Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kamertje

Kamertje

01-02-2016 om 11:34

" op kamers" in groningen of eindhoven

Als mijn dochter slaagt zal ze voor de vervolgopleiding vanwege de reisafstand een kamer moeten zoeken in groningen of eindhoven( 3 uur openbaar vervoer en dan je kan ze nog niet op tijd zijn). Als ik nu google zie ik genoeg aanbod, maar dat zal voor aanvang van het nieuwe studiejaar wel anders zijn. Daarbij komt dat ze wegens decentrale selectie pas laat zal weten waar ze heen gaat en met zoeken kan beginnen. Om voor vele kamers te gaan hospiteren lijkt me gezien de afstand ondoenlijk. Haar eerste keus is eindhoven en het leek me dus verstandig dat ze zich al vast bij vestide in zou laten schrijven om inschrijfmaanden op te bouwen.... MAAR, dat kan pas als je 17 bent en als de studie begint is ze nog steeds 16. Ik ben een totale leek op dit gebied, dus wie heeft er al met dit bijltje gehakt? Ga ik vanwege de leeftijd nog meer tegenkomen?

lieverdje

lieverdje

01-02-2016 om 12:54

OV-kaart?

ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik ging studeren kreeg je nog geen ov-kaart als je nog geen 18 was, meen ik, en geen studiefinanciering (maar dat laatste is er toch niet meer). Of je kreeg de stufi en ov-kaart pas later in het collegejaar, ik weet het niet meer precies.

Als je uitlegt dat je dochter nog 16 is als ze al aan haar studie begint, kunnen ze misschien een uitzondering maken? Er is vast wel een mouw aan te passen.... en anders schrijf je jezelf in:-p

Kamertje

Kamertje

01-02-2016 om 13:04