Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Nog twee weken dan begint het weer

Nog twee weken dan mogen we weer, dan is de vakantie weer voorbij. Met gemengde gevoelens denk ik er aan. Oudste gaat naar de tweede klas, jongste naar groep 7 (het jaar van de telkens belangrijker wordende entreetoets!).

Allebei doen ze het goed op school, ze leren makkelijk maar ze hebben zo'n hekel aan school! Saai, veel werk, herhaling, en dat terwijl ze echt wel op goede scholen zitten met verbreding enz enz enz. Maar ja geschiedenis en rekensommen vinden ze saai. Oudste krijgt weer veel huiswerk. Weinig aan te doen.

Het lijkt me weer fijn om weer in het ritme te komen van alle dag...maar aan de andere kant blijkt dat de clubjes/trainingen echt elke werkdag wel een zal zijn, en allemaal van 17.30-19.00. Veel haal en breng werk, en hoe gaan we het met eten oplossen?

Tzt zal het wel weer een ritme krijgen maar voor nu zie ik nog niet hoe.... Kortom ik kijk er weer naar uit en zie er weer tegen op. Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie er al klaar voor?

anneke

anneke

10-08-2014 om 10:41

vakantie kan me niet lang genoeg duren

Nou ja, klaar voor? Geen zin in in ieder geval. Oudste hebben we geen werk aan maar jongste heeft heel veel begeleiding nodig met leren. Dat betekent weer veel avonden strijd en gezucht van zijn kant. School kan hem gestolen worden.
Wbt sportclubjes ed, dat doen ze zelfstandig. Kan dat bij jullie ook niet?

Evanlyn

Evanlyn

10-08-2014 om 11:30

pfff, ja

ik heb er zo weinig zin in, dat geduw en getrek...Clubjes gaan hier inderdaad ook zelfstandig, behalve één maar dat is een vader/zoon-activiteit en daar heb ik dus geen omkijken naar. Ik hoop erg dat ik op de middelbare school wat minder gedoe heb met handelingsplannen en zo. En dat zoon het wat minder saai vindt.

Barvaux

Barvaux

10-08-2014 om 11:32

Ik kijk er naar uit

Nog één week en ik kijk er wel weer naar uit, jongste eindelijk naar de middelbare en die kan gelukkig ook alleen naar zijn sport. Oudste kan ook alleen (is maar 5 km) maar we brengen en halen hem meestal. Hoe ouder ze worden hoe later op de avond de sport meestal is en dat is wel prettig.

Marjoleine64

Marjoleine64

10-08-2014 om 11:57

Nog 2 weken

En de jongens (4 en 5 VWO nu) hebben niet heel veel clubjes meer. het meeste is in de loop van de tijd afgevallen. Maar eind BS, begin VO had met name jongste iedere dag wel iets. Dat duurt een paar jaar, je wordt vanzelf heel flexibel met eten. Een keer vroeg eten, een keer een 'broodje burger' vooraf en een extra toetje na afloop, alles went...
Als ze iets ouder worden zijn de trainingen ook weer iets later, dus dan kan je weer gewoon eten. Jongste is na de brugklas gestopt met voetbal, omdat dat te vaak op dezelfde avond zou zijn als de muziek of de judo, en hij het team ook niet leuk meer vond. Nu doen ze allebei alleen nog muziek (één avond orkest, ik speel zelf ook mee, en een keer les) en scouting op zaterdagmiddag. Met de 2 uur fietsen per dag naar/van school is dat ruim voldoende. Bijbaantjes doen we niet aan, alleen met bijles geven op school verdienen ze af en toe wat, en met klussen in huis/tuin.

uitslapen

Ik ben nogal gehecht geraakt aan uitslapen. Dat is straks wel weer voorbij.
Dochter bracht mij ontbijt, koffie en besjes met vanilleyoghurt. Straks mag ik weer moederen met een boterham met kaas en thee.
Ik heb er ook wel weer zin in. Gisteren met dochter Jane Eyre gekeken op tv. Ze gaat het boek erbij zoeken, dan heeft ze weer een boek voor de lijst. Het verslagen maken gaat steeds beter maar ik vind het nog wel leuk om er bij te helpen en te stimuleren. En gelukkig heeft dochter wel zin in school.

Fiorucci

Fiorucci

10-08-2014 om 12:33

blegh

Hier begint alles weer op 1 september, en veel zin heb ik er niet in,nee. Gelukkig hebben we nog een week Engeland in het vooruitzicht.

Vera*

Vera*

10-08-2014 om 12:47

Hier

Hier mogen de scholen wel weer beginnen net als de clubjes. Heerlijk weer in het ritme komen.
Zoon is op vrije dagen en vakantie zo lui dat er alleen maar naar een schermpje getuurd wordt en dat kan niet meer in 5 vwo met 3 x voetbal en 2 avonden een baantje in de week.
Dochter heeft erg veel zin in 3 vwo maar moet nog wel even bijkomen/uitrusten van de vakantie.

zebra

zebra

10-08-2014 om 13:54

ook nog 2 weken

vakantie voordat de schooldeuren weer opengaan. Zal het samen met onze zoon lunchen wel missen als hij weer naar school gaat, aan de andere kant ben ik ook wel gehecht aan de dagen waarop ik het hele huis voor me alleen heb (als ik doordeweeks eens vrij heb).

Aan clubjes en sporten doet puberzoon niet, wel heeft hij een bijbaan waar hij 3 keer per week een aantal uur te vinden is.

gruffalo

gruffalo

10-08-2014 om 17:16 Topicstarter

Vakantie

Clubjes kunnen mijn kinderen helaas nog niet zelf naar toe. Oudste zit op een sport in een andere stad - dat kon niet anders- en moet 3 keer per week gehaald en gebracht met de auto. Gelukkig woont een teamgenote bij ons in de buurt, dat scheelt 1,5 keer rijden.

Jongste heeft gitaarles aan de andere kant van de stad, met veel drukke/gevaarlijke kruisingen, en dat met een gitaar op haar rug... Dat wordt 'm ook niet. haar sporttraining is 1 keer in de week redelijk in de buurt.

Ach het krijgt vanzelf een ritme, ook met het eten. Ik heb uit het archief al wat ideeën gehaald, kon me herinneren dat er afgelopen jaren ouders waren met dezelfde vraag wat eten en clubjes betreft,

Evanlyn gaat jouw zoon dit jaar voor het eerst naar de middelbare? Mijn dochter sinds vorig jaar, en het heeft mij heel veel zorgen gescheeld, alles lijkt nu redelijk op rolletjes te gaan. Hooguit wat begeleiding met huiswerk en proefwerkweken.

Marjoleine wij zitten idd precies eind bs, begin vo...erg druk!
anneJ wat lief van je dochter, zo'n ontbijt op bed! En jane eyre, jeetje dat is lang geleden, leuk!

Fiorucci, fijne vakantie, waar ga je heen in Engeland? Wij zijn van plan om daar volgend jaar weer naar toe te gaan, zo'n mooi land. Hopelijk valt het weer wat mee?

Evanlyn

Evanlyn

10-08-2014 om 18:46

gruffalo

Ja, hij gaat nu naar de middelbare. Ik heb een goede indruk van de school, maar tja... toch dat onrustige gevoel op de achtergrond. In elk geval beseft zoon wel ongeveer wat het inhoudt, dat scheelt al.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2014 om 19:53

Nog 1 week rust hier

en ik vind het nog heerlijk! En het heeft niet eens met mijn eigen kinderen te maken, haha. Nee, het is zo lekker rustig rond huis in vakantietijd dat de overgang naar schooltijd toch even omschakelen is.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

10-08-2014 om 21:19

hier

mag ik morgen weer. Kids, 4 en 7, hebben nog 2 weken. En zitten nog volop in het vakantieritme. Hoewel ik denk dat zoon wel baat heeft weer bij iets meer structuur en weer lekker bezig zijn. Dochter gaat nog naar eurodisney deze week, dus eerst dat nog en dan weer landen voor school. nee, zij zijn nog volop in de vakantiestemming, vrees dat ik er als eerste uit raak, haha.

Sneeuwitje

Barvaux

Barvaux

10-08-2014 om 22:44

Morgen

We kwamen er net achter dat oudste morgenavond al weer zijn eerste training heeft, nou ik werk morgenavond en heb de auto mee dus hij mag morgen en ook woensdag lekker fietsen!

Zelf weer begonnen

Ik heb mijn mail doorgewerkt en zit nu me geestelijk voor te bereiden op mijn overige werk. Mijn kamergenoten zijn weg, de ene is op vakantie en waar de andere is weet ik niet, z'n computer is zelfs verdwenen?

Mijn zoon kan nog tot september doorluieren, mijn dochter begint de kennismaking met de universiteit, spannend hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.