Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Onderwijsconsulent

Na aanleiding van een ander topic waar iemand het advies gaf om een onderwijsconsulent in te schakelen, heb ik dat dus gedaan. Nog nooit eerder van gehoord maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Hun werken neutraal en zijn in het leven geroepen via Ministerie van onderwijs om te kijken of rugzakjes wel goed besteeds worden en te kijken of ouders, maar vooral kinderen op de juiste plek zitten en evtl. klachten te behandelen. Hun geven advies aan school en werken in het belang van het kind.

Vorige week is er dus een hele aardige meneer bij mij geweest en ik heb verteld dat mijn dochter het op haar oude school niet zal redden en ik niet het idee heb dat er iets zinnigs gedaan wordt met het rugzakje, behalve
1 uur per week praten met de coach. Mijn dochter gaf aan dat er alleen maar kritiek komt in dat uur.

Wij hebben haar dus ook aangemeld op een cluster 4 school die perefct bij haar lijkt te passen. Alleen hebben hun nog geen idee of zij wel na de zomervakantie plek hebben. Op de oude school verder gaan vind ik ook geen optie,dus ik was al bijna wanhopig, want heb geen zin dat ze thuis zit en ik haar thuis moet aanmoedigen om te leren tot er wel plek is.
De onderwijsconsulnet komt op heel veel scholen en vlak bij mij inde buurt is er een VMBO waar meer praktijk lessen zijn en hun veel meer ervaring met autistische kinderen hebben als de gemiddelde school. Wij hebben samen dus een afspraak geregeld volgende week en mocht er plek zijn na de zomervakantie ga ik haar gelijk aan melden. Mijn dochter is gek op dieren en daar hebben ze ook opleidingen in die richting, dus perfekt.
Ook al kan zij nu niet dara geplaatst worden, dan ben ik wel blij dat die onderwijsconsulent mij erop wees, want hij is wel de eerste die mij hulp probeerd te bieden, mocht het niet lukken op de huidige school.Ik heb alvast een aanmeldingsformulier gehaald omdat mijn ex dit volgens mij ook moet tekenen en dat meestal een 10jarenplan is.
Ik hoop echt dat zij daar terecht kan, want het onzekere is echt niet prettig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn!

Nog even doorbijten. Tegen de tijd dat ze getrouwd is ben je het allemaal weer vergeten Een beetje hulp voor nu is wel heel prettig.
Groe,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.