Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Rapport in kleuterklas

Is het eigenlijk gangbaar om in de kleuterklas ook een (tussentijds) 'rapport' te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

30-03-2011 om 17:09

Hier wel

Hier kreeg dochter (net gestart in groep 1) een kerstrapport met dingen als 'kan goed knippen', 'weet haar adres nog niet'. Ik vond het wel grappig.
Groetjes
Massi

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2011 om 17:38

Hier niet

Alleen eind groep 2 krijgen ze een rapport.

Tango

Tango

30-03-2011 om 19:17

Hier ook niet

Precies zoals bij Tijgeroog, aan het eind van groep 2 een rapport.

Vic

Vic

30-03-2011 om 20:10

Hier niet

In de kleuterklassen helemaal geen rapport, ook niet aan het eind van groep 2.
Op de school waar oudste groep 1/2 heeft gedaan kregen de kleuters 3 keer per jaar een rapport. Daar stonden items op als alleen spelen, samen spelen, een spel verzinnen, luisteren in de kring e.d.

Limi

Limi

30-03-2011 om 20:10

Hij zit net een paar maandjes in groep 1 en kreeg een rapport.
Ik vond het allemaal niet zo belangrijk wat er in stond. Dat hij niet goed kan tekenen en zo. Ik kan ook niet tekenen. Voor cognitieve zaken was er geen ruimte in het rapport.

Fonneke

Fonneke

30-03-2011 om 21:35

En hier

Hier krijgen de kleuters een observatieverslag. Vanaf groep 3 heet het een rapport. Alle kinderen uit groep 1 die dan minimaal 3 (?) maanden op school zitten, krijgen voor de zomervakantie een observatieverslag. In groep 2 krijgen de kinderen twee keer zo'n verslag.

Twee zelfs

Groep 1 krijgt twee rapporten, in maart en juni. Er staan algemene zaken in als "zingt goed mee" en "wat ken jij alle kleuren en vormen al" maar ook observaties als "je vindt het soms moeilijk om te vragen of je mee mag spelen" of "creativiteit bij drama nog in ontwikkeling". Maar ook een aantal knutsels die de juf in de map heeft gedaan. N.a.v. het "rapport" volgt een 10-minutengesprek waarin de uitslag van de cito bekend wordt gemaakt, maar daar wordt niet echt zwaar aan getild. Het valt me iig op dat er echt goed naar mn kind gekeken wordt. Ik had zo'n uitgebreid overzicht niet verwacht.

liora

liora

30-03-2011 om 23:47

Ja hoor

Hier wel: twee rapporten in groep 1 en twee in groep 2.

Ik zou veel iiever iets lezen over knippen en adres wel of niet kennen

Liora

Mathilde

Mathilde

31-03-2011 om 17:01

Geen rapport

Maar wel een gesprek met juf waarin ze haar waslijst aan bevindingen bespreekt. Van leerprestaties en motoriek tot sociale vaardigheden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.