Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
karin

karin

01-04-2009 om 09:32

Schoonmoeder ons zoontje kwijt van ophalen basisschool,zat hij bij de bso wat vinden jullie hiervan?

Mijn schoonmoeder kreeg dinsdag bijna een hartaanval,de school was uit en alle kinderen waren al weg en ons zoontje was er nog niet,ze dacht echt hij is de weg al over gegaan!
Ze is samen met een andere moeder gaan zoeken en zag hem plots in een lokaal zitten die in gebruik is door de BSO!
Hij was met een vriendje/klasgenootje meegegaan en had de juf zo overtuigd dat hij naar de BSO moest!
Op dat moment kwam de juf met 1 leidster(ook nog de buurvrouw van mijn schoonmoeder) aangelopen en zei dat ze het al vreemd vond dat ons zoontje erbij was,want die had ze nog nooit gezien(ofdat ze daarom met de juf aan kwam gelopen weet ik ,kan zijn dat ze het even is na gaan vragen bij haar natuurlijk!
Maar de juf natuurlijk(ook bij mij)de excuses aangeboden(toevallig vertelde de andere juf,dat hij dit die week ervoor ook al vertelde,maar die juf had zoiets van,ik weet van niets en mama heeft niets gezegd,dus ging ze naar buiten toen de school uit was om te kijken of er iemand op ons zoontje stond te wachten!
ik ben nuchter en heb zoeits het kan gebeuren,maar mijn schoonmoeder en haar vriendin vinden het echt niet kunnen,dat ons zoontje zomaar naar de bso kan(is in hetzelfde gebouw van de school en maar enkele klassen verder),wat vinden jullie hiervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

01-04-2009 om 10:05

Karin

Dit is iets wat echt wel vaker voorkomt. Kinderen vinden het op de BSO vaak gezellig, zeker als er een vriendje naartoe gaat.
De leidsters weten natuurlijk heel goed wie er op welke dag horen te zijn, daarom was de leidster vast even naar de juf gelopen om te checken of zij iets van jou had gehoord over toch naar de BSO.
Ik zou in jouw geval juist erg blij zijn dat jouw kind niet op straat rondzwief maar veilig binnen bij de BSO.
Wat misschien wel handig is: laat de BSO aan elke leerkracht een lijstje geven met welk kind uit die klas op welke dag naar de BSO gaat.
Groetjes, Minet

Kan gebeuren

Ik zou hier ook nuchter over blijven hoor. Zowel de juf als de BSO-leidster hebben opgepikt dat er iets niet helemaal klopt en je zoon is niet de school uitgelopen.
Misschien laconiek gedacht, maar dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren. Het is logisch dat je schoonmoeder is geschrokken, maar het zou wat mij betreft geen reden zijn tot nadere stappen in de vorm van een klacht of zo.
n@nny

ayla

ayla

01-04-2009 om 10:54

Ook al gebeurt

papa stond te wachten en de hele klas was al buiten behalve dochter. Die bleek dus bij de BSO te zitten. Dochter helemaal in tranen want mama had toch echt gezegd dat ze vandaag naar de opvang moest, Ehh nee schat mama bedoelde voor school en niet na school. Maar idd we waren allang blij dat de BSO in school zit en dat ze dus niet is gaan zwerven.

Hier zijn ze trouwens ook al eens een kind meer dan een uur kwijt geweest. echte juf was ziek, invaljuf had het niet direct door dat 1 kindje al eerder naar buiten was gegaan en die was gaan zwerven. ze hebben dus meer dan een uur lang alles afgezocht totdat iemand die het kindje en ouders toevallig kon het kindje een paar straten verderop vond en hem weer op school afleverde

brenda-34

brenda-34

01-04-2009 om 12:04

Klagen, waarover?

Maar waar wil je schoonmoeder dan over klagen? Had de juf je kind direct moeten wegsturen?
Liever één keer teveel bij de BSO zitten, dan dat kinderen wiens ouders te laat arriveren of zich vergissen (en zo onduidelijkheid creeren) de straat op gestuurd worden, zou ik zeggen. Het heet tenslotte "opvang" en aardig dat dat ook geínterpreteerd wordt als "opvang van kinderen wiens situatie onduidelijk is"

Guinevere

Guinevere

01-04-2009 om 12:19

Hier andersom

Ach, hier was het andersom. De BSO had mijn zoon van 6 niet meegenomen na schooltijd. Het is dat de juf 'm toevallig nog op het plein zag rondrennen en 'm naar binnen haalde. Ze heeft de BSO gebeld en ja hoor, ze misten er eentje....
Gelukkig vond mijn zoon het wel een goede grap. Ik niet, ik heb een klacht ingediend.
Hoe oud is het kind waar het hier in het draadje over gaat trouwens?

ayla

ayla

01-04-2009 om 13:57

Over het algemeen

is de controle hier vrij goed. De leerkrachten van de kleuters blijven buiten wachten tot ze zien dat alle kinderen zijn opgehaald. En vaak zijn er ook nog ouders van vriendjes of vriendinnetjes die een kind opvangen als een ouder te laat is.

Ik vind...

Ik vind dat het best netjes gegaan is. Kind komt onverwacht aan op BSO en de leiding gaat meteen naar de juf. En de juf is ook nog gaan kijken of er iemand buiten stond te wachten op het kind. Prima toch? Of had ze het kind moeten tegenhouden toen eht naar de BSO ging? Op de BSO zit hij veilig en juf wist waar hij was.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-04-2009 om 21:12

Kan gebeuren

Kan toch gebeuren? Ik zie dit niet als een probleem. Onze kinderen gingen ook wel eens op een andere dag dan gebruikelijk naar de BSO, en dat wist de leerkracht dan ook niet altijd. Er zijn wel vaker kinderen die aan de juf vertellen dat ze een extra dagje naar de BSO gaan.

Ik verbaas mij er eigenlijk meer over dat je schoonmoeder een 'hartaanval' krijgt als haar kleinkind niet met de anderen naar buiten komt. Ik zou denken: als een kind niet naar buiten komt, dan is het dus nog binnen...

Schoonmoeder

Mijn schoonmoeder kreeg dinsdag bijna een hartaanval,de school was uit en alle kinderen waren al weg en ons zoontje was er nog niet,ze dacht echt hij is de weg al over gegaan!

Dan was je schoonmoeder te laat bij school volgens mij? Zoonlief is dan in ieder geval zo verstandig geweest om niet van school weg te lopen.

ayla

ayla

02-04-2009 om 08:54

Nou

om dan meteen te zeggen dat schoonmoeder te laat was of dat kind nog binnen is... dat hoeft niet, kijk maar naar mijn voorbeeld. Manlief kreeg hier trouwens ook een hartverzakking de keer dat dochter niet buiten kwam. Hier zijn trouwesn ook 2 uitgangen dus de kleuters kunnen ook verdwalen en door de andere uitgang naar buiten gaan.

Minet

Minet

02-04-2009 om 10:13

Karin?

Hoe denk je er nu over na alle reakties?

karin

karin

02-04-2009 om 21:45

Dank je voor de reacties,ons zoontje wordt bijna 5!

dank je voor de reacties,ik vind ook zoals de meeste dat zoiets een keer kan gebeuren!
Ons zoontje zit nu in groep 1 en wordt bijna 5!
Maar als m'n schoonmoeder dan zoiets zegt tegen mij,dan denk ik,denk ik er nu te licht over,of maakt zij het wat overdereven,daarom ben ik blij met deze reacties!
En zolang ik niet heb aangegeven dat hij naar de BSO moet,gaat hij gewoon met de juf mee naar buiten!

eva genaam

eva genaam

02-04-2009 om 22:00

Misschien

...is je schoonmoeder niet bekend met het fenomeen BSO. Kind niet op het plein betekent voor haar: kind weg. De straat over. Paniek. Oma schrikt zich het leplazer en iedereen doet nuchter en zegt 'ach ja, kan gebeuren' en 'sorrie hoor'. Ik denk dat zij zich gewoon niet erkend voelt in haar schrik.
Maar dat is maar een beetje wild gokken natuurlijk...!! Ik werk in een organisatie met veel oudere vrijwilligers en die kunnen soms ook zo over hun toeren zijn. Hoe relaxter ik reageer, des te verontwaardigder zij worden. Als ik geheel over the top roep "Jeeeee dat mééén je niet!!! Wat errruuuugg!!" dan zeggen zij zelf: "nou ja, dat kan gebeuren"... Daar deed dit voorval en de reactie van je schoonmoeder mij een beetje aan denken.
Groeten, EvaG.

Asa Torell

Asa Torell

02-04-2009 om 22:35

Ik verbaas mij er wel over

en zeker nu ik weet dat het jongetje pas bijna 5 is. Mijn zoontje, net 5, wordt in de klas gebracht, waarbij de ouders aan de meester/juf vertellen waar het kind s middags heen gaat (als ze niet zelf komen afhalen). Die schrijft dat dan in een schriftje. Dus bij ons had de juf geweten dat oma kwam afhalen, en dus meteen vraagtekens gezet bij de BSO-bewering van kind.
Dit alles althans theoretisch want of het in de praktijk wel eens misgaat weet ik niet.
De BSO is hier trouwens afhaal, dus dat maakt het wel anders - een kind zou dan natuurlijk nooit zomaar meegenomen worden terwijl in hetzelfde gebouw misschien wat sneller gebeurt. In principe belt de BSO bij twijfel naar de ouder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.