Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-01-2009 om 10:36
Een vriendin van mij is volledig in paniek: haar zoon (16) is gisteren op school geprikt met een spuit door een andere 16-jarige jongen (het zijn vrienden, ze zaten vorig jaar samen in de klas).
School heeft dokter erbij geroepen voor bloedonderzoek. Maar, direkteur wist vanmorgen nog van niets. Bovendien zijn er verschillende direkteuren in de school; beide jongens vallen onder een andere direkteur.
De dader heeft nu 2 verschillende verhalen verteld: in de school: spuit komt van moeder die in een ziekenhuis werkt en per sms: spuit komt uit chemielokaal, alwaar met koper???iets was gewerkt. Jongen zou de spuit afgewassen hebben en er ‘dingen mee hebben gedaan’ –oa. zichzelf geprikt maar voor de rest?
Wat zouden ouders best doen?
Aangifte bij politie? – ze zijn niet zeker dat ze achter het echte verhaal gaan komen. Dader blijkt zich niet van de ernst van de zaak bewust te zijn. Voor zover ouders weten, zijn de ouders van de dader nog niet op de hoogte.
15-01-2009 om 11:42
Aangifte
Ik zou aangifte doen ja.
Die ouders vragen zich af of ze achter het echte verhaal komen gaan zeg je. Maar dat maakt toch voor de gevolgen niets uit? Het bloed van de zoon wordt nu onderzocht, daarbij kan rekening gehouden worden met de mogelijke stoffen waarmee hij in aanraking heeft kunnen komen. Bij aangifte hoeft dat ook allemaal niet duidelijk te zijn, als de politie de aangifte krijgt, zal die (hopelijk) onderzoek doen lijkt mij. Ook zullen de ouders van de jongen die de spuit gebruikt heeft om de ander te prikken, door de aangifte op de hoogte komen, en bij een onderzoek zal ook de school betrokken worden.
Het belangrijkste is gewoon dat de geprikte jongen onderzocht wordt, en tegen de prikkende jongen aangifte gedaan wordt.
Maart nogmaals, ik zou aangifte doen als het mijn kind was. Brrr, ik moet er niet aan denken :-S
Groet, Minka
15-01-2009 om 20:42
Iig ouders vertellen
Ik weet niet of aangifte nou de beste manier is (aangifte waarvan dan?), maar iig is het wel handig om dit ana de ouders te vertellen.
Als de spuit idd via moeder is verkregen, komt dat dan mss ook boven water.