Melukkie
23-04-2010 om 20:34
Schoolmelk geven kan dat nog wel?
Mijn zoon (groep 4) klaagt dat hij geen schoolmelk wil. Nee hij wil hetzelfde als de meeste van zijn klasgenoten. Chocomelk of fristi geloof ik. De andere drankjes die ook aangeboden worden door schoolmelk. Er zijn er misschien 3 die gewone melk drinken in zijn klas. Maar ik vind dat melk goed genoeg is en drankjes met een extra smaakje voor speciaal zijn (weekend ofzo). Aan de andere kant als iedereen het krijgt is het voor hem zielig. Ik wil hem ook geen jeugdtrauma geven
Doe ik hem tekort en moet ik toegeven? Of is er een andere oplossing te verzinnen...
Mamarijke
23-04-2010 om 20:49
Hier omgekeerd
Ik dacht dat mijn kind wel graag drinkyoghurt wilde hebben ipv gewone melk. Maar ze heeft gevraagd of ik aub het wil veranderen in gewone melk.
Wat klasgenoten drinken weet ik niet, maar doe vooral wat jij prettig vindt.
In drinkyoghurt zit trouwens net zo veel als melk, dus daarom mocht het van mij.
Tango
23-04-2010 om 22:12
Schoolmelk
Hier drinken ze allebei gewoon schoolmelk, iets anders zit overigens ook niet in het assortiment op school. Tangodochter klaagt wel eens dat ze iets anders wil, het zo veel vindt etc. Ik vind het echter wel makkelijk, i.v.m. continurooster moet ik anders twee keer drinken mee geven, nu krijgt ze 1 keer schoolmelk. Ze vindt melk ook lekker, dus laat ik het lekker zo.
Tangozoon klaagt helemaal niet, die vroeg zelfs toen hij naar groep 2 ging of hij schoolmelk kreeg. Hij kreeg het daarvoor nog niet omdat het niet zo'n melkdrinker is. Toen hij zelf wilde, kreeg hij het ook.
Ik trek me niet zoveel aan van wat andere kinderen krijgen. Die van mij krijgen weer vaak iets extra's in de broodtrommel. Dat krijgen anderen weer niet.
Picasso
23-04-2010 om 22:31
Geen idee
Hier hebben de kinderen nog nooit schoolmelk gedronken. Ze krijgen een beker mee en daar zit van alles in: yogi, spa, limonade. Ik varieer en compenseer met drinken voor de rest van de dag. Ze krijgen bijvoorbeeld 1 keer yogi per dag en of op school of thuis dus.
Als een kind aangeeft een bepaald drinken liever niet krijgt dan hou ik daar rekening mee. Ik drink zelf toch ook niet iets tegen mijn zin?
Bastet
24-04-2010 om 09:06
Optimel
Ik ben ook niet zo blij met het verschijnsel yogi of chocomel,maar alhier kun je ook kiezen voor optimel tegenwoordig.
Groetjes,bastet
Geerke
24-04-2010 om 12:37
Doe wat jij wilt
Gewoon doen wat jij vindt. Je bezorgt je kind echt geen trauma hoor. En het is vast niet zo dat de héle klas choco of fristi krijgt. Als dat nú al begint, dat je eigenlijk toch wel iets moet doen omdat iedereen het doet.....
Geerke
24-04-2010 om 12:39
O melukkie
Ik lees nu dat er 3 in de klas melk krijgen. Tja, ik zou geen drinken geven dat hij niet lust, maar niet overstag gaan om deze reden.
maan.
24-04-2010 om 20:43
Andere oplossing?
Waarom melk of fristi?
Hier al jaren siroop, water of wicky; bij het eten drinken we melk dus daar krijgen ze genoeg van binnen.
Daarnaast willen ze beide geen schoolmelk omdat die niet altijd even koud is op school (wordt rondgebracht maar niet altijd meteen opgedronken) en melk is alleen lekker als ie érg koud is (vind ikzelf ook).
wiggie
28-04-2010 om 22:04
Melk
Wiggiedochter krijgt melk mee naar school (continurooster), er is geen schoolmelk. Ik vind 2x op school limo gewoon niet nodig. Melk is lekker (vindt dochter gelukkig ook) en gezond. Dus om 10 uur limo + fruit en om 12 uur brood + melk.
Ze is de enige in de klas die melk krijgt. Ze heeft er wel eens wat van gezegd, maar ik zei dan "de andere papa's en mama's moeten zelf weten wat ze meegeven, jij krijgt melk". Ze krijgt trouwens gemiddeld 1x per week wel chocolademelk/fristi/optimel o.i.d. Daar is ze dan ook echt blij mee.
goede beker
29-04-2010 om 13:02
3 keer zuivel op een dag
Melk op school, welke soort dan ook hoeft helemaal niet:
3 *zuivel*momenten zijn voldoende, dus s ochtends een beker melk, smiddags een boterham met kaas en savonds een bakje yoghurt, dan ben je klaar. Als je tussen de middag een duurdere limonade kiest (70% fruit), is het prima en betaalbaar allemaal. Bij meer melkproducten hebben ze geen trek meer in groente en fruit, heb ik ergens gelezen/ gehoord (CB?)
Temet
29-04-2010 om 13:47
Goede beker
"Als je tussen de middag een duurdere limonade kiest (70% fruit), is het prima en betaalbaar allemaal"
Daar hinnikt mijn stokpaardje alweer in de verte
Limonadesiroop is suikerstroop. In de duurdere limonades bestaat de suikerstroop deels uit ingedikt vruchtensap, dat overigens vaak vooral bestaat uit appelsap, grote vriend van de voedingsindustrie die zich richt op bewuste ouders.
Voor de tanden en het gewicht van je kind maakt het niet uit of de suiker in limonade uit een appel komt of uit een suikerbiet.
Niks ten nadele van limonade overigens verder, mijn zoon krijgt het ook mee naar school (ze hebben daar geen koelkast en lauwe melk vind ik zelf smerig en in de zomer zelfs een tikje onverantwoord). En ik geef graag siroop omdat ik het dan zelf naar hartelust kan verdunnen.
Groeten,
Temet