Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Pesten onderweg deel 2.

Helaas blijven de problemen bestaan. Vandaag weer gedoe op school. Mijn zoon komt overstuur uit school. Klasgenoot 'beukt' mijn zoon. Juf gemaild, maar juf zegt dat zoon begon, zoon zegt klasgenoot zorgde er voor dat hij niet door de deur kon en beukte zoon waarop zoon het terug deed. Wie er gelijk heeft? Geen idee. Morgen heb ik contact met de klachten commissie van de onderwijsgroep waar de school bij hoort. Ik denk dat er niets anders op zit dan mijn zoon 5 dagen in de week te halen en te brengen. Weg zelfstandigheid. Ik weet het niet meer. Ga mijn opleiding ook afzeggen. Anders zitten we volgend jaar met hetzelfde en ben ik er niet voor hem als hij uit school komt en er dingen gaande zijn. Ik weet het echt niet meer.

Onderwijsconsulenten?

Ik ben het even kwijt maar ging het niet om speciaal onderwijs? Zou het handig zijn als je onderwijsconsulenten erbij betrekt. Die kunnen vaak wel goed advies geven of bemiddelen.
De juf lijkt het buskruit ook niet uitgevonden te hebben. Is het mogelijk dat je zoon van klas veranderd?
Ik mis je vorige draadje of je gesprekken hebt gehad met anderen op school die mogelijk het verschil kunnen maken. Je gaat nu een klacht indienen bij de onderwijsgroep.
Dit is natuurlijk geen passend onderwijs als een pestprobleem in en rondom school niet goed uitgezocht en opgelost kan worden.

Melleke75

Melleke75

24-03-2015 om 18:48 Topicstarter

AnneJ

Speciaal onderwijs inderdaad. Er is 1 schoolverlatersklas. Ik zal eens kijken of er 12 jarigen in de andere klas zitten, maar ik dacht het niet. Anderen op school gaan af op wat de juf zegt, daar komen we dus geen stap verder mee. Ik heb wel de moeder van 1 van de 2 pestkoppen gesproken en zij staat achter mij. Ik mag haar bij elk voorval bellen en dan pakt zij haar kind aan. Kind blijkt ook niet naar dezelfde school te gaan straks, dus dat scheelt weer iets. Andere kind komt uit een moeilijk gezin. Zij willen niet met mij in gesprek. Het is helaas het kind waar mijn zoon de meeste problemen mee heeft. Ik vind het lastig, heb echt even geen idee meer wat ik nog zou kunnen doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.