Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Charis

Charis

15-08-2016 om 16:42

Prisma woordenboeken bij Action

Een tip voor iedereen die nog woordenboeken moet aanschaffen voor een kind dat naar de brugklas van de middelbare school gaat: Bij Action zijn nu de Prisma-woordenboeken voor slechts 2,69 euro per stuk te koop.

Ook als je kind ze nooit zal gebruiken (hoor ik wel eens ), kun je je hier bijna geen buil aan vallen.

Helena

Helena

15-08-2016 om 22:46

Niet kopen

Niet kopen is nog goedkoper, want kinderen gebruiken ze niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2016 om 22:59

Idd

Niet kopen.

Dochter gaat nu naar 3 atheneum en heeft ze nog nooit open gehad. Gelukkig heb ik ze toen voor weinig bij kruitvat gekocht.

Marie

Marie

15-08-2016 om 23:00

Inderdaad niet kopen

Liggen hier al 7 jaar te verstoffen in een la ergens

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-08-2016 om 23:05

Hier wel

Die goedkope bleken minder volledig dan de grote woordenboeken die ik nog in de kast had. Dochter neemt naar toetsen dus meestal mijn oude woordenboeken uit de jaren '80 mee

Lynn

Lynn

15-08-2016 om 23:18

Wel nuttig

Hier ook van de Action gekocht en zijn door beiden gebruikt. M.n. bij toetsen, dus toch wel handig.

En voor dat geld...

Daarnaast vind ik die Online vertalingen soms echt waardeloos. Wijs ik kinderen ook op.

Simone

Simone

15-08-2016 om 23:37

hier ook

Hier zijn ze ook gebruikt. Bij toetsen en zelfs bij PTA's en examens. Wel pas in de bovenbouw, dus.

Half a twin

Half a twin

16-08-2016 om 08:13

Niet kopenvan Action wel bij de boekhandel

Heb hier 1 Nederlands woordenboek van de Action. Ooit gekocht om na de vele spellingscorrecties sinds de jaren 80 iets in huis te hebben dat de juiste spelling aangaf. Kinderen zaten toen nog op de basisschool. Regelmatig gebruikt alleen bij woorden die beginnen met een N is het hier en daar nog gokken wat de juiste spelling is. Daar is iets mis gegaan met printen/drukken. Heel licht en ook nog vlekkerig.
Voor de brugger gewoon de opgegeven woordenboeken bij het boekenpakket besteld (wel voor eigen rekening) worden regelmatig gebruikt.
Dochter roept wel eens: "Mam wat betekent exploiteren of hoe vertaal je ......... in het Engels Frans of Duits?" Dan roep ik dat ze hele mooie woordenboeken heeft staan en dat ik best uit wil leggen hoe ze die moet gebruiken.
Overigens krijgt nummer twee die straks gaat bruggen geen woordenboeken, die gebruiken ze maar samen. De gebruiksfrequentie is niet zo hoog dat dat niet kan.

Samen doen lukt hier aardig

behalve met proefwerkweken, op de een of andere manier hebben ze dan vaak na elkaar Engels waardoor wisselen niet lukt. Gelukkig kregen we een 2e set van vrienden die al klaar zijn met school.

Elfje65

Elfje65

16-08-2016 om 22:46

Wel gebruikt

Idd pas in de bovenbouw bij se en ce.

Lente

Lente

17-08-2016 om 09:04

Bij leestoetsen in de derde kla mocht het woordenboek erbij

Bij Engels weet ik niet, daar was het waarschijnlijk niet nodig.
Bij Frans en Duits ging een Action woordenboek mee, ging prima. Die hebben we toen pas gekocht.

Jasmijn

Jasmijn

17-08-2016 om 15:58

laatste nippertje toch nog nodig

Hier had ik ze toch nog nodig, eindexamen havo van zoon...op het allerlaatste nippertje, dus geen tijd meer om naar action te gaan, heb zoon maar naar de bruna gestuurd. (dat was er eentje van 10 euro) (had ik er bijna 4 van kunnen kopen bij de action)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.