Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Spaans?

of niet?

Naar aanleiding van een voorlichtingsavond voor groep 8 van oudste kind vroeg de jongste hoe het vo in elkaar zat. Wat is het beste? mmmmm, nou, de school die bij je past (hoezo ontwijkend). Het gesprek ging naar gymnasium latijn en grieks en of hij dat ging doen, want grieks dat leek 'm misschien wel wat.:" Volgens mij is dat niet het grieks dat in griekenland gesproken wordt", o, nou dan hoefde het niet....spaans leek 'm eigenlijk wel leuk, of dat niet kon.
In eerste instantie heb ik gelachen en gevraagd of hij daar naast, zijn nintendo, tv, vriendjes en buitenspelen wel tijd voor had? Dat hij het wellicht voor z'n verjaardag kon vragen( ik verwachtte dat er dan wel teruggekrabbeld zou worden) en er maar eens goed over na moest denken, omdat zoiets wel een uitgave is.
Nu over mijn kind. groep5, levendig, goed in z'n vel, Niet serieus, geen boekenwurm, niet veeleisend. Gaat heel graag naar school en werkt het liefst op niveau wat hij makkelijk aan kan. ( ik heb daar toevallig net op school een stevig gesprek over gehad. Ik dacht dat er vorig jaar aandacht aan besteed zou worden, maar ze hebben het van 'm zelf uit laten gaan....en dat moet je met mijn kind niet doen. ik heb weer duidelijk gemaakt hoe hij in elkaar zit ( voor zover we daar zelf helemaal uit zijn) en juf kon ineens zijn clowneske gedrag in situaties plaatsen. Het bleek dat ze 'm ondertussen doorgetoetst hadden en verdieping van sommige stof aanbieden ( wat dat ook precies in mag houden). Ik wil dat hij net zo hard moet werken als de rest van de klas, zodat hij op het vo niet in problemen komt als er echt wat van 'm gevraagd wordt. Nou, dat waren ze wel met me eens, dus de neuzen staan dezelfde kant op.
Nu weer over dat spaans. Mocht hij er op terug komen.....Ik twijfel of ik er in een thuissituatie voorwaarden aan moet stellen, dat er verplicht in gewerkt moet worden.
Ik heb hier gevonden jua y rosa en verder op het net topklassers. Er is nogal een prijsverschil en 2e hands zie ik niet aangeboden. Het moet wel uitnodigend zijn, redelijk zelfstandig mee kunnen werken (ik ben wel talig, maar spreek geen spaans!) zijn er nog andere opties?
mams

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sawo

Sawo

30-09-2010 om 14:36

Onduidelijk

Hoi mams

je vraag is onduidelijk. Je post in ouders en school. Wil je kind thuis, dus buiten schooltijd een cursus spaans laten doen of wil je het kopen zodat hij het onder schooltijd kan doen?

Een kind die zichzelf spaans aan wil leren zonder verdere structuur lijkt me heel moeilijk.

Probeer het dan eerst eens met de gratis teleac cursus om te kijken of hij echt die motivatie heeft voordat je een taalcursus koopt voor kinderen.

Ik heb het geprobeerd met mijn 13 jarige zoon maar zijn motivatie was onvoldoende. Voor veel volwassenen is het al moeilijk om zonder cursus voldoende discipline op te brnegen, dus voor een jongen uit groep 5 lijkt me dat heel lastig.

groet

saar

mamsavan2

mamsavan2

30-09-2010 om 16:16 Topicstarter

Saar

de bedoeling is om het thuis te doen..
Van de eerste methode kan je voorbeelden aanvragen en dat heb ik gedaan. Hij vond het helemaal leuk, liep rond alsof hij een geheimtaal ontdekt had. Ik heb wel gezien dat er voor hem wel instructie en bgeleiding nodig zal zijn. Ik heb hem voorgelegd dat er wel erg veel motivatie nodig is en daar mag hij nu over na gaan denken.
mams

Juan y rosa is goed

Is een goede methode. Ik ken eerlijk gezegd geen andere. Goedkoop is het niet, maar ziet er wel mooi uit en alles zit erbij, en alles kan zelfstandig. Succes met de beslissing, je kent zelf je kind het beste.

mamsavan2

mamsavan2

01-10-2010 om 12:39 Topicstarter

Geerke

ik heb de cd 's besteld om nog even verder te kijken hoe groot zijn motivatie is. Ik denk ook niet dat hij het geheel zelfstandig kan. ( er staat bijv. kort dat er woorden geleerd moeten worden, maar niet hoe.) Bovendien zijn er ook spreekoefeningen. Ik heb afgesproken dat ik hem daarmee ga helpen. Volgens de intructies moet je met 10 uur door 1 hoofdstuk kunnen komen is dat reëel?
mams

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.