Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-08-2009 om 22:40
Hallo allemaal,
mijn dochter is van een Cito B naar een E gedaald in het afgelopen schooljaar, groep 5. Ze haalt alle regels door elkaar. Nu zijn wij op zoek naar iemand die haar bijles kan geven. Heeft iemand ervaring of een tip? Hoe en waar kan ik iemand vinden voor bijlessen? het mag ook iemand zijn die zelf nog op school zit of in een groepje of wat dan ook......
Groeten, Qrs
06-08-2009 om 08:19
Software
De enige tip die ik voor je heb is voor de pc. Wij hebben namelijk een cd-rom van Ambrasoft. Da's de software die school ook gebruikt. Er staat spelling en rekenen op en is bedoeld voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Je werkt dan op je eigen niveau. Altijd handig om mee te oefenen thuis.
06-08-2009 om 21:55
School
Wat zegt school ervan? Wat is de reden dat ze gezakt is van B naar E? is het alleen met de testen slecht gegaan of over het algeheel een stuk minder? Is er een IB-er op school? Of een RT-er?
Scholen kunnen hiervoor een handelingsplan opstellen. Hierin wordt vastgelegd wat de problemen zijn en wat er aan gedaan gaat worden. Extra oefenen, spellingsregels erbij, extra uitleg.
Extra oefenen, middels een ambrasoft programma, kan natuurlijk altijd, maar het lijkt me ook prettig om dit eerst met de leerkracht kort te sluiten.
06-08-2009 om 23:24
Ib-er rt-er?
IB-er of RT-er: wat zijn dat?
De leerkracht zou haar een D geven maar de Cito is op een E gevallen. Volgens de leerkracht snapt zij alle regels maar past ze verkeerd toe. B.v. verandert ze een woord perfect met een kippenregel terwijl het een apenregel -woord is.
Mijn dochter oefent al met een software, maar Ambrasoft ga ik misschien ook aan schaffen. Toch lijkt mij persoonlijke uitleg het beste op dit moment. Ook om precies vast te stellen waar het probleem ligt en daar extra uitleg voor geven.
08-08-2009 om 13:55
Apenregel
Ik heb even opgezocht wat hier mee bedoeld werd. In het algemeen is een E toch iets waarbij er extra hulp zou moeten worden geboden van school. Thuis helpen en extra oefenen is ook een optie, maar dan moet je wel weten hoe ze het op school precies doen, zodat het werk thuis een aanvulling is.
Als de school weer begint snel een afspraak maken met de leerkracht?