Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
picobello

picobello

05-04-2009 om 20:43

Schoolkamp en eten

dochter hier heeft voedselallergieen. Op zich geen probleem, maar school houdt er zo weinig rekening mee.
bv er worden pannenkoeken gebakken, maar geen lactose vrij, waren ze ff vergeten, paaseieren zoeken, komen op het laatste moment tot ontdekking dat ze voor dochter niets hebben. Ik heb al heel vaak aangegeven dat als ze iets speciaals doen iki zelf best voor de voeding wil zorgen. Dat is nooit nodig maar met gevolg dat dochter vaak niets krijgt.
Dit is vaak thuis wel weer optevangen ect, maar;
nu gaan ze op schoolkamp, ik heb al een aantal weken een slecht gevoel hierover. Mijn inziens houdt school te weinig rekening, doet ook geen moeite.
Ik heb het hotel waar ze verblijven zelf gebeld met de vraag of ze konden zorgen voor dieetvoeding. Hotel zal het goed regelen, is instelling waar meer mensen komen met dieten. School wilde dus niet zelf bellen om dit te regelen.
Ik wil dochter dus niet meegeven met school.Heb dit ook aangegeven opschool.School denkt dat ze best meekan en ze zullen overal voor zorgen. Maar uit ervaring weet ik dat dit dus niet zo is. dochter wordt gek gemaakt met alle leuke verhalen, wat ze allemaal wel niet gaan doen en wil dan ook graag mee, echtgenoot vindt dat dit ook moet kunnen.
Ik weet het niet, wie heeft zo iets ook meegemaakt en hoe los je dit op?
Heb zelf niet zo zin om kind na 24 uur weer op te moeten halen ( bijna 250 km verderop)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mis wat info...

Hoe oud is je dochter? (8 of 16 maakr nogal wat uit qua eigen verantwoordelijkheidsgevoel etc)
Hoe erg zijn de allergieen? (krijgt ze uitslag? buikpijn? of moet ze acuut naar het ziekenhuis?)
Hoe lang duurt het kamp? (als het maar kort is kan ze misschien in het slechtste geval 2 dagen overleven op droge rijst , fruit en wat meegenomen noodrantsoenen??)
Wat wil ze zelf? (in het geval ze oud genoeg is om mee te denken)

Ingrid

Annet

Annet

05-04-2009 om 22:24

Lastig

Ik ben vooral getriggerd door jouw opmerking dat school het hotel niet wil bellen over de mogelijkheden voor kinderen met een allergie. Waarom willen ze dat niet doen? Vinden ze het niet nodig? Hebben ze al eerder ervaring met dit dieet?
Ik kan me jouw bezorgdheid goed voorstellen. En school zal met meer antwoorden komen dan: het komt allemaal goed.
Kun je zelf mee als begeleider? Heb je met school al gesproken over de ervaringen tot nu toe? Die vind ik wel schokkend. Ze willen jouw hulp niet maar doen zelf ook niets.
Mijn dochter zit in groep 8 en gaat ook op schoolkamp. School benadrukt dat allergieën doorgegeven moeten worden. Ze koken zelf en hebben alle dieten al voorbij zien komen. Ook t.a.v. medicijnen en zo zijn ze heel zorgvuldig. Die worden centraal bewaard en uitgereikt op de juiste momenten.

reina

reina

06-04-2009 om 10:01

Picobello

Ik vraag me ook af hoe oud je kind is, kan zij zelf letten op wat ze eet? Dat de school zelf niet wil bellen kan er mee te maken hebben dat jij beter uit kunt leggen wat ze precies wel en niet mag en beter kan antwoorden op evt vragen. Hoe ernstig is haar allergie? Het hotel is ingesteld op diëten, schrijf je, daar zou ik wel op vertrouwen, tenzij het om een echt ernstige allergie gaat. Ik maakte iets dergelijks (met medicijnen) mee met scouting, ze zouden er op letten etc., maar ze hadden er achteraf niet eens aan gedacht! Maar dat was niet overkomelijk, dus de volgende keer mocht mijn kind wel weer mee, met nog meer instructies aan hem zelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.