Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Jolijt

Jolijt

04-03-2009 om 18:07

Spelling oefenen

Kent er iemand een programma om spelling te oefenen voor slimme slechte spellers?

Onze dochter herkent bij ambrasoft de woordgroepen (aai/ooi/oei - schr/sch ect) en maakt dan veel minder fouten dan in een vrij diktee. Nu oefenen we regelmatig samen, maar ze vindt zelf op de computer oefenen eigenlijk fijner (makkelijker concentreren).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

04-03-2009 om 19:48

Woordkasteel

Daar kun je oefenen op woordgroepen maar ook op eigen woordenlijsten. Dan gooi je gewoon alle korte lijsten door elkaar zodat ze alles door elkaar oefent. Die totaallijst verdeel je eventueel in meerdere delen zodat we wel een keer afkomen. Maar dan heb je nog steeds de woordgroepen door elkaar.
Woordkasteel is gratis te downloaden.

Lees mee,

Ik lees graag even mee, wij lopen met onze zoon tegen hetzelfde aan. Met ambrasoft gaat bijna alles goed.

Akka

Jolijt

Jolijt

04-03-2009 om 20:47

Inge

Kijk dat wist ik dus niet... ik hoorde dat woordkasteel met dezelfde lijsten werkte en dan was het een beetje dubbel. Maar wat invoerwerk heb ik er best voor over!

Jolijt

Jolijt

05-03-2009 om 07:15

Pelle

euh... Ik ga straks zoeken dan, maar juf en ib'er zeggen hier dat dat niet kan? (niet dat het dan waar hoeft te zijn hoor!).

Maar ik begrijp dat jullie lijsten van school meekrijgen. Krijgen alle kinderen dat, of alleen de gemiddelde tot slechte spellers? (onze school staat op het moment open voor allerlei aanpassingen/verbeteringen dus wellicht kan ik dit punt aandragen)

an mien

an mien

05-03-2009 om 14:53

Ambrasoft

Bij ambrasoft heb je bij het onderdeel taal, spelwerk dat zijn die woordgroepen die allemaal op elkaar lijken. Je kunt ook kiezen voor pakkettrainer hierin kun je zelf woordlijsten maken of aan de juf vragen en dan zelf invoeren, je kunt ook vragen welke methode ze gebruiken en het bijbehorende pakket op de ambrasoftsite downloaden. Zelfs voor elk kind een ander pakket het kan allemaal. Echt ideaal ambrasoft vind ik.
Bij 08/09 zit ook meester Ben hierin wordt de tegenwoordige tijd van de werkwoorden uitgelegd en getoetst.ook zit daar het onderdeel spelwerkwoord bij.

An mien (die geen aandelen heeft maar wel 3 kids die veel met ambrasoft doen)

Jolijt

Jolijt

05-03-2009 om 18:42

Helemaal geweldig!

Daar kunnen we heel goed mee uit de voeten.

Ben wel een pietsie teleurgesteld dat de school hier dus geen weet van heeft (had vanaf morgen..)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.