Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pirata

Pirata

24-01-2016 om 16:46

online huiswerkbegeleiding?

Heeft iemand toevallig ervaring met online huiswerkbegeleiding? Ik zie dat Huiswerkned zoiets aanbiedt, maar is het iets? Hoe gaat dat?
Onze 13-jarige is op zich slim genoeg, maar het schort nogal in de uitvoering zeg maar. Hangen en wurgen, opdrachten niet goed lezen, 5 uur lang aan één vak besteden en de rest dan maar niet, enz. Drie kwartier naar een opdracht kijken en nog niet begonnen zijn.
(Ja, een zaagtandprofiel qua V/P).

Afwasteil

Afwasteil

24-01-2016 om 17:17

timeboxen

je kunt het voor hem doen, timeboxen. En ja helpen dus, ernaast zitten en steeds minder doen. Ik had het nooit gedacht, maar oudste zit nu boven Duits te doen. Alleen, op z'n kamer. En ja hij zal vast wel ook andere dingen tussendoor doen, en ja, de ADD-medicijnen helpen natuurlijk ook .

Ik heb dus geen ervaringe met online huiswerkbegeleiding.

Maar wat hier helpt is de 1 blik online agenda. We houden hem samen bij, het is alleen geen prioriteitenlijst (dus wel vak, wat te doen en hoe lang, maar niet volgorde). Doel is elke dag op school invullen wat je op krijgt en thuis plannen en uitvoeren. Er kunnen ook privé zaken ingezet worden, of herinneringen aan 'let op volgende week presentaties' etc.

gr Angela

Pirata

Pirata

24-01-2016 om 18:40

Dank je wel

Ik ga dat vanavond eens bestuderen.

Huiswernet

Wij zijn in december bij Huiswerknet begonnen. Systeem werkt goed. Onze zoon krijgt hulp bij zijn huiswerk van een coach. Dat gaat erg goed. Het is noig te vroeg om over resultaten te praten maar we zijn niet ontevreden. Hij logt smiddags in en praat met zijn coach. Ze helpen hem met alle vakken en zetten hem goed aan de slag. Eerst deed hij weinig nu werkt hij iedere middag en is hij savonds klaar. Wij betalen € 205 per maand en hij krijgt iedere dag hulp.

Pirata

Pirata

25-01-2016 om 17:44

Dat klinkt goed Hofjehofje

Wel prijzig. Betaal je ook door in de vakanties? Is het een vaste coach, kun je die de hele middag aanspreken of ook 's avonds? 5 Dagen per week?

Pirata

Pirata

25-01-2016 om 21:19

Hofjehofje

Heeft je kind ook de screening doorlopen?

Pirata

Pirata

26-01-2016 om 16:49

al aangemeld

Nadat mijn zoon vanmiddag thuiskwam met de mededeling dat hij zijn engels had verprutst (hij kende maar 40 van de 95 te leren woorden) heb ik hem direct aangemeld bij Huiswerkned. Ook wilde hij nou niet echt aan de slag voor de volgende vakken. Dus ik hoop dat dit goed uitpakt, en dat hij (en wij) weer leuke vrije tijd krijgen.

Pirata

Pirata

05-02-2016 om 18:10

begonnen

Nog even een update.
We zijn dus deze week begonnen. Overigens was het de hoogste tijd want de onvoldoendes bleven binnenstromen. Gelukkig nog geen reddeloze onvoldoendes.
Er is een screening gedaan waarna we een verslag kregen van de zwakke/sterke kanten/vakken.
Daar wordt rekening mee gehouden met de begeleiding.
Hij is begonnen met de begeleiding, dit verloopt zo te zien ontspannen en hij kan gewoon op zijn eigen kamer aan het werk. Gisteren was hij om 8 uur klaar en kon gaan ontspannen, hiervoor was hij om 22:00 niet eens klaar. Voor het diner mag hij een half uurtje weg achter de pc. Er is ook begeleiding op zaterdag. Tevens krijgt hij online bijles om zijn achterstanden in te halen. We zijn enigszins hoopvol gestemd over de afloop van dit schooljaar. Ook omdat hij maar 2 5,3-en had weg te poetsen, dus we waren misschien nog op tijd.
Wel een rib uit ons lijf dit. Maar als ze doen wat ze beloven, leren ze hem ook zelfstandiger te werken.

Rosa

Rosa

05-02-2016 om 19:05

Pirata

Begrijp ik dat er allen op zondag geen begeleiding is?

En hoe zit het met de tijden doordeweeks en s avonds?

Beginnen ze in proefwerkweken (als ze vroeger uit zijn) vroeger met begeleiden?

En is het een vaste begeleider?

Tot slot: Zit de specifieke bijles daarbij inbegrepen of moet je die weer aart (extra) betalen?

Het is in elk geval een stuk goedkopere dan normale huiswerkbegeleiding bij een instituut.

Pirata

Pirata

05-02-2016 om 20:11

Ja dat klopt

Je kunt je beschikbaarheid aangeven van 10:00 tot 21:00 voor doordeweeksedagen. Op zaterdag tot 17:00.
Ze vroegen of er een toetsweek zat aan te komen, denk dat ze daar inderdaad rekening mee houden.
De bijles zit in het pluspakket. Dat is wel duurder ja. Maar ze wisten na de screening precies te vertellen waar de manco's zaten (die hadden we zelf al gezien) en daar gaan ze nu aan werken.
Zoon zit nu al te gamen en is al sinds het eten klaar voor vandaag!

Pirata

Pirata

17-02-2016 om 10:29

update

Het gaat redelijk met de begeleiding, er zijn inmiddels ook weer voldoendes gehaald voor vakken waar de 3-en bleven binnenstromen. Ik hoop dat dat zo blijft.
Zoon zelf lijkt er ook over te spreken. Eerst was hij (natuurlijk) anti. Maar nu ziet hij ook dat hij iets beter presteert en hij denkt zelfs weer aan overgaan naar de derde. Hij wil er ook mee doorgaan, ook al moet hij elke middag werken. Ook op vrijdagmiddag, dat zorgt ervoor dat er op zondag minder huiswerkstress is. We kunnen nu zelfs af en toe ergens heen op zondag.
Maar hij kan tenminste wel lekker op zijn eigen kamer aan de slag, en nog wel hangend op de grond op een stapel kussens. Dus het valt hem zelf ook erg mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.