Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
picobello

picobello

28-08-2009 om 17:18

School wissel België

wij hebben besloten om onze 2e van school te laten wisselen ( belgie), ze zou nu naar het 2e leerjaar gaan.
Echter volgens de wet mag een kind niet wisselen tussen de cycle's, niet tussen 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6.dus wel na 2e, na 4e

Nu heb ik voor de vakantie al een gesprek gehad met directeur om aan te geven waarom wij wel wisselen.Zij wilde echter dat we haar nog wat tijd gaven zodat zij dit ook met de leerkracht kon bespreken ect. Nu hebben we dus pas afgelopen woe een vervolg gesprek gehad. hierbij zijn alle formulieren ingevuld,ik had de mijne thuis al ingevuld. Hierop moest je motiveren waarom ect. Omdat het eerste gesprek niet vijandig was verlopen heb ik niet al mijn redenen op papier gezet, echter ... de directeur heeft in zijn motivatie alleen aangegeven dat wij de afstand en halen brengen van de kinderen op de verschillende scholen een probleem vinden maar dat wij dit al hadden kunnen voorzien bij het begin van het vorige jaar en dat dit geen reden voor wisselen is en het kind doet het toch zo goed op school.
School geeft dus negatief wissel advies. Nu is alles opgestuurd naar inspectie en die neemt nu een besluit. We hebben echter de briefen al aan anderen laten lezen en die geven ons dus weinig kans dat het kind ook daadwerkelijk mag wisselen. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, ik laat haar echt niet nog een jaar hier op school, voornamelijke reden is het ondermaatse pedegogische klimaat en gebrek aan respect voor de kinderen en in ons geval geen oog hebben voor de lichamelijke beprekingen en dieet van het kind.

Ik voel me zo dom dat ik niet alles opgeschreven heb, maar ik dacht echt dat school geen probleem ging maken en ik had ook geen zin om alles weer opterakelen ( ben toch al een lastig mens) en ik heb nog een kind op de kleuterschool ( die dus wel goed is) maar die gebruik maakt van de voor en na schoolse opvang van de andere school.
Wat nu te doen, ik hoor maandag pas ( doordat school zolang gerekt heeft) waar het kind dinsdag naar school gaat en heb dus ook geen tijd voor evt verweer.

Er gaan nog 3 kids van school af voor dezelfde redenen, maar daar heeft school dus geen negatief advies over gegeven. Het gaat dus om 4 van de 28 kinderen.
wie heeft advies??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

29-08-2009 om 09:56

Kan je niet helpen

Mogelijk dat deze regel ook weer speciaal voor Wallonie geld, ik had er ieg niet van gehoord. Ik zie wel elk jaar nieuwe kinderen en verdwijnen er weer andere, niet alleen door verhuizen. En eigenlijk heb ik niet zo goed opgelet in welke klas die zaten. Je kunt je kind ziek melden maar dat kan maar voor een paar dagen en dan heb je een dokterbriefje nodig ( althans hier in Vlaanderen). Kun je nog aanvragen voor thuisonderwijs? Gesprek aanvragen met die nieuwe school en daar de situatie uitleggen, of die wat kunnen doen.
O.T. ik snap de lol van die graden/cycles niet en de ene juf die ik ernaar vroeg ook niet. Die kwam niet verder dan "het is altijd zo geweest" In het middelbaar zijn de vakken en lespakketten per graad ontwikkeld en is het daarom lastig te wisselen, maar het kan wel en de scholen hier staan het zeker toe. Zoon 2 kreeg in klas 3 ( latijn/wetenschappen) een B-attest en is toen naar handel gegaan en liep daardoor wel een jaar boekhouden achter. Is goed gegaan, hij gaat nu informaticabeheer doen

picobello

picobello

29-08-2009 om 14:33

Nieuwe school

wil kind graag inschrijven, maar heeft de toestemming van inspectie nodig anders mogen ze het niet.Thuisonderwijs is niet mogelijk, ben taal niet ge genoeg machtig en kind heeft contact met leeftijdsgenootjes nodig.na schooltijd speelt hier ook niemand buiten, dus school is echt het enige contact wat er is met vriendjes. Ik heb er idd aangedacht om kind ziek te melden om wat tijd te winnen met evt een heraanvraag.

picobello

picobello

31-08-2009 om 17:39

Spoed spoed

we hebben nog geen reactie van inspectie ( is nu 17.40) en morgen moet kind naar school, maar naar welke ??
Directie van oude school zegt dat we het maar zelf moeten weten en directeur nieuwe school neemt geen kinderen aan van wie de papieren niet in orde zijn!

kan toch moeilijk kind eerst naar 1 school sturen en de dag daarna naar de andere?
Tjee!!!
wie heeft idee, kind ziek thuis houden werkt ook niet; wil kind niet.

Minet

Minet

01-09-2009 om 19:41

Thuishouden

totdat je bericht hebt.

Minet

Minet

02-09-2009 om 21:18

Hoe is het nu?

Picobello, hoe is het gisteren gegaan?

picobello

picobello

04-09-2009 om 11:10

Kind is op school

kind is alle dagen naar school geweest met telkens de mededeling : morgen moet je misschien weer naar je oude school. Kind was dus ook niet te genieten, gelukkig kwam vanmorgen het verlossende telefoontje dat ze mag blijven. Toen stortte ze geweldig in. Ik denk dat ze misschien ergens toch had gehoopt dat ze terug zou gaan ondanks alles.
Ze wilde nu dus helemaal niet meer naar school , maar uit ervaring met de oudste weet ik dat dit wel overgaat na een aantal dagen.
Ik ben toch erg opgelucht. Nu maakt de jongste nog wel gebruik van de voor en na schoolse opvang van de oude school , dus zijn we nog dagelijks daar te vinden. We worden dus ook niet meer gedag gezegd ect. Mij kan het niet schelen, maar voor kind is het erg heel zwaar. Lang leven de bekrompenheid van een klein dorp.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.