malou
31-08-2011 om 16:11
Nu al pestkop
Mijn zoon is deze week in de brugklas begonnen. Hij heeft de introductie achter de rug, morgen beginnen de lessen Hij vindt het best leuk, alleen klaagt hij over een jongen die het nu al leuk vindt hem wat te pesten, te treiteren. Over de pauzes doet die jongen bijvoorbeeld erg lullig: zoon mag niet bij het groepje komen staan terwijl er wel een paar jongens bij zitten die zoon aardig vindt. En zo zijn er nog een paar van die dingen. Zoon is bang dat hij boos wordt en loopt er bij weg. Op zich een goede tactiek maar zo komt hij wel wat geisoleerd te staan.
Wie heeft wat ideeen voor zoon?

Weer
31-08-2011 om 16:49
Aan zoon gevraagd
ik deel zelden dingen die ik hier lees met mijn kinderen maar dit heb ik toch even bij 12 jarige neergelegd. Hij raadde aan om naar de mentor te gaan. En eigenlijk vind ik dat niet zo'n gek advies. Het is waarschijnlijk wat teveel gevraagd voor een verse brugklasser om dit zelf op te lossen.

kaatje43
31-08-2011 om 16:55
Malou
Meteen aan de mentor melden. Moet zo snel mogelijk afgelopen zijn.Het is trouwens wel snel. Meestal zie je dit soort praktijken tegen de herfstvakantie.

koentje
31-08-2011 om 17:11
Maar hij moet
zich ook niet te snel laten intimideren. Hoezo bepaald een ander waar jij gaat staan? Wat gebeurt er als hij daar toch gaat staan?

malou
01-09-2011 om 08:35
Zoon
Ik heb het met mijn zoon besproken. Net als Koentje, vind ik dat hij zich niet te snel moet laten wegdrukken. Dus wat tips gegeven aan mijn zoon. Verder is er volgende week een kennismaking met de mentor. Ik zal het dan ook even aanstippen en eventueel een vervolgafspraak maken.

Tineke
01-09-2011 om 19:18
Niet wachten
Onmiddellijk de mentor bellen. Hij/ Zij kan dit nu meteen de kop indrukken, vooral niet wachten, want wachten is het probleem groter maken.

malou
02-09-2011 om 15:44
Gaat goed
Het gaat goed, de bully is ook wat meer relaxed geworden en praat nu zelfs al 2 dagen op een normale manier met zoon. Ik blijf het wel in de gaten houden.