Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ise

Ise

10-05-2016 om 11:35

op kamers in breda

Als alles goed gaat, gaat onze zoon straks studeren in Breda. We zijn al een beetje aan het rondkijken voor kamers, puur ter oriëntatie. Zijn voorkeur gaat uit naar de campus. Heeft er iemand ervaring met de campus in Breda? Hij kent verder niemand die naar Breda gaat en het lijkt hem ook minder om met 6 man een keuken te moeten delen. Hij krijgt wel voorrang bij de loting vanwege meer dan 2 uur reistijd enkele reis, maar dat zal voor heel veel aankomende studenten gelden ben ik bang. Iemand verder nog tips voor leuke buurten in Breda of plaatsen waar je beter niet kunt zitten?

076

076

10-05-2016 om 20:09

Tips

Gaat je zoon bij Avans of NHTV studeren? Zover ik weet hebben beiden geen campus, wel kamers. Leuke wijken: Ginneken (wel duur), Sportpark, Zandberg, Centrum. Breda Zuid/ centrum is het het prettigst wonen. Beter niet Breda Noord en ook iets minder Breda West. Verder is het dorp Bavel dicht bij, ook leuk. De wijk Haagse Beemden is weer verder weg van Avans/NHTV. In de wijk Heusdenhout zijn veel kamers van Avans. Dat ligt ook zeer gunstig tov hogescholen. Verder vraag het maar als je iets wil weten.....

076

076

10-05-2016 om 20:18

Nog meer tips

Leven in Breda

Op kamers in de stad Breda.

Op kamers
Je zoekt een kamer in Breda. En klopt aan bij Klik voor Kamers, een samenwerkingsverband van de 3 Bredase woningcorporaties. Schrijf je in vanaf een jaar voordat je aan je opleiding begint. Bij Stadhuis huurbemiddeling vraag je een account aan. Zo blijf je op de hoogte van het actuele woonaanbod. Schrijf je in als inwoner van de gemeente Breda. Of vind een kamer via deze algemene sites:
kamertje.nl
studentopkamers.nl
kamerhulp.nl
KamerHuren.nl
kamers.nl
pararius.nl
regionapartments.com
WonenBreburg
kamersinNederland.nl
ixxa.nl
stuworld.nl
huurwoningen.nl
direct wonen

succes !

076

076

10-05-2016 om 20:20

Vergeet Marktplaats niet

Er staan nu 166 advertenties voor kamers in Breda op.

Ise

Ise

11-05-2016 om 08:38 Topicstarter

bedankt

Bedankt voor je reactie.Zoon gaat studeren bij Avans. De campus van Breda heet : easystreet.
Wat bedoel je met 'In Heusdenhout zijn veel kamers van Avans'?
Zoon heeft zich een tijdje geleden al ingeschreven bij verschillende kamerverhuur websites en op klikvoorkamers.

076

076

11-05-2016 om 10:25

Easystreet

Ik wist niet dat Avans Easystreet ziet als hun campus het is gewoon studentenhuisvesting niet eens heel dicht dicht bij het hoofdgebouw zoals de meeste campussen, maar zeer goed te fietsen, minuutje of 10/15. Easystreet ligt in Breda West. Ik schreef eerder iets minder maar daar waar Easystreet ligt in niet centraal in het minden van de woonwijken. Het ligt oa bij een aantal MBO's (en crematorium maar dat terzijde) verder absoluut een prima plek voor een student, en niet te ver van het centrum en allerlei andere faciliteiten. De kamers die Avans zelf beheert zijn veelal gereserveerd voor buitenlandse studenten. Je zou er toch naar kunnen informeren bij de centrale studenten informatie 088 52 50 500 en vragen naar infobalie. Deze kamers bevinden zich idd in Heusdenhout en de wijk Vestkant. verder kan hij door de conciërge een gezocht flyer op laten hangen in het gebouw waar hij gaat studeren. Bv aan de Hogeschoollaan, Lovendijkstraat of de Beukenlaan (de diverse lokaties). Mogelijk heeft zijn nieuwe studierichting ook een Facebook pagina waarop hij een oproep kan plaatsen.

Klaartje

Klaartje

15-05-2016 om 21:47

Woningbouw

Ook laten inschrijven bij een woningbouwvereniging. Zij hebben een eerstejaars garantie of hoe je het noemt, tenminste toen mijn kinderen naar Breda gingen. Je hebt als eerstejaars gegarandeerd voor november een kamer. Je moet dan nemen wat je krijgt maar kan je ook meteen weer inschrijven voor een andere kamer. Mijn zoon had in november een kamer gekregen en mocht een half jaar later naar een studiootje. Heeft het begin van het schooljaar bij zus geslapen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.