foutjes te maken die niet gecorrigeerd worden. Dat doen we allemaal aan de lopende band. Het wordt pas een probleem als het werk wél wordt nagekeken, maar niet goed wordt gecorrigeerd.
Ik denk inderdaad dat je dochter het pragmatisch aanpakt. Het gewone werk móet goed en bij het pluswerk mag ze misschien wat meer 'freewheelen'. Lekker juist dat ze er zo ontspannen mee omgaat, lijkt mij.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.