Stenna
16-09-2009 om 10:58
Schoolarts op mo verplicht?
In jaar twee van de middelbare school komt bij ons de schoolarts langs. Dat is dit jaar voor mijn zoon, het is al aangekondigd in een brief (alleen niet wanneer dat precies is). Weet iemand of dat eigenlijk verplicht is? Mijn zoon hoeft er wat mij betreft niet heen, liever niet zelfs. Hij is vanwege een bepaald medisch probleem al zijn hele leven onder controle, dus het is niet nodig, en vanwege dat zelfde probleem wil hij ook liever niet naar een (onbekende) schoolarts. Kan ik gewoon zeggen dat hij niet hoeft? Moet ik daar officieel iets voor regelen ofzo?
Kleine kanttekening: de schoolarts bezoeken op de basisschool hebben wij gemist omdat we toen in het buitenland woonden.
Pippin
16-09-2009 om 12:00
Niet verplicht
Een telefoontje is voldoende om je af te melden. Desnoods kun je melden dat je zoon al onder medische controle is, maar dat hoeft niet.
Tirza G.
16-09-2009 om 12:17
Nee
Zoon vooral goed instrueren, voor je tot tien kunt tellen sta je in je onderbroek bij een vage mevrouw. Natuurlijk is dat niet verplicht. Gewoon niet aan meewerken.
Tirza
Pollewop
16-09-2009 om 20:16
Niet verplicht
Heb vorig jaar ook geweigerd om kind naar jeudarts te laten gaan. Heb een mailtje naar haar gestuurd met daarin mijn bezwaren. Nooit meer wat van gehoord. Afgelopen week moest klas 3 naar de jeugdarts, onze dochter en nog wat meer kinderen werden niet opgeroepen.
Stenna
22-09-2009 om 11:43
Aha?
het is dus niet verplicht? Ergens verbaast me dat, want dan kunnen strenge moslimvaders hun dochters ook buiten deze controles houden toch?
In elk geval heb ik zojuist een mail naar de ggd geschreven, afwachten of ik wat terug hoor.
Hanne.
22-09-2009 om 12:44
Inderdaad niet verplicht
>>het is dus niet verplicht? Ergens verbaast me dat, want dan kunnen strenge moslimvaders hun dochters ook buiten deze controles houden toch? < <
Ja dat kunnen ze, net zoals goedwillende christelijke moeders hun zonen buiten de controle kunnen houden, en strenge atheistische vaders, en sceptische ouders en wie dan ook.
Sorry de moslim vaders schieten me een beetje in het verkeerde keelgat. Voor jezelf vind het wel goed dat je zoon evt buiten de controle zou blijven, maar voor een ander niet. Is een beetje meten met twee maten!!
Stenna
23-09-2009 om 21:51
Beetje lange tenen
jaha, er zijn veel voorbeelden te geven, die kan ik ook bedenken, deze kwam toevallig het eerste op.
En ik bedoelde nou juist dat als het voor iedereen verplicht is dan dus voor iedereen. Dus ook voor mijn zoon. Daarom ben ik verbaasd dat het niet verplicht is.
Nou ja, laat ook maar. Je kunt overal een slechte bedoeling achter zoeken als je dat wilt.