Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolrapport groep 3

onze oudste kreeg dan eindelijk zijn eerste echte rapport. Hij kwam vol enthousiasme ermee thuis. Ook wij, toch weer een nieuwe mijlpaal, waren nieuwsgierig. Wat schetste onze verbazing toen we eerst 2 A4tjes te lezen kregen. Over de TvK, RW, de SVS en de TBL. Die in groep 3 LmB heet en te onderscheiden is in SBR en SVR. En vervolgens nog iets over de AVIleestoets en de leeskaart......

Dit hadden we niet helemaal verwacht om eerlijk te zijn, vooral mijn man had kort ervoor nog vol heimwee verteld over de goeds en de voldoendes en het mooie woordrapport van die ene juf. En het maffe is ook, we weten niet zo goed hoe we nu alles moeten lezen? Wat is een normale AVIscore voor groep 3 en hoe moeten we DMT interpreteren?

Zijn alle rapporten van dit soort technische wonders?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

13-05-2010 om 22:21

Wat is TvK, RW, de SVS en de TBL? en LmB? en SBR en SVR? Zegt mij helemaal niks namelijk...

janeausten

janeausten

13-05-2010 om 23:19 Topicstarter

Uitleg rapport

De 2 a4tjes leggen erg goed uit wat alles betekent, het is alleen meer dat we niet zo'n technisch verhaal hadden verwacht. Het is niet een rapport dat je opa laat zien bij wijze van. En dat hadden we verwacht. Rapport is laat maar dat komt door wisseling, dus verwacht. Manlief heeft nog jaren 70 montessorirapport op het netvlies staan, geen tot in detail een overzicht van toetsen rapport.
En Pelle hier doen we aan Avicijfers en van andere draadjes begrijp ik dat zoon het meer dan prima doet. Na de vakantie nog een gesprek met juf, dan hopen we ook wat 'zachte' info te krijgen

en ook op de vraag waarom er met lezen op 2 avi niveaus hoger wordt geoefend, dat snap ik echt niet.

een juf

een juf

14-05-2010 om 09:37

is het wel een rapport of zijn het e uitslagen van de citotoetsen die ze mee naar huis geven? Daar lijkt het nl meer op. Staat er bv niks op over werkhouding enz?

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2010 om 11:48

Ok, geen antwoord....

prima hoor....

janeausten

janeausten

14-05-2010 om 22:29 Topicstarter

Geen grafiekjes pelle

vandaag een brief gekregen. Blijkt inderdaad te gaan om citoscores die eerder dit jaar zijn afgenomen. Eea niet goed gegaan in de communicatie door de jufwisseling. In ieder geval: het rapport dat we hadden moeten krijgen (voorjaarsvakantie!) komt direct na deze meivakantie en de 2 A4tjes zijn cito-uitslagen, die met het rapport meegegeven hadden moeten worden. Ben benieuwd wat het rapport laat zien
In de brief staat ook dat er volgende maand weer een rapport komt met citoscores. Nou ja kunnen we direct zien wat vooruitgang is. Veel excuses etc.

En Pelle dat lezen op 2 niveaus hoger misschien dat zoon er meer van leert, maar het is zoals je zegt: van hem hoeft het niet. Hij vertikt het gewoon om thuis moeilijker te lezen (dat is voor school mama, ik moet thuis ook nog een beetje kunnen relaxen).

janeausten

janeausten

14-05-2010 om 22:33 Topicstarter

Uitleg voor nasha!

TvK: taaltoets voor kleuters, RW reken en wiskunde, DMT: drie minuten toets technisch lezen, SvS: Schaal vorderingen in spellingvaardigheid en TBL is toets begrijpend lezen. alles is van het CITO.
Toets begrijpend lezen (TBL) heet in groep 3 Lezen met begrip (Lm en kent twee onderdelen: betekenissen (SBR) en verwijsrelaties (SVR).

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2010 om 22:38

Thnx

Dan snap ik het tenminste ook....maar ik begrijp dat er sprake is van een misverstand....?

Het lijken mij

Op het eerste gezicht lijken het afkortingen van toetsen uit het leerlingvolgsysteem.
Taal voor Kleuters... Rekenen en Wiskunde, Schaalvorderingen in Spellingvaardigheid, Toetsen begrijpend Lezen, Lezen met Begrip, Schaal Betekenisrelaties, Schaal Verwijsrelaties

Hmmm... te laat

Ik had de pagina moeten verversen voordag ik ging antwoorden. Dan had ik kunnen zien dat het antwoord al gegeven was....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.