Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-06-2011 om 11:33
Zoon van bijna 7 is een echte wijsneus. Thuis wil hij alles weten, maar op school juist helemaal niets. Lezen gaat net, rekenen snapt hij niet, schrijven kan hij slecht en wil hij niet... Hij is echt niet vooruit te branden.. Hij gaat wel over naar groep 4, maar met de hakken over de sloot. Het is net of hij gewoon geen moeite wil doen. Zijn werkjes heeft hij bijna nooit af, want 'alle kinderen leiden mij af'. Hij accepteert geen enkele uitleg bij het rekenen, hij doet het op zijn manier (die niet werkt) en is niet bereid om te luisteren naar hoe het anders zou kunnen... Ik weet niet meer hoe ik hem moet motiveren.. Juf vindt het ook lastig, helaas krijgt hij volgend jaar weer dezelfde juf.. Ik weet het even niet meer..
24-06-2011 om 21:37
Hogere groep
Ik denk dat dit wel bijtrekt als hij een paar groepen hoger komt. Tot die tijd is school voor sommige kinderen vermoedelijk helaas niet zo inspirerend. Ik zou voor veel vaardigheden die hij nu eenmaal tóch moet leren een soort thuisprogramma opzetten. Elke dag 15 minuten met een rekenprogrammaatje op de computer ofzo. En houd hem die wortel voor: in hogere groepen wordt het interessanter, maar daar zul je wél eerst naartoe moeten werken.