Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Organisatie algemene ouderavond

Bij ons op school (basisschool) wordt aan het begin van het jaar een algemene ouderavond georganiseerd, voor alle groepen tegelijk (alleen groep 3 en groep 8 op een andere dag). Als je meerdere kinderen op school hebt kun je dus niet het verhaal over de klas van elk kind horen. Veel ouders vinden dat jammer, maar volgens het team is het niet anders te organiseren. Zijn er scholen waar het anders geregeld is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij ons per jaar/groep

Bij ons is er per jaar een ouderavond. Bijv. alle groepen 6 komen dan samen. Eerst voor een algemeen verhaal en dan gaat ieder met zijn/haar meester of juf mee naar de klas voor een apart verhaal, waar ze wel allemaal hetzelfde vertellen, maar dan zie je in ieder geval wie er het hele jaar voor de klas staat. Het is vaak ook wat makkelijker vragen stellen in een kleinere groep. Dit gaat al jaren zo, en gaat prima.
Marike

miepie

miepie

14-11-2008 om 13:27

Eerst onderbouw dan bovenbouw

hier eerst de onderbouw bijvoorbeeld van 19.00-20.00 dan een algemeen deel 20.00-20.30 dan een uur bovenbouw. Voordeel de leerkrachten hoeven niet de gehele tijd aanwezig te zijn.

evelien1

evelien1

14-11-2008 om 21:14

Hier hebben ze combinaties

Hier hebben ze combinaties van groepen gemaakt. Bv groep 4/5 eerst apart over de lesstof en dan een gezamelijk deel over schoolspecifieke zaken.
Als je meerdere kinderen op school hebt heb je het die week wel druk.

Ik had afgelopen jaar eigenlijk 3 avonden om te bezoeken maar omdat bij de oudste 2 maar 1 leerjaar verschil zit heb ik gekozen om niet naar de ouderavond te gaan van groep 5 omdat ik dat vorig jaar ook al gehoord had en er verder geen wijzigingen waren.
Overigens ouderavonden die specifiek over een kind gaan bezoek ik wel altijd.

Evelien

susanne h

susanne h

16-11-2008 om 07:32 Topicstarter

Bedankt

dank jullie wel voor de reacties, er zijn dus wel andere manieren. wie weet kan ik daarmee een bijdrage leveren aan het gesprek op school.

Tuurlijk kan dat

Wat een flauwekul om alles op een avond te doen. dat is echt onwil van de school. Wij hebben meerdere kinderen en nog nooit gehad dat we niet naar een ouderavond konden omdat die tegelijk viel met een andere klas. Een keer stond er per ongeluk een algemene ouderavond georganiseerd met een andere klas en die werd voor een paar ouders verplaatst naar een andere avond. heel netjes vond ik dat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.