Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Schoolvorderingen versus nio

Hallo,

Onze zoon heeft ook de uitslag inmiddels binnen van het schooleindonderzoek. Deze bestaat uit schoolvorderingen, intelligentie en soc. vaardigheden.
Nu heeft hij de eerste toets heel goed gemaakt. (havo/vwo-niveau). Tegen verwachtingen in voor taal het beste. Wat schetst ieders verbazing: de niotoets heeft ie gemaakt op BBL-niveau en dan met name de taalkant (verbaal). Dat is geheel tegenstrijdig met de andere toets. Ik snap wel dat deze toets intelligentie meet, maar ik denk toch echt dat je met BBL niveau de andere toets niet op VWO nivo kunt halen....Misschien ben ik abuis... Hij krijgt nu toch havo-advies, want zijn juf vond het ook wel vreemd. Heeft iemand anders op dit forum dit al eens meegemaakt? En zo ja, hoe vergaat het zoon/dochter op het vervolgonderwijs???

gr. Jen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MoederVan3

MoederVan3

09-03-2009 om 00:46

Dyslectisch?

NIO staat er om bekend dat het te lage uitslagen geeft bij dyslectische kinderen. Is je zoon dyslectisch. Bij mijn zoon was de NIO 9 punten lager. Bij een ander dyslectisch kind 25 punten lager. Dat kind zit nu in de twee VWO en doet het prima. Dus ik zou me er niet te veel van aantrekken.

Jen02

Jen02

09-03-2009 om 08:54 Topicstarter

Ja dat heb ik wel eens gelezen...

Maar mijn zoon heeft op spelling altijd a of b gescoord. In dictee is hij erg goed. Ook de taalkant van schoolvorderingen waar het hoogst gemaakt, dus dat lijkt me dan niet?! Vreemd blijft het wel...
bedankt voor je reactie!

Uk

Uk

09-03-2009 om 20:12

Een hertest?

Bij ons in de gemeente wordt ook de NIO afgenomen. Als een kind veel lager scoort dan op grond van overige resultaten te verwachten is, dan wordt er een hertest afgenomen (een Wisc). Ook een NIO blijft een test en een momentopname. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat daardoor het schooladvies lager wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.