Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jolijt

Jolijt

27-06-2012 om 14:28

School zit vol?

Weet iemand wat je met de volgende situatie kan? Misschien M.Lavell??

Op aanraden van onze basisschool is onze dochter van school veranderd midden in het jaar. In goed overleg want dit is niet gebruikelijk.
De nieuwe school blijkt veel beter bij onze kinderen te passen qua systeem dus we hebben onze zoon daar ook ingeschreven. Op dat moment zeiden ze dat er geen plek voor hem was, er moest eerst iemand weggaan (en daar was weinig hoop op).
Nu blijken er dit jaar drie kinderen uit die klas weg te gaan, maar school blijft zeggen dat er geen plek is??

Klas had 28 ll gaat nu door met 25 (ter vergelijk de klas eronder had er 32 moet nu door met 33)

Oude en nieuwe school zitten in dezelfde overkoepelende organisatie.

Kun je hier nog iets aan doen zonder de relaties op scherp te zetten? Of is 25 echt al vol??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij ons ook

Lijkt wel of je bij ons op school zit Jolijt. Bij mijn dochter in de klas gingen kinderen weg (verhuizing, speciaal onderwijs) en kwamen er plekken vrij. Maar wat wij niet wisten is dat de leerkrachten aangegeven hadden dat ze aan hun tax zaten wat begeleiding van de kinderen betrof. Om de continuiteit te waarborgen hebben ze er een stop op gezet. Er waren te veel kinderen die begeleiding nodig hadden en kortom gezegd, ze moesten op adem komen. De klas heeft zo een heerlijk half jaar gehad, leerkrachten niet ziek of overspannen geworden. Maar er ontstond wel een wachtlijst. Nu zitten er dus nog "maar" 24 kinderen in de klas en er staan 6 kinderen op de wachtlijst. Dit zou dus bij jou ook aan de hand kunnen zijn. Dat ze in het belang van de klas/leerkrachten even een stop op de klas zetten.

Marieke

Marieke

28-06-2012 om 21:46

25 kinderen? graag!

Ik teken er voor! Vorig jaar 33 kinderen, 'gelukkig' bleven er drie zitten (ai, verkeerde opmerking op OO, maar goed, da's een andere discussie), dus dit jaar 30 en het is niet de grootste klas, want daar zitten er 34 in! Reden: bezuinigingen. Of grotere klassen of IB'er of remedial teacher weg. Tja, de werkdruk is hoog, maar de centjes zijn op.

Ik zou er ook voor tekenen

Zoon, groep 8, heeft dit jaar 36 kinderen in de klas gehad (25 meiden en 9 knullen, ook dat nog).

Ik begrijp dat het voor jou lastig is, maar ik vind het vanuit de school gezien heel begrijpelijk.

neteret mut

neteret mut

29-06-2012 om 14:57

Wat veel

Hier zit zoon in een klas van 18 kinderen, in de paralelklas ook zoiets, was klas 6 lagere school. Andere kinderen zitten en zaten ook altijd in klassen van max 20 kinderen. Is wel Belgie. Alleen kleiterklasjes zijn wel eens groter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.