Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Thursday Next

Thursday Next

30-04-2013 om 17:41

Schooltas

Daar is ie weer, het jaarlijkse "welke schooltas voor mijn brugpieper" draadje.
Ze wil graag een rugzak, kan ze zich daarmee nog steeds vertonen of is dat hopeloos uit? En van hoeveel liter is handig? Welke merken zijn goed en waar zijn die te koop?
Alvast bedankt allemaal!


ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-04-2013 om 19:18

Thursday

Heb het even aan zoon gevraagd hoe het gaat op de school waar je dochter naar toe gaat
Meeste jongens hebben rugzak of schoudertas, bijvoorbeeld van Eastpack of Kipling. De meisjes uit zijn klas hebben vaak een leren handtas. "En in de onderbouw dan?" "Geen idee, daar let ik niet zo op."
Volgens hem moet je dochter gewoon zelf een leuke tas kiezen en maakt het echt niet uit op deze school. (maar ik houd er rekening mee dat andere kinderen een stuk gevoeliger voor dit soort dingen zijn dan hij)

May

May

30-04-2013 om 22:56

Eastpack

En niet de allergrootste maar een tussenmaat

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

May

May

30-04-2013 om 22:56

Eastpack

En niet de allergrootste maar een tussenmaat

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Daantje50+

Daantje50+

01-05-2013 om 01:50

Eastpack

Blijft goed. Of leren schoudertas erbij nemen voor de lichte dagen. dochter heeft een knalroze van Primark en een witte met een sjaaltje als versiering. Leuk als kadootje.

P

P

01-05-2013 om 14:05

Eastpak

(even de correcte spelling doorgeven).

Mijn zoon zegt dat er nog steeds meiden in de brugklas zitten met een rugtas dus als jouw dochter dat wil moet ze dat gewoon doen.

Het formaat is een lastige, mijn zoon heeft het standaardmodel maar als ik zie hoe vol die elke ochtend is (de ritsen staan altijd op spanning) heb ik daar zelf spijt van. Dat model is meer iets voor als ze hun profielen gekozen hebben en dus minder verschillende vakken op een dag.

Thursday Next

Thursday Next

01-05-2013 om 15:31

Dank!

Vandaag zijn we de stad in gegaan en in de derde winkel trok dochter een paarse eastpak uit het rek. Die moest het worden. En nog 10% korting ook!
De tas wordt volgende week ingewijd als we samen een paar dagen naar Dublin gaan.

Christel

Christel

02-05-2013 om 08:21

Nou p

als ze hun profiel(en) gekozen hebben dan hebben ze echt niet minder bij zich. Mijn zoon maakt 4 dagen van 9 lesuren en 1 dag van 6 lesuren. Geen blokuren dus vaak 2 tassen bij zich.

P

P

02-05-2013 om 10:53

Christel

De kans wordt natuurlijk wel een stuk kleiner dat je 9 (er zijn hier niet meer dan 8 lesuren overigens) aparte vakken op 1 dag hebt.

Koolmees

Koolmees

02-05-2013 om 11:17

Per school verschillend

Onze oudste zit nu in 5 vwo (met een extra vak). En zij heeft nog nooit gehad, dat haar boeken niet in de kleinere eastpak passen. Als ze dan al eens een dag tot het negende heeft, dan zitten daar juist altijd de blokuren in. Voor mijn zoon in de tweede geldt hetzelfde. Ze nemen alleen een extra tas mee voor de gymkleding.

Ik denk dat het slim is, om het aan kinderen te vragen, die op de school zitten waar je kind naar toe gaat. Volgens mij loopt de hoeveelheid boeken erg uiteen per school en lesmethode.

brugklasmoeder

brugklasmoeder

02-05-2013 om 12:01

Eastpak spijt

Hier 2 kinderen op VO. Voor dochter kochten we een Eastpak, maar we kwamen er al snel achter dat die rugzak eigenlijk te klein was. Al voor de herfstvakantie 2x stuk ws door overbelasting. Wel keurig gerepareerd onder garantie, maar dochter was het zat. Toen hebben we een O' neill gekocht en die is nu 3 jaar later nog steeds heel en alles past er in. Voor zoon die nu in de 1e zit hebben we ook meteen een O'neill gekocht. En alles kan er ruim in. Ik weet dus niet of jullie keuze voor een Eastpak de juiste is.

Claudia de R.

Claudia de R.

02-05-2013 om 16:15

Hier

ook O'Neill gekocht en die gaat nu ook al voor het 3e jaar mee. Inderdaad lekker groot en stevig. Onze middelste gaat na de zomer ook naar VO en voor hem gaan we ook kijken voor een O'Neill.

Ikea

Dochter gaat na de zomer ook naar het vo. Ze heeft alle eastpaks bekeken en nog niets daartussen gevonden wat ze erg leuk vindt.

Haar beste vriendinnetje zit al in de eerste en heeft een ikea-rugtas. Die bestaat uit twee rugtassen die je aan elkaar kunt ritsen. Ze fietst met de complete tas naar school, legt dan 1 deel in haar kastje en ruilt hem in de lunchpauze om. Zo hoeft ze maar de helft van haar boeken mee te sjouwen door school.

Weet niet of het handig is, twee kleine rugtassen hebben dan toch hetzelfde effect? Op zich is ie best leuk, zwart met oranje binnenkant. Iets van dertig euro. Dochter denkt er sterk over om die te nemen.

gruffalo

Tink

Tink

03-05-2013 om 00:44

Kluisje

Hier ook een Eastpak voor zoon, zwart met fluorescerend geel. Hoeveel liter weet ik zo niet. Het is een flinke tas maar niet de grootste die er was.
Van oudste weet ik nog dat die lang niet altijd al haar boeken/schriften bij zich had. Afhankelijk van het rooster liet ze gewoon een deel op school in haar kluisje, dat scheelde een hoop gesjouw. Je moet er dan wel aan denken op welke dagen je die spullen thuis nodig hebt om huiswerk te maken. Maar dat leren ze vanzelf.
(En zoon zit straks zo dicht bij zijn school dat hij desnoods nog even op en neer kan als hij iets vergeten is.)

Vic

Vic

03-05-2013 om 22:00

Schoolafhankelijk

Bij dochter op school kan een rugzak voor meisjes écht niet meer. In de brugklas lopen er nog wel enkele met rugzak, maar de meeste meisjes hebben een soort van grote handtas.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-05-2013 om 22:42

Hier ook o'neill

Eastpak was toch minder rugzak voor het zelfde geld.

Wel was de rits van de rugzak na een jaar kapot. Hij heeft nu dus zijn 2e O'Neill tas. Deze lijkt het vooralsnog wel goed te doen. Ik geloof ook niet dat hij al zijn boeken in een standaard Eastpack gekregen zou hebben. De O'Neill rugzak is een stuk groter en die zit doorgaans toch ook al nokkie vol.

bertje1

bertje1

05-05-2013 om 10:35

Schoudertas

zo vreselijk dom van die meiden, krijgen allemaal vreselijk last van de schouder/rug. wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Mijn dochter heeft gewoon een rugzak.

P

P

05-05-2013 om 11:44

Tja bertje

In mijn tijd had ik ook een rugtas maar die droeg je maar op 1 schouder. Maakt niets uit dus toen.

Anootje

Anootje

05-05-2013 om 23:25

Welke schoudertas groot genoeg?

Hier een dochter die per se geen rugtas wil. Kan daar zelf niet zo heel veel problemen mee hebben. Toen ik zelf naar het vo ging, liepen sommigen nog met zo'n leren schooltas die je gewoon met de hand tilde en de rest had inderdaad rugtassen over 1 schouder hangen.

Volgens mij is het niet toch ook niet zo dat ze hele dagen met die tas loopt te zeulen. Als ze fiets wil ze hem voorop haar fiets gooien en als ze ergens zit, hoeft ze hem ook niet te tillen. Volgens mij is het vooral bij het verplaatsen en dat zijn geen kilometers. Maar wat voor een schoudertas is groot genoeg en niet 'voor schut' voor brugklassers?

Sport/schoudertas

Bij sportwinkels heb je geschikte schoudertassen. Maat grote enveloppe en met apparte vakken en kleine vakjes met ritsen (aan binnenkant). Let erop of er een kartonnen bodem in zit (is steviger).
Ik denk ook dat jullie gelijk hebben. Ik zie alle rugzakkinderen ook altijd sjouwen met 1 band om de schouder...'t maakt dus niks uit of je een rugzak of een schoudertas hebt.
groeten albana

Mode

We kunnen ons wel druk maken over de tassen, maar na de brugklas doen de pubers toch wat ze zelf willen of wat in de mode is.
In mijn tijd was een boodschappentas de mode. Gewoon met een handvat aan het stuur. Levensgevaarlijk. Maar ik had het toch en mijn ouders hebben er nooit iets van gezegd.
Iedereen had het.
Hier is een rugzak nu de mode. Een Eastpack, meer dan groot genoeg voor mijn vwo brugklasser. Zelfs de gymkleren (exc schoenen) passen erbij in. Ik weet niet op wat voor scholen een aantal van de forummers hun kinderen hebben, maar dat de grootste eastpask niet groot genoeg is kan ik mij hier niet voorstellen.

neteret mut

neteret mut

06-05-2013 om 11:35

Anootje

Ik na me dat heel goed begrijpen dat ze geen rugtas wil, vind het zelf ook 3x niks voor mijzelf (al koop ik voor de kinderen er dus wel 1) Mijn oudste dochter heeft vorig jaar van Converse een schoudertas gekocht ( en dit jaar weer 1 omdat ze die mooier vond) maar zij zit al in klas 5 middelbaar. Ikzelf had vroeger een canvas schoudertas (30 jaar geleden), klas 5 en 6 gymnasium En gebruik nu een Eastpack laptop/schoudertas. Maar of die tassen groot genoeg zouden zijn voor jouw dochter kan ik niet beoordelen.

P

P

06-05-2013 om 18:55

Mach

De normale maat Eastpak van mijn zoon zit gewoon altijd barstensvol, gymkleren (nou ja vooral de schoenen) kunnen er echt niet meer bij maar mijn zoon neemt altijd ook nog eens 2/3 pakjes wicky, een broodtrommel en nog een bakje mee

Ok. Valt hier dus wel mee. Gymschoenen liggen standaard op school . En eten gaat mee in een zakje, max 3 broodjes en 1flesje water van 33 cl. En dan de boeken en schriften. Ik weet niet een normale maat eastpack is maar wij hebben de maat die alle bruggers op aanraden van de plaatselijke tassenwinkel hebben.

linda

linda

19-06-2014 om 20:13

schooltas

hallo
ik ga naar de zomervakantie naar de middelbareschool.
dus het is tijd om spullen te kopen, en een TAS.
ik heb een hele mooie tas gezien een schoudertas/handtas van 21 liter. alleen is dat wel groot genoeg. het moet kunnen passen voor maximaal
7 uren en een broodtrommel 3 pakjes drinken vrij grote portemornee en mijn gymspullen komen in een aparte tas
en als het niet past,
hoeveel liter heb ik dan nodig
alvast bedankt

@Gruffalo

Welke tas heeft ze gebruikt afgelopen jaar? Na de zomervakantie mogen mijn twee kanjers ook daarheen. Heeft ze de ikea-ritstas gekozen of toch een andere? Hoeveel moet er iedere dag mee? Hoe werkt het met de klusjes?

mode

mode

23-06-2014 om 13:12

Cowboybag

Bij dochter in brugklas hebben bijna alle meisjes een cowboybag. In het grote model past inderdaad alles maar duur ! Wij hebben hem van Marktplaats. Weinig rugzakken bij meisjes.

denk dat het ook school afhankelijk is. dat hebben meiden helaas al snel door.

Fifi

Fifi

24-06-2014 om 13:38

Cowboy bag

De Cowboy bag ziet er zo zwaar uit, wel mooi natuurlijk. Tel de boeken etc erbij. Zou ik rugpijn van krijgen. Dan maar niet meedoen met de mode . Helaas wil mijn dochter, aanstaande brugpieper, ook een schoudertas. Ze is al besmet helaas. Ha,ha ik probeer haar te overtuigen voor een Jansport superbreak te gaan maar ik ga het opgeven geloof ik......

Fifi

Fifi

24-06-2014 om 14:17

vraagje Oneill tas

Ik wil toch dochter overhalen om voor een Oneill rugzak te gaan. Ha, ha ik heb best wat overtuigingskracht in huis dus zal wel lukken.
Welke maat is groot genoeg 24 liter?
Alvast bedankt!

Pubermoeder

Pubermoeder

24-06-2014 om 17:04

Hier toch rugzak

Dochter wilde voor de 1e toch echt een soort van cowboybag. Dat hadden de andere meiden (beetje kakkers op basisschool allemaal). In groep 8 was toen echt het idee dat je als meisje je niet kon vertonen met een rugzak. We hebben toen voor haar een grote zwarte handtas gekocht. Was ze helemaal blij mee, was niet zo duur dus kon ze evt na een jaar ook nog wat anders kiezen. Ik had gezegd dat als ze een tas wilde kiezen van 100 euro dat wel mocht maar dat ze er niet op hoefde te rekenen dat er nog een keer een andere tas werd gekocht. Aan het einde van 1e jaar wilde ze toch een rugzak (Eastpak) en nu zag ik pas dat zelfs de grootste kakkers van toen ook een rugzak hebben. Ik denk ook dat het heel erg schoolafhankelijk is...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-06-2014 om 18:35

ik heb

net op marktplaats een grote eastpak gekocht. Een neutrale paarse. Voor een redelijke prijs.
Dochter moet elke dag een klein kwartier lopen met een zware tas, ik kan me niet voorstellen dat ze het dan prettig vind om met een schoudertas te lopen.
Maar grote kans dat ze ergens komend jaar iets anders wil. Dat mag dan best. Ik vind het zelf wel een goed idee, eerst eens kijken wat ze elke dag mee moet slepen en welke tas daar het beste voor is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.