Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolarts ellende

Vorig jaar in groep 2 is mijn dochter door de schoolarts "afgekeurd." haar gewicht was niet goed, ze was (is) te fors en de gehoortest was niet goed. Dochter hoort de hoge tonen niet, zowel met links als rechts niet.

Schoolarts wilde dochter daarom na een half jaar terug zien. Heb die toen afgebeld omdat dochter toen ook begon met een therapie tegen haar wespen allergie (die begint intensief, ½ jaar lang wekelijks een prik halen. nu moet ze 1 maal per 4 weken.) Ik wilde toen niet teveel poespas om dochter heen. Ook aangegeven dat ik weet dat dochter fors is. Afgesproken toen dat dochter afgelopen september/ oktober nog een gehoortest zou krijgen.

Dat is dus gisteren geworden! Kreeg vandaag ineens een brief mee dat dochte gisteren een gehoortest heeft gehad! Dochter hoorde weer de hoge tonen niet met beide oren. 7 juni is de schoolarts op school en die wil dan in de oren van dochter gaan kijken!

Dat dacht ik dus niet! schoolarts blijft van mijn dochter af. Ik heb geen tijd gekregen dus kan er niet bij zijn ook niet. Ik heb sowieso weinig vertrouwen in de schoolarts.

Hier is aankomende week vakantie. Ga zelf wel met dochter naar de huisarts om te latn controleren, moest toch al met dochter naar de huisarts. hoe kan ik na de vakantie op school voorkomen dat dochter toch naar de schoolarts gaat? Is aangeven bij de juf genoeg of moet ik de GGD bellen?

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie E

Marie E

28-05-2011 om 00:58

Ggd bellen

en melden aan de schoolarts dat je met je dochter naar de huisarts gaat en haar, indien nodig, laat doorverwijzen naar een kno arts.

Als je dochter werkelijk gehoorproblemen heeft, kan de schoolarts ook niets anders doen dan haar doorverwijzen.

Schoolarts

Om voorzichtig te zijn zou ik eerst met kind naar de huisarts gaan en met het gehoor aan de gang. Daarna pas school en ggd aangeven dat je de toegevoegde waarde niet ziet want kind gaat al naar de huisarts en dat je dus geen toestemming geeft, ook je kind informeren dat je dit niet wilt. Dan geef je geen ammunitie voor opdringerigheid van de kant van de schoolarts. In zijn ogen heb je zijn advies niet opgevolgd. Dat je daar overwegingen bij hebt zullen in dit stadium al helemaal geen indruk maken. En als het over gewicht gaat zeg je gewoon dat je gezond eet, kind beweegt en ook dat is een zaak voor de huisarts.
Ik zou naar beiden, school en schoolarts een kort briefje sturen.

Puck

Puck

28-05-2011 om 16:11

Tjee, wat omslachtig anne

Wat maak jij er een moeilijke constructie van. Gewoon zoals Marie zegt: telefoontje naar GGD/schoolrts dat je zelf verder aktie onderneemt. Punt. En dat dus een verder bezoek niet doorgaat. Punt.

Gewoon bellen

En bedanken voor de oplettendheid. Verder ga je zelf met je dochter naar de huisarts voor haar oren en heb je de ggd niet meer nodig.

Je hoeft je echt niet zo druk te maken hoor. Nu hoeft het niet overalczo te zijn maar hier is de ggd erg aardig.

Mijn dochter praat niet zo netjes. Hier belde de ggd later over op. Ik toen aangegeven dat ik hier nu niets aan zou doen omdat ik wil wachten tot haar voortanden gewisseld waren. Dat vonden zij ook een goed idee en ik daarna nooit meer iets van de ggd gehoord.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pham

Pham

28-05-2011 om 23:09 Topicstarter

Bedankt

Ga van de week gelijk bellen naar de GGD. Voordat de school weer begint na de vakantie ben ik al bij de huisarts geweest. In geval van eventuele doorverwijzing kan het allemaal snel, dochter is al om andere reden bekent op de KNO afdeling.

Verder heb ik gehoord dat het verder ook niet echt ernstig is als je de hoge tonen niet kunt horen, alleen lastig als je een muziekinstrument wil gaan bespelen of zangeres wil worden. Dochter danst liever...dus....

groetjes Pham

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 09:33

Pham

Als ze al bekend is op die afdeling is het maar de vraag of je een verwijzing nodig hebt? Mijn zoon komt elk half jaar op neurologie, als er tussendoor iets is kunnen we gewoon een afspraak maken, zonder de huisarts.

Pham

Pham

29-05-2011 om 13:38 Topicstarter

Fiorucci

Daar heb ik niet eens aan gedacht. Dochter komt voor haar allergie op de KNO, over een paar weken staat er weer een afspraak. Misschien wil de kinderarts dan ook wel even in haar oren kijken. Morgen even bellen.

Groetejs Pham

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 14:58

Pham

Oh vast wel, als het KNO is zou het zelfs wel kunnen dat hij altijd zowiezo even in oren kijkt, is mijn ervaring!

Fianna

Fianna

29-05-2011 om 21:03

Je zou het verwachten, maar

Ik was laatst bij een internist vanwege bloedarmoede en hoge bloeddruk. Ik gaf aan dat ik ook last heb van mijn lever en milt (beide wat pijnlijk en lijkt wel vergroot) en ze weigerde er naar te kijken want daarvoor was ik niet doorverwezen....

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 22:48

Fianna

Dat was dan waarschijnlijk een eerste consult, ik heb het over de situatie dat je onder regelmatige controle staat. (Neemt niet weg dat ik het wel apart vindt dat dat niet meegenomen werd in jouw consult.)

Fianna

Fianna

30-05-2011 om 09:50

Fio

Je hebt gelijk, was idd eerste consult. Daar zal wel het verschil liggen.

Yura

Yura

30-05-2011 om 17:41

Ligt ook aan de arts denk ik

Ik was bij orthodontist met zoon en vroeg en passant of hij ook wat aan mijn tanden kon doen en voor ik het wist lag ik in die stoel, service van de zaak zei hij. Je kunt gewoon afbellen en zeggen dat hij binnenkort een afspraak heeft (datum erbij) bij de KNO-arts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.