Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-05-2009 om 22:57
Mijn zoontje zit in groep 3 van een school heel dicht bij huis. Het is een heel grote school mt een dependance op een wat grotere afstand. Het huidige gebouw is te klein en het kan zijn dat hij dus al in groep 4 naar de dependance moet. Ik vind hem te klein om zelfstandig te gaan vanwege de drukke straat waar de school aan zit. Nu gaat onze tweede ook naar school in het najaar. Die moet dus naar het hoofdgebouw. Ze beginnen allebei om half negen. Dat betekent dus dat er een te laat gaat komen of dat ik de oudste alleen moet laten gaan. e klas waar hij nu in zit is een drukke groep met veel drukke jingens erin. Er zijn wat oudere jongens in geplaatst die erg (onprettig) aanwezig zijn. Het overblijven verloopt niet goed en er zijn nog wat andere kleine dingetjes. Er zijn plannen voor nieuwbouw, maar over de locatie wordt erg geheimzinnig gedaan. Nu is er in onze buurt ook een andere school die een paar jaar geleden opnieuw is opgestart. De klassen zijn klein (groep 3/4 20 leerlingen) en het is een brede school. De jongste twee zitten er p het kinderdagverblijf. De lessen zijn er leuk en er zijn veel activiteiten. De BSO zit in hetzelfde gebouw.
Ik overweeg nu om over te stappen zodat de tweede kan starten op de nieuwe school. Kan ik dat de oudste wel aandoen? De school staat wel in dezelfde wijk, en hij hoeft geen drukke weg over.
Kan ik vertrouwen op de flexibiliteit van een kind. Mijn zoontje is eenheel sociaal jongetje met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Hij ligt er goed bij de andere kinderen in de klas. Hij is wel gevoelig en op dit moment heelerg bezig met hoe hij overkomt op anderen.
Ik hoop dat er iemandis die deze keus wel gemaakt heeft en hoe dat verlopen is. Sorry voor het lange verhaal maar ik vind het een grote stap. Ik ben benieuwd naar de reacties. Bij voorbaat dank voor het meedenken.
14-05-2009 om 09:29
Ik zou het doen
en waarom hij gaat naar groep 4 dus heeft nog iig 5 jaar te gaan en het is dichterbij en de bso zit erin en alles wat je nodig hebt. En ja het is een grote stap voor zo'n ventje maar het komt goed je schrijft al dat hij heel sociaal is en ik denk dat dat op een nieuwe school ook wel goed komt. Hij zal het in het begin misschien moeilijk krijgen maar dat komt goed echt waar.
Wij hebben het ook gedaan 2 jaar terug de oudtse zou dan in groep 6 starten en de jongste in groep 4 en oke ze wilden niet maar wij vonden het voornalemlijk voor de oudste een betere keus. ( scholen zaten in zelfde gebouw maar het onderwijs sloot niet goed aan op onze dochter) Beide kinderen waren heel boos toen we het vertelden maar uiteindelijk zijn ze er erg blij mee en wij ook.
Ik weet niet of je wat hebt aan mijn relaas maar als je vragen hebt kom maar.
gr Ingmyr