Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Evanlyn

Evanlyn

06-04-2012 om 00:14

Passend onderwijs

Ik vraag me af hoe het eigenlijk zit als halverwege iemands schoolcarrière wordt vastgesteld dat hij eigenlijk toch een "probleem" heeft. Niet iedereen wordt namelijk kant en klaar en voorzien van etiket aan de schoolpoort afgeleverd. Wordt verwijdering dan makkelijker, zolang er maar een andere school wordt aangewezen? En wat moet je dan met de andere kinderen in het gezin?

Ook vraag ik me af in hoeverre de geschillencommissies ouders serieus gaan nemen. Ik verwacht namelijk dat het wel snel ouwe jongens krentebrood zal worden met de schoolbesturen.

Iemand een idee, of moet ik maar afwachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gespreid

"Wordt verwijdering dan makkelijker, zolang er maar een andere school wordt aangewezen? "
Ja.
"En wat moet je dan met de andere kinderen in het gezin? "
Die belanden op verschillende scholen. Dat zal bij aanmelding al vaker voorkomen.
"Ook vraag ik me af in hoeverre de geschillencommissies ouders serieus gaan nemen. "
Er is er nog niet een die serieus genomen hoeft te worden. Er is wel het plan om een steviger variant in het zadel te helpen. Als dat lukt, dan zal dat helpen.
Maar wet de effecten zijn voor je eigen situatie moet je inderdaad maar afwachten.
Ik denk zelf dat de meeste mensen er niet zoveel van zullen merken. Niet omdat het goed geregeld is, maar omdat veel fout doen ook veel werk is. Het is in niemands belang om het vaak fout te laten gaan.
Maar in voorkomende gevallen wordt het kafka.
Nu maar hopen dat het advies van de onderwijsraad wordt opgevolgd: makkelijker maken om zelf een school te stichten.
Groet,
Miriam Lavell

Evanlyn

Evanlyn

07-04-2012 om 18:29

Ja,

en slechte scholen gewoon sluiten. Dan komen de leegstaande gebouwen vanzelf beschikbaar voor nieuwe scholen die hopelijk wat modernere ideeën hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.