Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pelle

Pelle

14-07-2011 om 13:36

Nog een iddink boeken vraagje

Op de lijst van Iddink staan twee rijen; één met erboven 'voor rekening school' en één met erboven 'voor rekening leerling' met oa een speciale rekenmachine.

Nu staat er achter alle boeken die 'voor rekening school' zijn: koop of huur. Koopboeken zijn vooral werkboeken en een dvd en een cdrom. Ik neem aan dat dit betekent dat de koopdingen na het jaar niet meer terug hoeven en dat er dus gewoon geschreven mag worden in de werkboeken en dat die dus niet gekaft hoeven te worden of is dat iets waar ik niet vanuit mag gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Poeh.... eeh..

wat staat er op de site? Ik kan nml maar bij 3 werkboeken daarvoor kiezen, de rest wordt automatisch als voor rekening school aangemerkt.Dat is het eerste blad en daarna kan ik pas dingen kopen etc. Ik zou zeggen kopen=houden.
De rekenmachine kan daar wel duurder zijn dan in de winkel.

Ot; je krijgt bij sommige vakken ook een soort code om te digi-leren( tenminste hier wel) gooi dus geen losse papieren weg die bij de boeken zitten tot je zoon een paar weken op school zit
Hier waren er een aantal de E-learning code( of zoiets heet het, kan eht niet navragen ,dochter is er niet)

Jade

Jade

14-07-2011 om 20:47

Pelle,

de werkboeken daar heeft ie altijd in geschreven, ik heb dat nooit gekaft. Hij heeft dat ook nooit in hoeven leveren. De cd-roms heb ik wel meegegeven.....

Ik heb afgelopen woensdag de boeken van mijn zoon ingeleverd. Ik vond nog een werkboek met cd-rom van vorig jaar, in plastic verpakt. Ik dacht "Laat ik die er maar bij doen, hij doet er toch niks mee". Dat hoefde niet: ik had het gekocht, dus mochten we het houden

Ja, dat klopt, huur moet terug....

... en koop mag je houden.
Je krijgt van Iddink een keurig lijstje met de boeken die moeten worden ingeleverd.
Vandaag is zoon geweest en onze flink gebruikte (af en toe van frustratie vliegles gekregen) boeken zijn netjes gladgestreken ingeleverd en zonder problemen geaccepteerd. Geen boete of niets. Gaat keurig.

Regels van school

De 'koop'boeken worden door school gekocht, niet door de leerling/ouders. School bepaalt of er wel/niet in geschreven mag worden en of de werkboeken eventueel twee jaar gebruikt worden.
Die werkboeken moeten aan het eind van het schooljaar op school ingeleverd worden.
Verder is Iddink zo "aardig" om een aantal produkten "die ook wel handig zijn" te koop aan te bieden. Je bent vrij die wel/niet te kopen, meestal zijn ze elders voordeliger.
Succes!
Nog een tip: Controleer alle boeken op volledigheid na ontvangst!

NaShA

NaShA

14-07-2011 om 23:57

Rekenmachine

even rondkijken (als het de casio fx-82 moet zijn, Action heeft deze ook nogal eens, of Bas van de Heijden). En verder krijg je inderdaad eind van het jaar een lijst welke boeken ze moeten inleveren en dat bleken er verrassend weinig te zijn, minder dan hij had gekregen...

Jade

Jade

15-07-2011 om 18:30

Regels school?

Nell: "School bepaalt of er wel/niet in geschreven mag worden en of de werkboeken eventueel twee jaar gebruikt worden."

Nog nooit iets daarover van school gehoord. Er werd gewoon in de werkboeken geschreven.

Nell: "Die werkboeken moeten aan het eind van het schooljaar op school ingeleverd worden."

De werkboeken heb ik dus niet in hoeven te leveren.

Maar het zal per school verschillen denk ik....

De "handige" dingen schaf ik zelf wel aan, dat bestel ik niet bij Iddink (het scheelt soms nogal in prijs als ik het zelf koop

Hier echt alleen de tekstboeken inleveren.

De werkboeken mag je houden, kunnen we die nog eens fijn inkijen in de vakantie Dus uiteindelijk maar 13 boeken ingeleverd.
Trouwens heb ik dit jaar wel de rekenmachine via Iddink besteld, was niet duur. Ergens anders was hij iets goedkoper, maar dan kwam er weer apart verzendkosten bij en was dat samen duurder dan bij Iddink.
Vorig jaar werd de rekenmachine nog op school uitgedeeld, veel handiger en goedkoper (want massaal ingekocht door school), maar dat mag niet meer van de inspectie.

kaatje43

kaatje43

18-07-2011 om 11:58

Pelle

klopt helemaal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.