Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
dre

dre

18-03-2011 om 09:16

Redactiesommen groep 5

hallo,

Gisteren heb ik het 10-minuten gesprek van mijn jongste dochter gehad. Ze had een supergoed rapport, dus geen zorgen. Het vreemde alleen was dat ze op haar rapport voor rekenen een ZG had en haar citoscore was een C. Volgens de juf lag dit aan de vraagstelling en de redactiesommen. Heeft iemand een idee hoe ik dit af en toe met haar kan oefenen zodat ze er wat meer vertrouwd mee raakt?

bedankt,
Dre

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jette

Jette

18-03-2011 om 09:31

Genoeg te vinden op internet

Als je even met google gaat zoeken zijn er genoeg oefening te vinden. Succes!

Guinevere

Guinevere

18-03-2011 om 09:46

Gauw naar aldi

Ga gauw naar de Aldi. Ze verkopen daar leuke oefenboekjes voor maar 1,69. Ik heb net ook een stapeltje gehaald. Ook redactiesommen en andere varianten!

Welke methode op school?

Ik weet namelijk van de methode bij mijn dochter, ik geloof pluspunt, dat deze niet zo erg aansluit op de CITO. Mijn dochter, kei in rekenen, maar minder goed in begrijpend lezen, had zelfs een D vorig jaar in groep 5 bij de M5 CITO-rekeken. Het begrijpend lezen van de redactiesommen heeft haar inderdaad genekt. Eind 5 had ze weer een B. En nu weer een C, maar een 9,5 op haar rapport.
Als je zoekt, kan je zoeken naar redactie sommen, of naar verhaaltjes sommen. (zie http://www.123lesidee.nl/index.php/site/links/897)
groetjes, corine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.