Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Praktijkschoolervaring gezocht

mijn dochter gaat misschien naar de praktijkschool.Nu zijn er verschillende mensen die naar mij toe reageerden met:daar wil je je kind echt niet naar toe hebben...!Ik heb zelf geen ervaring,dus ook geen beeld bij de praktijkschool...Kan iemand mij daar meer over vertellen...positief of negatief? En wat kan je worden met die school; aangezien je geen diploma's krijgt...?
Bedankt alvast voor evt. reactie's


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

21-08-2009 om 17:59

Ander geluid

Als een kind naar het Praktijkonderwijs gaat sta je als ouders niet te juichen, maar de term 'afvoerputje' vind ik erg denigrerend en je doet geen recht aan veel leerlingen die er op zitten en er het beste van proberen te maken! Veel leerlingen doen er positieve ervaringen op (nadat ze vaak op het basisonderwijs veel negatiefs over zichzelf hebben geleerd....) en gaan daarna aan het werk, veel pro-scholen helpen hun leerlingen met het vinden van werk, vaak via stage. Ook kun je op steeds meer scholen een zgn AKA-diploma halen, wat gelijk staat aan MBO-niv. 1. Het komt ook voor, maar die groep is klein, dat leerlingen na bijv. 2 jaar, alsnog doorstromen naar het vmbo. Ga eens kijken, ga eens praten en laat je niet leiden door de vooroordelen die er bestaan. Uiteraard is de ene praktijkschool de andere niet, zoals geldt voor elke school.

reina

reina

21-08-2009 om 19:55

Anders (ot)