klikklak
11-01-2010 om 14:36
Schoolvakanties 2010-2011
Na een geslaagde wintersportvakantie wilde ik het appartement dat we hadden ook voor de volgende vakantie reserveren. Een voorlopige reservering gemaakt, maar bij thuiskomst toch maar even gaan zoeken naar de schoolvakanties voor het komende schooljaar. Tot mijn verbazing zijn er scholen die zowel voor de herfstvakantie als de kerstvakantie van het volgende schooljaar, af gaan wijken van het landelijke advies. Op de website van de Provincie Noord-Brabant wordt gemeld, dat alle scholen in deze provincie het advies krijgen om zowel de herfst- als de kerstvakantie een week te verschuiven. Echter, op school zeggen ze dat er nog niets definitief is. Hoe is dat bij jullie, zijn de vakantiedata al bekend, en zo ja, wijken deze af van het landelijk advies?
margje van dijk
11-01-2010 om 17:09
De school vaart helemaal haar eigen koers, vooral in de periode voorjaar/pasen/hemelvaart/koninginnedag/5mei. De herfstvakantie is hier wel betrouwbaar.
Margje
evelien1
12-01-2010 om 13:56
Rooster van basisschool gehad
Hier hebben we het nieuwe vakantie rooster gehad.
Herfstvakantie start 23 oktober.
Kerstvakantie is pas 25 december (24 december gewoon school in de ochtend)
Dit is dus allebei een week later dan wat het ministerie voorschrijft voor Zuid.
Evelien
Evelien
Knutselkei
12-01-2010 om 15:04
Hier ook
een poosje geleden heb ik hier een draadje over gestart en er blijken redelijk wat scholen te schuiven.
Zo ook de onze.
Hillary
12-01-2010 om 15:06
Vroeg
Hier kregen we van de school door dat de kerstvakantie op 18 december begint. Ik was verbaasd. Toen onze kinderen nog niet leerplichtig waren gingen wij altijd de week voor de kerstvakantie of de week daarna op wintersport. Ik kan me herinneren dat wij in die tijd 1 keer kerstavond in Oostenrijk hebben gevierd en op eerste kerstdag zijn terug gereden. Dat was in 1999. Dat jaar was volgens mij de vakantie wel een week later (landelijk), terwijl kerst toen precies gelijk viel. Of wij waren niet goed op de hoogte natuurlijk omdat onze kinderen nog erg klein waren. Maar het was toen wel mega-rustig in Oostenrijk dus dat kan ik me niet voorstellen.
Voordeel is wel dat wij komend jaar in een zeer rustige week op vakantie kunnen gaan, want blijkbaar heeft niet eens heel Nederland vakantie en vermoedelijk Duitsland ook niet (dat was dit jaar iig in Beieren ook al niet zo, die kregen pas vanaf kerst vrij).
reina
12-01-2010 om 16:31
Vroeg
18 - 12, dat is volgens mij het advies van het ministerie en ik denk dat onze school zich daaraan gaat houden, de school van mijn dochter gaat een week langer door.
Hillary
13-01-2010 om 17:15
Pelle
Heb steeds maar terug zitten denken wanneer we dit eerder hadden en inderdaad zijn we een keer op wintersport vertrokken op 1 januari 2005(dus was dat onze tweede week schoolvakantie). Maar ik dacht dat dat toen misschien een zondag was en eerste kerstdag dus ook, omdat we toen inderdaad wel vanaf kerst pas vakantie hadden. Heb nav jouw vraag even gegoogeld en inderdaad was kerst in 2004 op een zaterdag en zondag. Toen hadden we dus vanaf kerst 2 weken vakantie, uiteraard weet ik niet wat toen het advies van het ministerie was en of de school conform het advies heeft gedaan.