Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-06-2011 om 08:30
Mijn zoon (12 jaar, groep 8), gaat eenmaal per week naar de plusklas. Van zijn vorderingen daar krijgt hij na ieder project een beoordeling mee naar huis.
Nu stonden er in de beoordeling die hij gisteren mee naar huis kreeg twee(!!) koeien van (werkwoords)spelfouten.
De juf die de plusklas leidt is tevens de vaste leerkracht van groep 8. De school scoort ieder jaar gemiddeld slecht voor spelling bij de citotoetsen. Dat verbaast me dus niet, want hoe kan een juf die de regels zelf kennelijk niet goed door heeft ze nu goed uitleggen aan de klas?
Mijn vraag is eigenlijk: moet ik hier wat mee? Ik vind dat ik er wat van zou moeten zeggen, maar wil dit op een niet te aanvallende manier doen. Mijn jongste zit in groep 7 en krijgt haar komend schooljaar en zit momenteel ook bij haar in de plusklas. Ik ben verder erg tevreden over haar als juf en vind dat ze meestal goede inschattingen maakt e.d.
23-06-2011 om 11:24
Gewoon aangeven
Mag toch? Ik heb zelf een gloeiende hekel aan de t- en d-fouten en je mag idd van een leerkracht eisen dat ze correct schrijft.
Ook als je kind niet in een plusklas zit, wat mij betreft.