Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-01-2010 om 13:50
Mijn kind in groep 3 kan zich op school niet concentreren omdat de klas erg rumoerig is (op twee dagen in de week). Wat kan ik hieraan doen (behalve aankaarten bij de gesprekken met leerkrachten ?) Mijn kind is niet de enige met het probleem: zeker vijf a zes kinderen moeten regelmatig nablijven omdat hun werk niet af is. Ik begin hier stevig van te balen. Ik spreek mijn kind er wel op aan, en zij belooft beterschap en haar best te doen, maar ja, ik ben er niet bij om haar te helpen herinneren. En ze is pas zes....dus dat komt ook niet helemaal uit haarzelf. Verder kan ze thuis uitstekend geconcentreerd " werken" en is ze ook wel een meisje dat graag haar best wil doen.....
23-01-2010 om 07:43
Praten
Meer dan praten op school kun je naar mijn idee niet. Daar heeft je kind namelijk dat probleem.
Wel apart dat ze moet nablijven om werk af te maken. Heeft mijn langzame dromerige en snel afgeleide dochter nooit hoeven doen....