Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mom

Mom

11-09-2010 om 01:25

Rond onze bassisschool zijn mannen gezien die zich ongepast gedragen

Zijn meerdere mannen gezien die zich ongepast ten opzichte van kinderen gedragen. Het varieert van potlood venten tot het meevragen van kinderen.
Wij als ouders hebben van onze directeur hier een brief over ontvangen. En ook de overblijfkrachten zijn geinstrueerd.Ook met de kinderen is besproken hoe je in dergelijke situaties moet reageren. Kinderen noemden het "de man die kindertjes steeld". Onze kinderen hebben hem of deze mannen.Onze kinderen ook weer op het hart gedrukt om nooit met vreemden mee te gaan.
Onze directeur schreef dat er overleg is geweest met de politie en als er ontwikkelingen zijn we daar informatie over krijgen.
Wat schets onze verbazing dat de politie hier er geen mededelingen over wil doen!,gezien de reacties op de regionale site hier over. Er zijn ouders die rond de school wonen en niet de kinderen op onze school hebben en dus niet de informatie hebben gekregen die wij als ouders wel hebben. Deze ouders zijn dan ook niet blij dat ze niet gewaarschuwd zijn. En terecht vinden wij. Wij hebben het idee dat de politie het niet sereus genoeg neemt om ook de omwonenden op de hoogte te stellen. Of ze hebben een andere strategie om deze personen te pakken?.
Wat zouden jullie doen bij een bericht als dit?.
Heb zelf de neiging om een groot landelijk dagblad hier over in te lichten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

11-09-2010 om 08:48

Wat raar

Ik denk dat ik weet welk bericht je bedoelt,heb ooit mijn opleidng gedaan in het het verpleeghuis in je wijk..
Het verbaasd mij dat de ouders in de wijk niet gewaarschuwd zijn,dat is hier ooit wel gebeurt.Ik weet niet of een landelijke krant inseinen zin heeft,misschien dat de regionale omroep het oppikt nav de reacties?
Naar hoor,als er zulke types gesignaleerd zijn.

Een nest potloodventers

"Zijn meerdere mannen gezien die zich ongepast ten opzichte van kinderen gedragen. "
Dat klinkt alsof er een nest zit, of een groep mannen die dezelfde hobby hebben zich daar verzameld heeft. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
De school is autonoom ten opzichte van de politie en kan zelf besluiten de ouders te informeren. De politie doet dat alleen als de aanwijzingen sterk genoeg zijn.
Het is juist daarom heel goed mogelijk dat de school voortvarender te werk gaat dan de politie. Dat de school de ouders heeft geinformeerd, zegt nog niks over de ernst van de situatie. Die moet blijken. Uit onderzoek van de politie.
Die gaan tot informeren over als er meer duidelijkheid is. En als die niet komt, dan blijft dat informeren uit.
Groet,
Miriam Lavell

In elke buurt

zijn er meerdere want ze kiezen natuurlijk waar het prettig wonen is.. en dat is voor een pedo sowieso in een kinderrijke buurt. En dat er zoveel zijn zou er voor mij op duiden dat er kansen genoeg zijn (geweest) om kinderen mee te nemen.. Maak je geen illusies, sinds internet hebben zij ook hun netwerk, hun emailbestanden, hun maatjes waarmee zij itt met de rest van ons wel kunnen praten over wat hen blij maakt, warm van binnen en waar ze vol van zijn, voor het uitwisselen en delen van ervaringen en tips. Want zij vinden niet dat er wat mis is met hen. Sterker nog, het kind vraagt er om. Zo kijken zij ertegen aan. Dat verander je niet. En als je het ze vraagt, weten ze heus wel dat je een sociaal gewenst antwoord moet geven. En dat kan ook zijn omdat er een ouder zo is of een stiefouder. Pedofielen houuden van 'ready mades'. Je vindt ze juist bij schouting, bij hockey, bij het kinderkamp, bij het jeugdkoor, bij .. gewoon overal. Een dader maakt honderden slachtoffers die in potentie ook weer dader kunnen zijn.

Dus ja, ga flyeren. De politie mag idd niets doen dus doe het zelf. Maak een plan met ouders en kijk naar school: hoe gaan kinderen naar buiten, hoe worden ze opgehaald, wie kunnen zo maar de school in, hoe doen andere scholen dat ?

Als jij je onveilig voelt, betekent dat iets. Luister daarnaar en handel daarnaar. Laat je niet sussen als het om kinderen gaat. Een vriendin heeft bij het meldpunt gewerkt en ik vroeg haar eens wat en toen verwees zij door naar een site, die gewoon mag want er staat geen letter verkeerd maar er staan dingen als "die peuter raakte mijn arm aan, we keken elkaar aan en we wisten beiden wat we bedoelden". Je haren gaan er recht van staan. Je denkt toch niet dat er pedos zijn die deze site niet kennen ? En er staat geen letter scheef anders waren ze allang uit de lucht gehaald (en hadden weer andere manier gezocht).

Bastet

Bastet

12-09-2010 om 08:14

Mom

Ik noemde de wijk in eerste instantie niet ivm privacy,maar ik bedoel dus Houtwijk.
Bastet

Hysterisch

Judith, je haalt wat dingen door elkaar. Potloodventers zijn niet per definitie pedo's. En bovendien: ook pedo's hebben het te doen met een salaris dat meestal niet toereikend is om met de kinderen mee te verhuizen. Kinderrijke buurten zijn dat altijd maar een jaar of 10. Dan zijn de meeste kinderen groot.
Maar ook pedo's hebben meestal een fiets of een auto. Het bij de afwijking horende gedrag is geen gezelschapsspel of groepsgedrag, noch een bezigheid waar het zich met meerderen ophouden in een straat of wijk extra succes met zich meebrengt.
"Maak je geen illusies, sinds internet hebben zij ook hun netwerk,"
Ja. Maar samen afspreken in dezelfde wijk om vissen te vangen is weer niet zo waarschijnlijk. De kans op ontdekking wordt alleen maar groter.
"Als jij je onveilig voelt, betekent dat iets. Luister daarnaar en handel daarnaar."
Informatie kan paniek zaaien. Dat is precies de reden dat de politie terughoudend is.
Mom heeft vragen nav informatie. Niet nav een onbestemd gevoel over iemand.
Ik vind je reactie onbezonnen en een tikkeltje hysterisch. Dat maakt de kwestie niet beter.
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

12-09-2010 om 10:35

Daarbij...

de terughoudendheid van politie kan ook gebeuren in belang van het onderzoek.
Bastet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

12-09-2010 om 11:36

Broodje aap

Jaren geleden speelde er ook zoiets in de buurt van onze school. School stuurde ouders een brief, veel onrust, en dezelfde vraag als Mom stelt: waarom informeert de politie de inwoners niet?
Een vriend van ons werkt bij de zedenpolitie en ik heb hem er toen eens naar gevraagd. Hij heeft mij uitgelegd dat veel verhalen over pedo's/potloodventers etc. (en ze ploppen geregeld in diverse wijken op) broodje-aap-verhalen blijken te zijn. Meestal is er ook helemaal niemand te vinden de de betreffende heren zelf heeft gezien, het is allemaal 'van horen zeggen'. Maar het zorgt wel voor enorme onrust onder de mensen. Waar rook is, is vuur.
Zo wist mijn zoon ook precies uit te leggen dat het ging om een man in een witte auto, hoe hij eruit zag etc. Klonk heel geloofwaardig. Andere mensen in de wijk hadden óók al zo'n geloofwaardig verhaal over dezelfde vermeende peodofiel. Het was alleen wel een heel ander verhaal. Geen witte, maar een blauwe auto. Dat soort verschillen. Ook 'van horen zeggen'.
Misschien is er bij Mom in de buurt wel degelijk aan de hand, dat weten wij natuurlijk niet. Misschien speelt er echt iets, maar het zou maar zo het zoveelste broodje-aap-verhaal kunnen zijn.
Juditg schrijft: "Als jij je onveilig voelt, betekent dat iets."
Als iets wel duidelijk is geworden uit onderzoek naar veiligheid, is dat deze stelling niet opgaat. 'gevoel van veiligheid' en 'werkelijke veiligheid' kunnen flink uiteenlopen. De mens is nu een maal niet zo rationeel. De meeste mensen hebben echt geen flauw idee hoe misdaadcijfers in hun eigen wijk nu werkelijk zijn. Hun 'gevoel van veiligheid' is gebaseerd op heel andere dingen.

vlinder72

vlinder72

12-09-2010 om 12:58

Hmm, ik heb mijn twijfels

Wij hadden op school echt last van een malloot die het nodig vond om kinderen in het park te benaderen. Nee, geen pedofiel maar gewoon iemand die vervelend deed tegen kinderen. Wij werden netjes geinformeerd over deze man door de school en de politie. Daarin werd aangegeven wat deze man deed en zei en wat de politie deed. Uiteindelijk is de man diverse malen aangehouden en is hij uiteindelijk weggegaan. Ik geloof echt niet dat als er een heel "nest" pedo's/potloodventers zich rondom een school ophoudt er niet gewaarschuwd wordt. Klinkt meer als massa hysterie.

Bastet

Bastet

12-09-2010 om 15:28

Nou......

Als Mom het heeft over de wijk die ik bedoel,daar zijn wel ouders die werkelijk aangifte hebben gedaan.Niet alles is een broodje aap.
Wij werden laatst ook gewaarschuwd door de eigenaresse van het pompstation vlakbij,mijn dochter gaat daar alleen of met vriendinnetjes nog weleens een ijsje halen ofzo,maar we kregen het advies dit niet goed te vinden,aangezien er pogingen zijn gedaan om kinderen mee te nemen.

Bastet

Bastet

12-09-2010 om 18:29

Mom

Klopt,het kan in elke wijk gebeuren,ik woon namelijk in Zoetermeer,waar ook de bewuste benzinepomp is.

Bastet

Bastet

12-09-2010 om 18:31

Broodje aap

Ik ben altijd voorzichtig met iets een broodje aap noemen.Ik betrapte ooit vanuit mijn raam een man die zich stond te bevredigen met uitzicht op spelende kinderen,hij stond vlakbij onze speeltuin op de hoek.Later bleef hij rondjes fietsen op de speelplaats en toenadering zoeken.Ik heb de politie gebeld,zij hebben hem helaas niet gevonden.Ik heb het her en der wel verteld,zeker in onze buurt.
Dus het lijkt dan misschien een broodje aap,maar het is wel degelijk gebeurd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.