Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pirata

Pirata

24-01-2016 om 16:46

online huiswerkbegeleiding?

Heeft iemand toevallig ervaring met online huiswerkbegeleiding? Ik zie dat Huiswerkned zoiets aanbiedt, maar is het iets? Hoe gaat dat?
Onze 13-jarige is op zich slim genoeg, maar het schort nogal in de uitvoering zeg maar. Hangen en wurgen, opdrachten niet goed lezen, 5 uur lang aan één vak besteden en de rest dan maar niet, enz. Drie kwartier naar een opdracht kijken en nog niet begonnen zijn.
(Ja, een zaagtandprofiel qua V/P).

Afwasteil

Afwasteil

24-01-2016 om 17:17

timeboxen

je kunt het voor hem doen, timeboxen. En ja helpen dus, ernaast zitten en steeds minder doen. Ik had het nooit gedacht, maar oudste zit nu boven Duits te doen. Alleen, op z'n kamer. En ja hij zal vast wel ook andere dingen tussendoor doen, en ja, de ADD-medicijnen helpen natuurlijk ook .

Ik heb dus geen ervaringe met online huiswerkbegeleiding.

Maar wat hier helpt is de 1 blik online agenda. We houden hem samen bij, het is alleen geen prioriteitenlijst (dus wel vak, wat te doen en hoe lang, maar niet volgorde). Doel is elke dag op school invullen wat je op krijgt en thuis plannen en uitvoeren. Er kunnen ook privé zaken ingezet worden, of herinneringen aan 'let op volgende week presentaties' etc.

gr Angela

Pirata

Pirata

24-01-2016 om 18:40

Dank je wel

Ik ga dat vanavond eens bestuderen.

Huiswernet

Wij zijn in december bij Huiswerknet begonnen. Systeem werkt goed. Onze zoon krijgt hulp bij zijn huiswerk van een coach. Dat gaat erg goed. Het is noig te vroeg om over resultaten te praten maar we zijn niet ontevreden. Hij logt smiddags in en praat met zijn coach. Ze helpen hem met alle vakken en zetten hem goed aan de slag. Eerst deed hij weinig nu werkt hij iedere middag en is hij savonds klaar. Wij betalen € 205 per maand en hij krijgt iedere dag hulp.

Pirata

Pirata

25-01-2016 om 17:44

Dat klinkt goed Hofjehofje