Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-10-2010 om 16:11
Misschien ligt het aan mij, ben ik gewoon overbezorgd, maar feit is dat je dat met een zorgenkind eigenlijk altijd wel bent. Nu zit hij net op het voortgezet over een paar maanden gaan ze op schoolkamp. Ze gaan met 2 klassen omdat dat allebei klassen met zorgenkinderen zijn. In totaal zullen het ongeveer 20 kinderen zijn. Nu kregen we al de info en ze willen met deze kinderen op de fiets, het is ongeveer 4 uur fietsen zeggen ze, inclusief stops. En dat is wat me nu dwars zit. Dat kamp op zich niet en daat mag hij ook best heen, maar dat fietsen, ik maak me daar wel druk over. Of ben ik te pietluttig?
05-10-2010 om 11:21
Oefenen
dat is heel makkelijk gezegd. Iedere keer als we met de fiets naar school gaan, dan oefenen we toch?
Toch is het lastig omdat het overzicht er niet is.
Natuurlijk zal er t.z.t. een andere oplossing komen. Maar ik deel dus wel de bezorgdheid van zaterdagmiddag.
En ja, ik denk er ook al over na hoe het moet als hij naar het voortgezet onderwijs gaat. Gelukkig hebben we nog een poos en blijven we oefenen. Als het zelfstandig gaan er niet in zit, dan wordt het dus brengen en halen.