Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

onderwerp presentatie Engels

Wie heeft er een goed idee voor dochter? Ze moet voor Engels (4e klas) een presentatie houden over een zelf gekozen onderwerp. Maarrrrr het mag niet gaan over sport, hobby, boeken, films of bekende mensen. Daarmee valt het grootste deel van wat haar interesseert af...
Vriendinnen hebben gekozen voor onderwerpen als Fashion en Manga. Normaal bemoei ik me niet met dit soort zaken, maar dochter komt er echt niet uit en de presentatie komt dichterbij. Als dochter geen restricties had gehad, zou de presentatie waarschijnlijk over iets met dansen gaan (haar sport/hobby) of over een boek van Rick Riordan of een film naar een boek van Rick Riordan

toch dansen

Maar dan meer over bijvoorbeeld de achtergrond van een specifieke soort dans. De oorsprong/geschiedenis en ontwikkeling ervan. Zou dat niet mogen?

Annet

Annet

08-01-2014 om 17:48

Even in de pubergroep gegooid

Doe iets over mensen dat je leuk vindt, bijvoorbeeld:
- puberbrein
- menselijk lichaam
- motoriek
- verschil jongens/meisjes

Pennetje

Pennetje

08-01-2014 om 17:55 Topicstarter

Fijn!

Allemaal goede ideeën. Ik zie dochter straks na het dansen weer, dan gooi ik het hier in de groep. Mochten er nog andere mensen met goede ideeën zijn, blijf ze vooral doorgeven. Er zijn meer klasgenoten die nog niks hebben bedacht.

Een goed doel?

World Servants, St. Sviatoslav, Amigos Colombianos?

Allemaal online te vinden.

Vera*

Vera*

08-01-2014 om 18:14

Dochte hier

Dochter heeft een presentatie gedaan over de Concorde, radio kootwijk en voor Engels iets over Edinburgh.
Is de 'History van Hong kong' iets? Of waarom wordt queen Victoria de grootmoeder van de Europese vorstenhuizen genoemd?

Dalarna

Dalarna

08-01-2014 om 18:42

Mijn zoon zou het over:

landen doen of over een bepaald soort eten of over iets wat op discovery/national geo komt. Nou ja, hij heeft er alvast over na kunnen denken LOL.

Cupcakes

Dochter heeft haar engelse presentatie in 3 vwo over cupcakes gedaan, en daarna uitgedeeld.

Lisetje

Hier

Dochter heeft vandaag een presentatie gegeven over china (rijstvelden, gebruiken, chinese horoscoop, chinees nieuwjaar etc).

Andere onderwerpen die geweest zijn: epilepsie, kamp westerbork, snoep

je eigen woonplaats

was hier een succes. Vooral omdat school in andere woonplaats staat.

Pennetje

Pennetje

09-01-2014 om 09:58 Topicstarter

Wow

Wat leuk allemaal!
Lisetje, die cupcakes vind ik intrigerend. Is daarover zoveel te vertellen dat je 10 minuten vol kunt kletsen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.