Lena
09-06-2009 om 19:52
Plein ziet er niet uit
Hoi,
Mijn zoon zit op zich op een leuke school, maar ik erger me rot aan het plein. het ziet er niet uit. Nu wacht de school al jaren op nieuwbouw (krijgen ze nu eindelijk in december), en al wachtende is alles verslonst. Er staat een soort schavot van hout waar eens een kabelbaan hing, naast de schommels hangt een zielig sliertje touw, de zandbak is halfleeg, etc. Ik vind het voor de kinderen een slecht voorbeeld, ik vind het voor aankomende ouders nou bepaald geen reclame, en ik erger me zelf ook, het is geen gezicht. Ik heb al één keer geklaagd (doe ik normaal niet snel) en er zou verbetering in komen, is helaas niet gebeurd. Wel hebben ouders zelf het e. en a. opgeknapt, maar het lijkt me dat de school dit moet doen. Zouden jullie hier iets van zeggen? Of gewoon negeren? Nog meer van die lelijke pleinen? Ik heb het gevoel dat wij de enige school zijn met zo'n triestig plein erbij.
groetjes, Lena
mar-ank
09-06-2009 om 20:03
Nee hoor!
Jullie school is niet de enige! Ons plein is ons al jaren een doorn in het oog. Vijf jaar geleden waren er al plannen om het op te knappen. We hebben toen zelfs al geld ingezameld. Maar er gebeurde niets. Het wachten was op de gemeente, die iets aan de riolering onder het plein moet doen, was het verhaal. Nou, een maand geleden is er een begin gemaakt. De speeltoestellen zijn weggehaald, en struiken een boom en een muurtje. Sindsdien is er niets meer gebeurd. Dat betekent dat het nu helemaal een zooitje is. Er liggen tegels los, boomwortels steken nog uit de grond, er zijn geen speeltoestellen, en waar eerst de struiken+boom stonden is nu een soort van zandbak ontstaan. Het ziet er niet uit! En ik vind het nog gevaarlijk ook. Toen ik vroeg wanneer het nou zou worden afgerond, was het antwoord dat ze nu op zoek waren naar sponsors! Lekker op tijd zeg! Ik denk dat we héél gelukkig mogen zijn als het na de zomervakantie af is, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in!
Sorry, beetje veel uitroeptekens, maar ik kan me er behoorlijk over opwinden!!!
reina
09-06-2009 om 22:35
Misschien
Vraag eens na waarom het zo lang duurt, als het probleem bij de gemeente ligt ga dan bij hen klagen, liefst met veel handtekeningen van ouders ( en een onderbouwing dat het gevaarlijk is)
Nasha 1st
09-06-2009 om 22:42
Dat
is vaak het probleem inderdaad, dat de gemeente zo traag is....Hier ook hoor, plein van school tweeling is ook nodig aan een opknapbeurt toen, maar ja, de school ook, en wordt het nieuwbouw of renovatie.....nou, daar denken ze nog over, en kan nog wel 10 jaar duren vrees ik. School mag nu in de zomervakantie toch aan het plein gaan beginnen, dus volgend schooljaar moet het klaar zijn, maar ja, nog steeds is niet zeker of de school zo blijft, dus gaan ze ook niet al teveel los.....zucht...
Juulia
10-06-2009 om 08:06
Wethouder
Maak een afspraak met de wethouder die onderwijs in zijn portefeuille heeft en neem goede foto's mee van het plein. Als de wethouder geen afspraak wil, zou je ook een brief kunnen sturen of contact kunnen zoeken met zijn fractie in de raad. Laat hen de noodzaak zien van herstel van het plein en laat hen de wethouder benaderen.
Daarna is de krant een goede optie.
Juulia
Beril
10-06-2009 om 11:02
Ervaring met speeltuin
Ik heb net een herinrichting achter de rug van een speeltuin. Het hele traject van plannen maken, toestellen uitzoeken, geld vinden en plaatsen heeft 2,5 jaar geduurd. Het had denk ik ook in 2 jaar gekunt. Maar al met al is het een tijdrovend project geweest waarvan uiteindelijk het plaatsen een peuleschil was. Dat plaatsen is zichtbaar voor andere mensen al het andere werk is niet te zien en dan lijkt het alsof er niets gebeurd.
Voor de rest sluit ik me aan bij de anderen. Ga praten probeer te achterhalen of er ergens iets vast loopt en kijk of je kan helpen.
Succes groeten Regenbogie
ElvO
10-06-2009 om 23:29
Sponsors
Schakel de ouderraad in en maak er een project van.
Zoek sponsors, bijvoorbeeld Jantje Beton of het Richard Kraijeck fonds. Er zijn nog meer fondsen die geven voor dit soort doelen.
Lena
14-06-2009 om 19:50
Iets van zeggen
Hoi, bedankt voor jullie tips! Ik denk niet dat het nodig is om geld te investeren in dit plein, want ze krijgen toch bijna nieuwbouw, maar ik heb besloten er toch wat van te gaan zeggen. Er hoeven van mij geen nieuwe toestellen voor die korte tijd, maar je mag toch wel verwachten dat het er netjes en verzorgd uitziet. Maar ja, de çoncierge' die ze hebben ziet er zelf ook niet erg verzorg en netjes uit
(sorry, maar is echt zo, zit waars. in één of ander traject maar lijkt me geen conciërge in hart en nieren). Vind het wel spannend om er iets van te zeggen. Ik hou jullie op de hoogte. O ja, bakken met bloemen of zo leken mij ook wel leuk om het dan nog een beetje op te fleuren. Of zou dat heel erg vandalismegevoelig zijn?
Groetjes, Lena.