Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sub Rosa

Sub Rosa

11-05-2009 om 13:34

Paspoort verlengen binnen schooltijd?

Ik moet mijn paspoort verlengen en maar dat blijkt bijna onmogelijk te zijn te doen binnen schooltijden van de kinderen. Het gemeentehuis gaat om 3 uur dicht. Op woensdagmiddag kan ook niet, want dan zitten de oudsten (voortgezet onderwijs) nog op school.

Hoe lossen andere ouders dit op?
Kun je je kinderen zomaar van school halen voor zoiets? Het is bijna een half uur fietsen naar het gemeentehuis, heen en terug is dat al een uur én dan nog de tijd dat je daar bent!

Ik heb geprobeerd een afspraak te maken, maar ook dat bleek alleen binnen de schooltijden de kunnen! Idioot is dit zeg!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is niet anders

Dat is hier ook zo.
"Kun je je kinderen zomaar van school halen voor zoiets?"
Nee. Je moet vrij vragen. De school kan dat niet zomaar weigeren. Bel maar even met de scholen.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

11-05-2009 om 13:46

Geeneens avondopenstelling?

Dat is bij veel gemeentes ook een optie.

Pien

Pien

11-05-2009 om 15:09

In schoolvakanties?

Dat is wel beperkt qua openingstijden, geen avondopenstelling? Dan kan in de schoolvakanties misschien?

MaximeM

MaximeM

11-05-2009 om 19:49

Hier ook een avond

Hoi,

Hier zijn ze ook één avond open, maar we zijn vorige week even gegaan, in de vakantie, dat was nog makkelijker natuurlijk.

Maxime

wilma66

wilma66

11-05-2009 om 22:28

Hier ook sávonds

Hier in Amsterdam zijn ze ook 1 keer in de week op een avond open.

Misschien is dat een optie voor je

reina

reina

12-05-2009 om 06:56

Donderdagavond

Hier is het loket op donderdagavond open, elke gemeente moet voor avondopenstelling zorgen lijkt me, het is ook raar als je hiervoor vrij van je werk moet nemen.

Regelmatig meegemaakt

Ik werk op een afdeling Burgerzaken en maak het regelmatig mee dat kinderen van school worden gehouden voor het aanvragen van een paspoort. Verdere opties zijn: tijdens de avondopenstelling en in de vakantie. Nu hebben wij zeeeeeer ruime openingstijden (incl vrijdagavond en zaterdagmorgen) en komt dit probleem bij ons niet zo vaak meer voor.

Kiki

Kiki

12-05-2009 om 08:21

Kan je niet tussen de middag

dan haal je ze bij de lunch op en dan even snel heen en weer

Bibi

Bibi

12-05-2009 om 10:26

Aanvullend vraagje

Ik heb ook nog een vraag hierover. Ik heb vorige week mijn paspoort laten verlengen, en daar ook de kinderen laten ischrijven. Nu moeten ze mee met aanvragen, maar moeten ze ook mee met ophalen?

Puck2

Puck2

12-05-2009 om 12:19

Bibi

Ja, volgens mij wel. Moeten ze dan niet tekenen? Ik weet nog dat oudste toen hij zijn naam zelf kon schrijven ook zelf moest tekenen, maar ik weet niet meer of het bij het aanvragen of bij het ophalen was.

Vic

Vic

12-05-2009 om 12:24

Twee keer mee

Je moet je kinderen meenemen bij het aanvragen en het ophalen. Mijn dochter kreeg bij de aanvraag ook een hele riedel vragen: 'Hoe heet je moeder? Hoe heet je vader? Geboortedatum? etc.' Bij ons is de publieksbalie geopend tot 13.00 uur voor zaken waarvoor je moet betalen (de aanvraag). Voor het afhalen kun je tot 15.30 terecht, dus dat was ook al rennen na schooltijd. Als er geen mogelijkheid is om het buiten schooltijd te doen, zou ik daar gewoon een half uurtje voor laten verzuimen. Gelukkig staan hier nooit rijen, dat is in andere gemeenten wel anders...

Tinus_p

Tinus_p

12-05-2009 om 13:43

Elke gemeente weer anders

De oprocedure is in elke gemeente weer anders, en ze veranderen ook nog wel eens: De laatste keer (een jaar of 3 geleden) moesten mijn kinderen mee bij aanvraag (maar niet mijn ex!), niet bij ophalen, en moesten ze vragen beantwoorden.

Bibi

Bibi

12-05-2009 om 14:04

Dan gaan ze voor de zekerheid maar mee

Gelukkig kan ik hem morgen ophalen, dan zijn de kinderen de middag vrij, dus dat scheelt! De baliemedewerker heeft bij het aanvragen er niets over gezegt, maar ook geen vragen gesteld aan de kinderen. Voor de zekerheid maar mee dus! Bedankt!

reina

reina

12-05-2009 om 20:11

Zaterdag

Je kunt hier een afspraak maken om je paspoort te laten verlengen, wij kunnen a.s. zaterdagmiddag terecht.

reina

reina

12-05-2009 om 20:15

Controleren!

Altijd even checken of alles goed in je paspoort staat! Mijn dochter bleek toen ze klein was een M in haar paspoort te hebben staan, was me helemaal niet opgevallen. Volgens de ambtenaar bij wie ik langs ging om te zeggen dat het veranderd moest worden kon het echt niet fout zijn, als er een M in haar paspoort stond moest ze wel een Man zijn! Gelukkig was ze er bij als bewijs Kortgeleden nog vroeg zoon een uittreksel uit het geboorteregister aan (in Naarden), hij had haast, de boel daardoor niet nagekeken, maar toen hij zich op de Antillen wilde laten inschrijven bleek er een typefout inz ijn naam te staan. Manlief dus weer naar Naarden ....

Sascha2

Sascha2

13-05-2009 om 11:25

Aanvraag wel, ophalen niet

Ook hier moeten de kinderen wel bij de aanvraag aanwezig zijn, maar bij het ophalen niet. Mijn kinderen werden in mijn paspoort bijgeschreven. Wie weet is het anders als ze een eigen paspoort krijgen.

joer

joer

13-05-2009 om 16:15

Inderdaad

Bij een eigen paspoort moeten kinderen mee met aanvragen en ophalen.

Groeten JOER.

Bibi

Bibi

13-05-2009 om 16:37

Vreemd

Zowel met aanvragen als bij ophalen is er niet eens gekéken naar de kinderen! Of gebeurt dat misschien alleen bij de eerste keer bijschrijven? In mijn vorige paspoort stonden ze namenlijk ook.

Tinus_p

Tinus_p

13-05-2009 om 16:40

Bibi

Bibi:
"Zowel met aanvragen als bij ophalen is er niet eens gekéken naar de kinderen! Of gebeurt dat misschien alleen bij de eerste keer bijschrijven? In mijn vorige paspoort stonden ze namenlijk ook."
Nee, dat is nou typisch voorbeeld van hetfeit dat elke gemeente zijn eigen beleid heeft. De laatste keer was het de 3e keer dat ze bijgeschreven werden, en de eerste keer dat ze vragen moesten beantwoorden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.