Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-12-2011 om 14:58
Ik krijg net een telefoontje van mijn dochter. Ze wordt gepest door klasgenoten uit de brugklas en door jongens uit de parallelklas. Ze hebben haar de hele dag uitgescholden en achterna gezeten. Ze is verdrietig. En ik ook. De mentor heeft al een paar mentorlessen aan dit gedrag besteed, maar het helpt niets zegt mijn dochter. Ze is een einzelgänger, kan zich niet aanpassen aan een groep. Dat ze veel alleen is heb ik nu wel geaccepteerd. Maar achtervolgd worden door een groep, dat kan ik niet accepteren. Wat kan ik doen?
22-12-2011 om 15:42
Bellen
Meteen de mentor bellen. Die kan dab maatregelen nemen en dit bespreken met sectorhoofd etc.Dit is biet te tolereren.
22-12-2011 om 19:23
Nu iets doen!
meteen bellen. Dit kan echt niet. Een groepsgebeuren, daar kan toch niemand tegen op? Sterkte.
28-12-2011 om 14:21
Hoe het nu is
We hebben gelijk de mentor gemaild, en gezegd dat we na de kerstvakantie een gesprek met hem willen. We hebben al eens eerder met de brugklascoordinator eeen gesprek gehad om te melden dat onze dochter een buitenbeentje is, die zich liever buiten de groep plaatst. Dus we hebben al een ingang. Haar tante en een volwassen nichtje zijn op de middelbare school ook gepest. Mijn dochter heeft het zelf aan haar tante verteld, en mijn nichtje heeft ook haar hulp aangeboden. Ik denk dat dit al een belangrijke stap is. Ze moet weten dat het thuisfront niet vindt dat ze zich 'aanstelt'. Het is bespreekbaar. Maar het allerbelangrijkste: ze heeft ons verteld dat iedereen die haar pest, de 'alexmethode' te wachten staat. Ze heeft nl. een week geleden een jochie uit haar klas die haar pestte te pakken genomen. Ze heeft hem geslagen en geschopt, en ze rollebolden over de grond. Deze strijdlustige houding doet me goed. Ik heb haar toestemming gegeven er op los te slaan, als zij maar niet degene is die als eerste agressief is. Maar ze mag zich wél verdedigen!
Haar overplaatsen naar een andere klas kan niet, omdat er in de parallelklas ook jongens zitten die haar plagen.
En verder heb ik met mijn dochter afgesproken dat we het tijdens de vakantie niet hebben over dat pesten. Ze heeft vakantie, en die willen we niet verzieken.