Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-11-2011 om 14:41

Onvoldoende om vergeten naam

Mijn dochter in groep 6 had vandaag een rekentoets(voor een cito?), is vergeten haar naam erop te zetten en heeft daarom een onvoldoende gekregen. Althans, dat was haar verhaal toen ze huilend thuis kwam.
Mijn eerste reactie was dat juf dat gewoon gezegt heeft omdat ze het slordige van dochter zat is. Ik denk niet dat een juf dat kan maken eigenlijk? Mijn man zei eigenlijk ook meteen dat het misschien een lesje voor haar is. Wij zijn juist dit jaar wel enthousiast over de juf.
Nu zijn we een paar uur verder en zit ik me af te vragen of dit nou echt is of niet. Hebben jullie wel eens zoiets gehoort op de basisschool? En stel dat het echt waar is, zouden jullie er iets mee doen?

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-11-2011 om 14:54

Nou, ik kon het me niet voorstellen, maar volgens dochter gebeurt het inderdaad dat je een onvoldoende krijgt vanwege een vergeten naam. Die regel wordt namelijk al vanaf de kleuterklas verteld, dus dan is het 'dom' als je het niet doet (aldus dochter).
Ik zou er niets mee doen overigens. Als mijn kind oneerlijk behandeld zou worden wel, maar niet vanwege het toepassen van een bestaande regel.

Tinus_p

Tinus_p

16-11-2011 om 14:57

Naam vergeten = niets ingeleverd. Er is immers niets met haar naam er op?

Slordigheid (been there, seen it, etc) is een slechte eigenschap, waar je ook als kind best op afgerekend mag worden. Vertel haar anders eens, dat ze toch oom niet wil dat de dokter 'heel slordig' het verkeerde medicijn voorschrijft, of dat jij 'heel slordig' vergeet om te stoppen bij het rode stoplicht (of een lievere variant, 'heel slordig' geen adres op een brief zetten).

Tango

Tango

16-11-2011 om 15:58

Hier niet, volgens mij

Het staat me niet bij dat het hier weleens gebeurt op school. Als het inderdaad zo is als bij Vic-dochter op school dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar anders vind ik het echt wel een beetje sneu. Zeker als het voor de eerste keer gebeurd is. Als je nou heel vaak je naam vergeet is het weer anders.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-11-2011 om 20:09

Uit wat ik

nu begrijp van het verhaal van dochter was de uitroep van juf "nu ben ik het zat" niet zozeer voor dochter bedoelt, maar voor de hele klas. En dochter was de eerste die de onvoldoende in ontvangst mocht nemen.
Als het zo is, is het pech voor haar en we hopen ook een lesje. Dochter is nog wel beledigt, ik heb haar gezegt dat ze altijd nog even naar de juf kan gaan ervoor. Denk eigenlijk niet dat ze dat doet, want ik vermoed dat het niet de eerste keer is dat ze het is vergeten

Dendy

Coco

Coco

17-11-2011 om 11:44

Niet leuk, maar...

...ze moet het maar gewoon als een les zien voor de volgende keer. Ze zullen heus straks in groep 8 haar schooladvies niet gaan baseren op die onvoldoende.

Yvonne

Yvonne

17-11-2011 om 15:15

Zou er wel wat mee doen

Wat een belachelijke regel. die citotoetsen zijn toch ook om als ouder te zien hoe je kind er voor staat. Dus ik zou er niet mee accoord gaan als mijn kind een onvoldoende zou krijgen omdat ze per ongeluk vergeten is haar naam er boven te schrijven.
Dat ze dit soort dingen op het VO doen oke, maar bij een 9-10 jarig kind is vind ik dat echt niet kunnen.

Moek

Moek

17-11-2011 om 16:43

Ik ga mee met yvonne

Zo'n citotoets is een meetinstrument. Van alle vragen is die eerste (naam ) het minst belangrijk. Het is absurd om die vraag dan zo zwaar te laten wegen. Daar heeft toch niemand iets aan?

Ja, ze moeten leren dat ze alles invullen, maar 'n cito is daar niet het juiste moment voor.

Annet

Annet

17-11-2011 om 17:51

Ik zou er geen moeite mee hebben

Zolang het om een gewone cito gaat (niet entreetoets en niet eindcito) dan is er niets zwaarwegends aan. Het wordt dan een cijfer zoals alle andere toetsen.
Ik zou dit vanaf groep 6 prima vinden. Oja, natuurlijk moet er eerst voldoende gewaarschuwd zijn maar zo te lezen was dat bij kind van Dendy het geval.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-11-2011 om 22:35

Navraag gedaan

Vandaag heb ik nog eens wat navraag gedaan en het is idd een regel nu. Sinds deze week en dochter was de eerste. Er zijn inmiddels meer "slachtoffers" gevallen, waardoor het nu voor dochter minder zuur is.
Waar ze samen met vriendinnetjes vandaag wel boos over waren is dat een meisje vandaag geen onvoldoende kreeg voor een vergeten naam, omdat de juf jarig was. Dat vonden ze oneerlijk en ik eigenlijk ook.
Overigens weet ik niet of dochter de onvoldoende kreeg voor een cito. Dat vertelde dochter, maar die zwamt wel vaker.

Dendy

Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.