Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
koentje

koentje

17-02-2011 om 11:16

Open dag

met koentje-zoon naar de opendag van zijn nieuwe school(praktijkschool) geweest! Oh, wat deed dit hem goed! Hij heeft nu de busreis een keer gemaakt die hij dan moet gaan maken (uiteindelijk alleen) en alle leraren nog eens gezien en de klassen. Overal mocht hij iets doen en we kregen een heel schattig eerste jaars gidsje mee.
Het was opvallend dat de meeste leraren direct zich op zoon richten en pas later op mij en hem heel erg meenamen in hun lokaal.
Wat ik een beetje jammer vond was enkele docenten uitspraken dat hun vak minder dan juist wel vaker gekozen worden door meisjes of jongens, waarmee ze naar mijn idee (omdat er leerlingen bij staan) al vanuit de docent een houding laten zien van 'dit is eigenlijk niets voor meisjes/ dan wel voor jongens'.
En een van de leraren had een nogal sterke lichaamsgeur... maar was gelukkig erg aardig. Dat dan weer wel!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

17-02-2011 om 18:03

Koentje

Wat fijn dat die open dag goed is bevallen. Onze zoon heeft pas een lesjes middag gehad. Ik was zo opgelucht dat hij daar blij vandaan kwam. Het is toch spannend, zo'n schoolwissel.
Het is zo goed voor die kinderen, als ze alvast kunnen kijken en voelen wat het gaat worden. Dan wordt het allemaal een beetje concreter voor ze. We merken dat onze zoon, nu de cito voorbij is en hij al op die school is wezen kijken, wel tien kilo lichter lijkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.