Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
NaShA

NaShA

02-08-2011 om 16:02

Rekbare boekenkaft tip!

Voor de liefhebbers van rekbare boekenkaft, op dit moment verkoopt de Hema ze ook, voor 1,95 per stuk, voordeliger dan van Dresz dus....Heb er 2 voor zoon meegenomen, hij moet er wel even aan wennen, vind het eigenlijk niks, maar goed, we zien wel...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Foo

Foo

02-08-2011 om 16:13

Aanvulling: 1 gratis

En als je voor 10 euro aan schoolspullen koopt bij de hema, dan krijg je er 1 gratis.

NaShA

NaShA

02-08-2011 om 23:16

Zo grappig

zoon vond het dus helemaal niks toen ik het voorstelde, nu heb ik ze dus meegenomen en zei hij vanmiddag, eigenlijk zijn ze best handig ... hahahahahaha!!!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-08-2011 om 14:19

Kaften

Dank je voor de tip! Passen die kaften op alle formaten boeken, dus A4 en A5?
Ik wacht met het kopen van die kaften totdat we de boeken hebben (eerste schooldag).

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 14:59

Ja!

ze zijn geschikt tot A5 staat er op!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-08-2011 om 15:25

Boeken

Hmm, ik heb hier wel de boekenlijst: 23 boeken (incl. werkboeken) voor 11 vakken. Ik wil voor ieder vak een andere kleur kaft zodat alle (werk)boeken van een vak dezelfde kleur hebben, net als de schriften en snelhechters. Zoon heeft ADHD en dit was een geweldige tip vanwege het overzicht.
Ik denk dat ik dan een aantal kleuren van de Hema koop en de rest van Dresz. Dat moet dan wel wachten totdat we de boeken hebben opgehaald. Hopelijk zijn de kaften dan niet uitverkocht... Pff wat een gedoe zeg. En alles bij elkaar kost het klauwen vol geld. De totale school- en leskosten zijn ruim 500 euro en dan hoef je niet eens te betalen voor de boeken...

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 16:05

De werkboeken

kaft ik niet, dat zijn van die slappe gevallen, dat is niet te doen...hoefde vorig jaar ook niet, al hadden we dat wel gedaan.
Er blijven bij zoon maar 4 boeken over die gekaft moeten worden, dat zijn huurboeken, de rest is koop.
Gek alleen dat er geen wiskunde boeken zijn geleverd...

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 16:16

Elisa

Wij kaften werkboeken niet, maar doen er wel een sticker op met naam en klas. Want als ze blijven liggen in het domein, ben je ze kwijt als er niks op staat.
Op de site waar je bestelde kun je zien of er wiskundeboeken bij hadden moeten zitten, anders even bellen!

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 16:17

Oh sorry

Ik bedoel ook nasha in mijn bericht.

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 17:17

moet ik nog nakijken, maar op de lijst van geleverde boeken stond ook niks, ook niet over een nalevering ofzo. Maar ik moet inderdaad even kijken...

Fiorucci

Fiorucci

03-08-2011 om 18:27

Nasha

Ik bedoel eigenlijk de lijst op de site. Ik bestelde bij van Dijk, ik vulde daar de plaatsnaam,school en leerjaar in, en dan verschijnt automatisch de lijst,ik hoefde alleen evt extra's aan te vinken. Op die lijst kun je dus zien of er wiskunde bij zou moeten zitten. Het is goed mogelijk dat de school voor dat vak eigen lesmateriaal heeft, ik heb hier ook niet voor elk vak boeken hoeven bestellen.

NaShA

NaShA

03-08-2011 om 22:55

die lijst bedoel ik ook, dat ik daar nog even moet kijken. Maar ik weet van vorig jaar dat er op de lijst in de doos ook stond dat bepaalde boeken later werden geleverd...

Foo

Foo

04-08-2011 om 14:10

Hard

Ik was net bij de hema en er waren er nog ongeveer 10 in totaal, terwijl begin deze week de rekken vol hingen. Dus wie van plan is ze nog aan te schaffen, ze gaan erg hard.

NaShA

NaShA

04-08-2011 om 18:39

Hahahaha

nog meer "gemakzuchtige" ouders!

Fiorucci

Fiorucci

05-08-2011 om 08:09

Gratis

Tja, hollanders zijn dol op gratis, en als je er een gratis krijgt bij een tientje aan schoolspullen gaat het hard..)

marjanne

marjanne

05-08-2011 om 10:17

Hemakaft

De hema rekbare kaft is erg ruim om een A5 boek. Het leek mij erg handig om te gebruiken om een boek dat je veel meeneemt in je tas, of buiten leest met 'zonnebrandcremehanden'. Maar om de meeste gewone leesboeken lubbert de kaft dus. Jammer!

Marie

Marie

05-08-2011 om 10:32

Genoeg

Hallo
In de Hema waar ik gisteren was, hingen er nog genoeg!
Misschien net aangevuld denk ik.
Groetjes

Emilie

Emilie

07-08-2011 om 11:27

Kaften en ouders

Ik val van mijn stoel als ik sommige berichtjes lees: wat regelen ouders veel voor hun kinderen, zelfs tot kaften toe!! We hebben het hier neem ik aan toch over kinderen die op het voortgezet onderwijs zitten? Wat is er mis met zelf laten kaften. Bemoeien wij als ouders ons niet wat te veel met onze kinderen? Mijn zoon gaat dit jaar naar het VO, en ik vind het echt zijn eigen verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat zijn boeken netjes gekaft zijn. Als hij er om vraagt zal ik hem er echt wel bij helpen, maar om hem nou alles uit handen te geven vind ik wel erg ver gaan. Of ben ik nou een ontaarde moeder?

NaShA

NaShA

07-08-2011 om 12:21

Emilie

zoon gaat het 2e jaar in, vorig jaar heeft hij het samen met iemand gedaan die het heeeeeeeeel goed kon (niet ik). Die persoon is er niet meer. Halverwege het schooljaar moesten er wat boeken opnieuw, kostte heeeeeeeeel veel frustratie bij zoon en mij, want ik kan het ook niet. Dus wilde ik het hem gemakkelijk maken ja, is dat heel erg?

NaShA

NaShA

07-08-2011 om 12:36

Gemak dient de mens

een heel oud gezegde...zo zie ik dat ook met die kaften, gemak. Denk niet dat zoon zal opgroeien voor galg en rad omdat hij niet heeft leren kaften...

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 12:52

Emilie

Hij moet er nog aan beginnen, begrijp ik? Dan spreek ik je nog wel Neeeeeee flauw Je zult het je kind toch moeten léren, net zoals veters strikken en met bestek eten. Dus het eerste jaar doe je het samen, je kunt niet kaften na één boek. En dan word je vanzelf door de realiteit ingehaald, namelijk die van: vrijdags (brugklassen hier zelfs zaterdags!) boeken halen en 's maandags beginnen. Tja. Als de stress toeslaat.........
Misschien kun je het zien als samen gezellig knutselen? Mijn zoon besteedt het uit aan zijn zus. Hij geeft haar 5 eu en zij kaft. Tja. Is ook een manier. Boeken kaften is iets wat je de rest van je leven nooit meer zult doen.

Tirza

NaShA

NaShA

07-08-2011 om 13:01

Tirza

maar om het je kind te kunnen leren is het handig dat je het ook zelf kan, en dat is hier nu net het probleem...

Emilie

"Ik val van mijn stoel als ik sommige berichtjes lees: wat regelen ouders veel voor hun kinderen".

Misschien combineer jij alle in jouw ogen overbodige ouderlijke ondersteuning in je hoofd tot één grote betuttelende ouder? ("Bemoeien wij als ouders ons niet wat te veel met onze kinderen?") De één doet dit voor een kind wat een andere ouder overdreven vindt, de ander doet weer iets niet wat de eerste ouder wel doet.

By the way: mijn dochter wordt op de eerste schooldag verwacht met drie rollen kaftpapier, ze gaan de boeken gezamenlijk in de klas kaften. Da's nog eens makkelijk!

skik

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 15:02

Skik

Niet alle dus he Dan komt er een groepje 5 VWO-ers bijzitten ofzoiets om de kindertjes te helpen en dan mag je blij zijn als ze er 3-4 af krijgen

Tirza (ooooooooo wat is ervaring toch een leuk iets)

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 15:03

Nasha

Voor jou ligt dan uitsluitend optie zoon voorhanden. Charter een kafter en geef die 5 euro. Marktconform tarief

Tirza

Foo

Foo

07-08-2011 om 15:16

Mix

Hier worden sommige boeken gekaft met kaftpapier die door de kinderen zelf uitgezocht is (voornamelijk die met slappe kaften) en de rest met rekbare boekenkaften. In de brugklas help ik ze met kaften (ook om uit te leggen etc), daarna moeten ze het zelf doen. Hier kwam oudste zelf aan met de rekbare boekenkaften (gebruikt ze nu voor het 2e jaar) en de andere 2 leek dat zo handig dat ze deze ook aangeschaft hebben. Het gemak komt dus uit de kinderen zelf.Bij de hema hier hadden ze alleen nog maar roze of roze met bloemen.
Wat ik dit jaar wel een vooruitgang vind, is dat de boeken op vrijdag opgehaald dienen te worden ipv op maandag. Hierdoor heb je aanzienlijk meer tijd om te kaften. Wel moeten ze alle 3 op uiteenlopende tijden waardoor ik aan het rijden blijf (het is wel erg veel om mee te nemen op de fiets) maar ik heb al 2 van de 3 kunnen combineren.
Voor Nasha: een instructiefilmpje boekenkaften van you tube, er zijn er nog veel meer:

http://www.youtube.com/watch?v=tlmPksi2pD0

NaShA

NaShA

07-08-2011 om 15:29

Lol

meiden, ik weet echt wel HOE het moet, ik KAN het gewoonweg niet! Heb 2 linkerhanden ofzo op knutsel en vouwgebied, dus bij mij komt zo'n kaft er gewoon niet uit te zien...

En Tirza, voor die 5 euro (of iets meer) heb ik ook die rekbare kaften, zoon heeft maar 4 boeken die gekaft moeten worden...

Ech nie tirza

De boeken blijven altijd op school, dus ik loop niet het risico dat ze aan het eind van de dag met ongekafte boeken thuiskomt!

skik

Janeway

Janeway

07-08-2011 om 19:46

Hoeveel?

Ik heb geen idee hoeveel boeken mijn kind nodig heeft. Ze moet ze op maandag halen en op woe beginnen de lessen. Dus dat wordt een ma en di avond samen kaften. De rekbare kaften van Hema hier totaal uitverkocht en ik vind het een kostbaar grapje worden als je bv 15 boeken te kaften hebt.. Maar ja geen idee hoeveel onze brugklasser aan boeken heeft. Kreeg al de hint (van een ervaren ouder hihi) dat ik haar maar met de auto moest halen omdat ze het niet mee krijgen op de fiets.. Arrggg die onzekerheden van een nieuwe stap...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-08-2011 om 21:25

Kaften

Oeps goed dat ik dit draadje lees. Had me nl. niet gerealiseerd dat het pakket boeken te groot zou zijn om op de fiets te vervoeren. Moet maar even iemand charteren met een auto...
Wat kaften betreft: ik ben helemaal geen knutsel-, knip- en plaktype dus die rekbare kaften zijn een uitkomst. Ik ben kennelijk helemaal een ontaarde moeder want zoon heeft zich totaal niet bemoeid met wat er aan schoolspullen aangeschaft moest worden dus ik heb alles gekocht. Het interesseert hem geen biet, zolang er maar geen roze of paarse kleurtjes aan te pas komen. Ik ga ervan uit dat dit volgend jaar wel anders is en dat hij er dan op staat om de boel zelf uit te zoeken. En soi, dan kan hij maar geen boeken kaften. Het is nou niet echt een basislevensbehoefte...

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 21:27

Lijst?

Heeft ze nog geen boekenlijst/factuur ontvangen? Dan kun je namelijk tellen Hier hadden ze in de brugklas een kilo of 10 aan boeken, dat is op zich wel te tillen maar het past niet zo fijn in je tas. En ze doen dat hier ook zo knuppelig: ze schuiven hop zo die stapel boeken naar je toe en zoek het maar uit. Ik weet niet hoe handig jouw kinderen zijn in de drukte met een stapel glibberige boeken, maar bij die van mij was het een drama

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.