Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Site met taaloefeningen groep 8?

Mijn Marokkaanse buurjongetje (groep 8) wil zijn taal oefenen om straks een betere cito-score te halen. Hij haalt altijd A- scores voor rekenen, maar taal blijft begrijpelijkerwijs wat achter. Hij wil zo graag een goed schooladvies...

Heeft iemand een suggestie voor een leuke site waar hij kan oefenen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

13-11-2009 om 10:30

Je hebt toetstrainers voor o.a. begrijpend lezen en spelling. Dat gaat op de manier van de eindcito. Alleen vindt niet iedereen dat je met het gebruik hiervan blanco de toets in gaat.

rixt

rixt

13-11-2009 om 14:04 Topicstarter

Vera

hij wil in het algemeen zijn taal verbeteren, (hij ziet om zich heen hoe moeilijk het is zonder goede taalbeheersing) maar de cito is een duidelijke aanleiding.
Hij wil een schooladvies hebben dat bij zijn capaciteiten past, en zijn taalscore zal nu naar verwachting lager uitvallen door zijn taalachterstand. Thuis wordt Tamazight (Berbers) gesproken en zijn ouders spreken slecht Nederlands.

Persoonlijk vind ik het alleen maar geweldig dat hij uit zichzelf probeert zijn prestaties te verbeteren. Hij heeft ambities en wil zich er voor inzetten. Ik zal hem daarbij dan ook graag helpen!

rixt

rixt

13-11-2009 om 14:05 Topicstarter

Kaatje

Dankjewel, daar kan ik (hij) al wat mee!

kaatje43

kaatje43

14-11-2009 om 12:55

Ik ken wel een goede cdrom

Van Ambrasoft met allerlei taaloefeningen op een leuke, speelse manier. Mijn kind is er al helemaal gek van en oefent met veel plezier. Taaltrainer heet het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.