Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kamertje

Kamertje

01-02-2016 om 11:34

" op kamers" in groningen of eindhoven

Als mijn dochter slaagt zal ze voor de vervolgopleiding vanwege de reisafstand een kamer moeten zoeken in groningen of eindhoven( 3 uur openbaar vervoer en dan je kan ze nog niet op tijd zijn). Als ik nu google zie ik genoeg aanbod, maar dat zal voor aanvang van het nieuwe studiejaar wel anders zijn. Daarbij komt dat ze wegens decentrale selectie pas laat zal weten waar ze heen gaat en met zoeken kan beginnen. Om voor vele kamers te gaan hospiteren lijkt me gezien de afstand ondoenlijk. Haar eerste keus is eindhoven en het leek me dus verstandig dat ze zich al vast bij vestide in zou laten schrijven om inschrijfmaanden op te bouwen.... MAAR, dat kan pas als je 17 bent en als de studie begint is ze nog steeds 16. Ik ben een totale leek op dit gebied, dus wie heeft er al met dit bijltje gehakt? Ga ik vanwege de leeftijd nog meer tegenkomen?

lieverdje

lieverdje

01-02-2016 om 12:54

OV-kaart?

ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik ging studeren kreeg je nog geen ov-kaart als je nog geen 18 was, meen ik, en geen studiefinanciering (maar dat laatste is er toch niet meer). Of je kreeg de stufi en ov-kaart pas later in het collegejaar, ik weet het niet meer precies.

Als je uitlegt dat je dochter nog 16 is als ze al aan haar studie begint, kunnen ze misschien een uitzondering maken? Er is vast wel een mouw aan te passen.... en anders schrijf je jezelf in:-p

Kamertje

Kamertje

01-02-2016 om 13:04

Ov krijgt ze en lenen moet ze, maar daar heb je niets aan als je er niet op tijd kan komen. Ik heb contact gehad met de grote verhuurder in groningen. Daar mag ze wel al in schrijven , maar wij mogen pas een contract voor haar tekenen als ze 17 is en dat is dus te laat. Zij laten dit nu overigens voor me uitzoeken. Ik begin me dan nu ook af te vragen of er wel particulieren zijn die ons voor een 16-jarige willen laten tekenen en ze bij hospiteren kans maakt?

Moni

Moni

01-02-2016 om 18:41

Gehoord van andere moeder

Je vult in Eindhoven gewoon een andere geboortedatum in zodat ze wel 17 lijkt. Deze moeder heeft dat in overleg met Vestide gedaan.
En wel gelijk aanmelden. Dat scheelt weer in de inschrijvingstijd.

In Groningen zou ik hetzelfde doen.

Als de afstand groot is, krijgt ze in Eindhoven voorrang.
Geen idee met Groningen

Fransien

Fransien

01-02-2016 om 18:46

Groningen

Groningen heeft niet zo'n enorme kamernood, ze kan daar vrij makkelijk in de wat minder geliefde wijken terecht zoals Beijum en Leeuwenborg. Veel studenten willen daar niet wonen vanwege de afstand tot het centrum.
Overleg even met de ssh (stichting studentenhuisvesting) daar, die zullen al wel vaker met dit bijltje gehakt hebben.

Kamperen

Je kunt in de tijd van het kamerzoeken en hospiteren ook een paar weken op de camping in Groningen gaan staan. Zelfs als school al begonnen is.

Kamertje

Kamertje

01-02-2016 om 19:01

Gebeld

Ssh groningen verhuurd volgens de site alleen aan internationale studenten. Vestide heb ik al gebeld, maar ik zou nog een poging kunnen wagen

mijk

mijk

01-02-2016 om 20:00

en mocht ze in de buurt van Beijum terecht komen

Meld je het maar. Wil best een oogje in het zeil houden!

Mijk

vestide

heeft alleen kamers als je meer dan 2 jaar ingeschreven staat, (http://www.vestide.nl/Ik-ben-woningzoekende/Ik-zoek-een-kamer/Vrijkomende-kamers/)
dus je zult het op een andere manier moeten zoeken. Via kamernet, of via facebook "kamer in eindhoven' , 'kamer te huur in eindhoven' 'find a room(mate) or house in eindhoven'
Of via een makelaar die kamers verhuurt.
Vroeg beginnen loont wel, dan maar een maand extra kamerhuur toch?

roosje

roosje

01-02-2016 om 20:21

Lefier

In Groningen moet je bij Lefier zijn voor studentenkamers. Onze ervaring is dat je voorrang krijgt als je van ver komt. Zoon kon in de eerste studieweek in haar kamer. We hoefden dus maar een paar dagen te overbruggen.

(overigens prachtige locatie, kwartier lopen vanaf het station).

Kamertje

Kamertje

01-02-2016 om 20:33

Afstand

Voor vestide zal ze vanwege de afstand 12 maanden krijgen. Bij lefier kan je inschrijven vanaf 16, maar pas een kamer bij 17.

Vestide

Beste Kamertje,

Zou u contact op willen nemen met Vestide via telefoonnummer 040-2979380 en dan vragen naar Inge Jonkers?

Ik ben werkzaam bij Vestide en het is mogelijk dat u dochter zich bij ons inschrijft, ondanks dat ze nog geen 17 is. De mogelijkheden hiervoor leg ik u graag via de telefoon uit.

Groeten,

Inge Jonkers
Klantbeheerder Vestide

Overzicht met tips

Hallo Kamertje, heb je hier wellicht iets aan? Een overzicht van alle manieren waarop je een kamer kan huren in Groningen (mocht dat de plaats worden waar ze gaat studeren).

https://stadclickt.nl/wonen-in-stad/kamer-huren-in-groningen/

Houd er ook rekening mee dat haar OV-kaart pas op 1 oktober ingaat omdat ze een kwartaal eerder nog geen 18 is. Dat betekent dat het reizen in de eerste maanden van de studie voor eigen rekening is.

skik

Sawo

Sawo

01-06-2016 om 21:21

Eindhoven

Mijn zoon vond buiten vestide vrij makkelijk een leuke betaalbare kamer in Eindhoven via kamernet. Hij moest wel zijn wensen wat bijstellen combi groot, en in het centrum en goedkoop was niet haalbaar. Hij woont nu net buiten de ring.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.